Vizuál

Forgács Erzsébet maszkmestert is meghívta tagjai közé az amerikai filmakadémia

2023.06.29. 10:05
Ajánlom
A magyar szakember olyan filmeken dolgozott, mint Az ajtó, a Saul fia, a Napszállta vagy a Csodálatos Júlia. Az akadémia meghívott tagjai között számos friss Oscar-díjas is található. 

Csaknem négyszáz szakembernek kínált fel csatlakozási lehetőséget az Amerikai Filmtudományi és Filmművészeti Akadémia (AMPAS), köztük egy magyar alkotónak is: Forgács Erzsébet a maszkmesterek és hajstylistok szekciójába kapott meghívást.

Forgács Erzsébet nevéhez olyan filmek fűződnek, mint Az ajtó, a Saul fia, a Napszállta vagy a Csodálatos Júlia.

A művészt tavaly Balázs Béla-díjjal ismerték el. 

Az akadémia honlapján olvasható lista szerint a meghívottak között idén is számos friss Oscar-díjas található, köztük a Minden, mindenhol, mindenkor író-rendező párosa, Daniel Kwan and Daniel Scheinert, a film producere, Jonathan Wang és egyik szereplője, Ke Huy Quan, vagy a Nyugaton a helyzet változatlan rendezője, Edward Berger és operatőre, James Friend. Nyolc filmest az akadémia több szekciója is meghívott soraiba, nekik választaniuk kell, hogy melyikhez csatlakoznak.

Az akadémia zenei szekciójába meghívott új tagok között olyan nagy neveket találni, mint Taylor Swift, The Weeknd vagy David Byrne.

A Variety filmes szaklap cikke szerint a meghívottak negyven százaléka nő, harmincnégy százalékuk kisebbségi csoporthoz tartozik, és ötvenkét százalékuk a nemzetközi filmes életből érkezik ötvenegy országot képviselve. Ha mindenki elfogadja a meghívást, a filmakadémia tagjainak száma 10 817-re nő, akik közül 9375-en szavazhatnak majd jövőre az Oscar-díjakra.

Fejléckép: Forgács Erzsébet (Fotó/Forrás: Budapest Film Academy)

Háborús filmek terén a helyzet változatlan

Kapcsolódó

Háborús filmek terén a helyzet változatlan

Kilenc kategóriában jelölték Oscarra az Erich Maria Remarque regényéből adaptál Nyugaton a helyzet változatlan című filmet.

Multiverzumfilm arról, miért legyünk kedvesek

Multiverzumfilm arról, miért legyünk kedvesek

A felszínen egy sablonos szuperhősfilm Dan Kwan és Daniel Scheinert legújabb alkotása, a Minden, mindenhol, mindenkor, valójában azonban egy gyönyörű allegórián keresztül az emberi létezésről képes beszélni. Olyan ritka mű, amely egyszerre szórakoztat és elgondolkodtat.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Schiff András nem lép fel többé az Egyesült Államokban

A világhírű zongoraművész, aki korábban már Magyarországgal és Oroszországgal kapcsolatban is hasonló döntést hozott, a New York Timesnak adott interjúban fejtette ki, milyen politikai tényezők vezettek az elhatározásához.
Vizuál

„Attilának isteni tehetsége volt” – Henrik Irén a Csongor és Tündéről

Április 17-én mutatják be a Csongor és Tünde egész estés rajzfilmverzióját: Vörösmarty Mihály klasszikusából Dargay Attila eredeti figuratervei alapján készült feldolgozás. A magyar animáció legendás alakjának özvegyével, Henrik Irénnel beszélgettünk.
Vizuál

Mindenki bűnhődik, de nem a saját bűnei miatt

Sós Bálint Dániel első nagyjátékfilmje megdöbbentően érett rendezői debütálás, amely bonyolult morális kérdéseket vet fel, célja mégsem az, hogy moralizáljon. A rendkívül feszült és jól megírt történetet a bravúros technikai megoldások teszik igazán teljessé.
Könyv

Vámos Miklós: Kegyetlen állat az ember

Vámos Miklós állandó rovatában hónapról hónapra megmondja, mit érdemes elolvasni. Ezúttal az osztrák Christoph Ransmayr Egy félénk férfi atlasza című könyvét ajánlja. Gondolataira a Kalligram gondozásában megjelent kötet fordítója, Adamik Lajos reagál.
Klasszikus

Mendelssohn-variációk – először hallható zongoraest az Óbudai Zsinagógában

Villányi Dániel zongoraművész koncertjének műsora a romantika-késő romantika világát olyan zeneszerzők remekművein keresztül járja be, akiket Felix Mendelssohn szelleme mélyen érintett – személyesen vagy művészetén át.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Vizuál kritika

Mindenki bűnhődik, de nem a saját bűnei miatt

Sós Bálint Dániel első nagyjátékfilmje megdöbbentően érett rendezői debütálás, amely bonyolult morális kérdéseket vet fel, célja mégsem az, hogy moralizáljon. A rendkívül feszült és jól megírt történetet a bravúros technikai megoldások teszik igazán teljessé.
Vizuál magazin

KÉP-regény: A Filmszemle félrelép

A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezúttal az újból megrendezett Magyar Filmszemle kapcsán mondja el a véleményét a filmfesztiválokról és a magyar filmgyártásról.
Vizuál ajánló

Színház, képzőművészeti nézőpontból – megnyílt Katkó Tamás kiállítása

Egyszer volt, színház volt… címmel nyílik Katkó Tamás fotóművész kiállítása a Műcsarnokban. A tárlat az alkotó eddigi életművéből válogat: színházi kötődésű, autonóm fotográfiai munkásságát foglalja össze az 1980-as évektől a 2010-es évekig.
Vizuál hír

Tőkés Anna animációs filmje is versenyez Annecyban 

Élsport, ambíció, feszültség, extrém lelki és fizikális terhelés – ezeket a témákat dolgozza fel Tőkés Anna Az utolsó dobás című filmje, amelyet beválogattak a világ egyik legrangosabb animációs szemléje, az Annecy Nemzetközi Animációs Fesztivál diplomafilmes versenyprogramjába.
Vizuál interjú

„Attilának isteni tehetsége volt” – Henrik Irén a Csongor és Tündéről

Április 17-én mutatják be a Csongor és Tünde egész estés rajzfilmverzióját: Vörösmarty Mihály klasszikusából Dargay Attila eredeti figuratervei alapján készült feldolgozás. A magyar animáció legendás alakjának özvegyével, Henrik Irénnel beszélgettünk.