Vizuál

François Ozon új filmjével nyit a Berlinale

2022.01.13. 16:35
Ajánlom
Élőben, de szigorú biztonsági megszorításokkal rendezik meg az idei Berlinalét. A nemzetközi filmfesztivál szakmai programja 6 napra rövidül, a mozikban felére csökkentik a nézőszámot, a vörös szőnyeges bevonulásokon csak a sajtó munkatársai vehetnek majd részt.
72_berlinale_plakat_3_ORG-163021.jpg

plakát (Fotó/Forrás: Berlinale)

A pandémia okozta szigorítások részeként, az Európai Filmvásár és a hozzá kapcsolódó szakmai programsorozat, a koprodukciós vásár (Berlinale Co-Production Market), a produkciós vásár (World Cinema Fund) és a feltörekvő tehetségek bemutatkozására szervezett fórum (Berlinale Talents) a fesztivállal ellentétben az online térbe kényszerül. A versenyprogramok február 16-án a díjátadóval érnek véget, a közönség február 17. és 20. között ismétlő vetítéseken nézheti meg újra a fesztivál filmjeit.

Bár a teljes versenyprogramot még nem jelentették be, de a Berlinale nyitófilmje már nyilvános: François Ozon Peter von Kant című alkotása lesz látható a Berlinale Palastban.

A Denis Menochet, Isabelle Adjani és Hanna Schygulla főszereplésével készült film Rainer Werner Fassbinder 1972-es, Petra von Kant keserű könnyei című filmdrámájának szabad adaptációja - a főszereplők nemét megcserélve Ozon Petrából Petert csinál.

A francia rendezőnek az idei lesz a hatodik szereplése a Berlinalén, ahol egyébként először 2000-ben, szintén egy Fassbinder-adaptációval, a Vízcseppek a forró kövönnel került versenybe. 2002-ben a 8 nő, 2019-ben az Isten kegyelméből című alkotása nyert Ezüst Medvét a fesztiválon.

A 72. Berlinaléról a Fidelio helyszíni tudósításban számol majd be. 

 

via: Berlinale, Filmhu

 

Fejléckép: Denis Menochet és Isabelle Adjani François Ozon Peter von Kant című filmjében / fotó: Berlinale

Isabelle Huppert kapja a 2022-es Berlinale életműdíját

Kapcsolódó

Isabelle Huppert kapja a 2022-es Berlinale életműdíját

A 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál középpontjában Isabelle Huppert életműve áll majd, a színésznő hét filmjét is levetítik, illetve itt mutatják be a főszereplésével készült Joan Verra című alkotást.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Vizuál

Mindenki bűnhődik, de nem a saját bűnei miatt

Sós Bálint Dániel első nagyjátékfilmje megdöbbentően érett rendezői debütálás, amely bonyolult morális kérdéseket vet fel, célja mégsem az, hogy moralizáljon. A rendkívül feszült és jól megírt történetet a bravúros technikai megoldások teszik igazán teljessé.
Könyv

Vámos Miklós: Kegyetlen állat az ember

Vámos Miklós állandó rovatában hónapról hónapra megmondja, mit érdemes elolvasni. Ezúttal az osztrák Christoph Ransmayr Egy félénk férfi atlasza című könyvét ajánlja. Gondolataira a Kalligram gondozásában megjelent kötet fordítója, Adamik Lajos reagál.
Színház

Meghirdette teljes évadát a Pintér Béla és Társulata

A társulat a 2024/2025-ös évadot június 27-én zárja, de addig még számos előadás várja a nézőket, mind az Átriumban, mind pedig a Szkéné Színházban.
Színház

Az emberség kellékei – jótékonysági árverést hirdet a Radnóti Színház

Ikonikus színházi kellékek kerülnek kalapács alá Az emberség kellékei című jótékonysági online aukciót során. A szervező Radnóti Színház sikeres előadásaihoz köthető kellékeit árverezi el. Az aukció március 24–31. között zajlik.
Tánc

A cirkusz az egekbe juttat – így zajlik a jövő artistáinak és bohócainak képzése a Cirkuszművészeti Főiskolán

A jelenleg 67 hallgatót képző Budapest Cirkuszművészeti és Kortárstánc Főiskola rektorával, Reidl Kamillával és a bohócképzés vezetőjével, Greifenstein Jánossal beszélgettünk a cirkusz és a bohócok mai helyéről, a világ és a humor megváltozásáról, majd Budavári Zoé levegőakrobatika szakos hallgatótól azt is megtudtuk, hogyan lehet legyőzni a magasságtól való félelmet.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Vizuál kritika

Mindenki bűnhődik, de nem a saját bűnei miatt

Sós Bálint Dániel első nagyjátékfilmje megdöbbentően érett rendezői debütálás, amely bonyolult morális kérdéseket vet fel, célja mégsem az, hogy moralizáljon. A rendkívül feszült és jól megírt történetet a bravúros technikai megoldások teszik igazán teljessé.
Vizuál magazin

KÉP-regény: A Filmszemle félrelép

A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezúttal az újból megrendezett Magyar Filmszemle kapcsán mondja el a véleményét a filmfesztiválokról és a magyar filmgyártásról.
Vizuál ajánló

Színház, képzőművészeti nézőpontból – megnyílt Katkó Tamás kiállítása

Egyszer volt, színház volt… címmel nyílik Katkó Tamás fotóművész kiállítása a Műcsarnokban. A tárlat az alkotó eddigi életművéből válogat: színházi kötődésű, autonóm fotográfiai munkásságát foglalja össze az 1980-as évektől a 2010-es évekig.
Vizuál hír

Tőkés Anna animációs filmje is versenyez Annecyban 

Élsport, ambíció, feszültség, extrém lelki és fizikális terhelés – ezeket a témákat dolgozza fel Tőkés Anna Az utolsó dobás című filmje, amelyet beválogattak a világ egyik legrangosabb animációs szemléje, az Annecy Nemzetközi Animációs Fesztivál diplomafilmes versenyprogramjába.
Vizuál interjú

„Attilának isteni tehetsége volt” – Henrik Irén a Csongor és Tündéről

Április 17-én mutatják be a Csongor és Tünde egész estés rajzfilmverzióját: Vörösmarty Mihály klasszikusából Dargay Attila eredeti figuratervei alapján készült feldolgozás. A magyar animáció legendás alakjának özvegyével, Henrik Irénnel beszélgettünk.