Vizuál

Frissen – Kortárs festőket mutat be a Műcsarnok

2016.02.27. 15:12
Ajánlom
Frissen - Egyenesen a Műteremből címmel tíz kortárs magyar művész legújabb alkotásaiból nyílt személyes hangulatú tárlatsorozat pénteken a Műcsarnokban.

A kiállítás nem egy friss évjáratot mutat be, hanem az alkotás szabadságát szeretné vizsgálni kilenc teremben tíz művésszel és ugyanennyi kurátorral - mondta a megnyitón a Műcsarnok művészeti igazgatója.

Szegő György hozzátette: az általuk megjeleníteni kívánt szellemiség szerint a Műcsarnok egy teljesen nyitott, a közönségre figyelő kiállítóhely, amely joggal tarthat igényt a kánon alakítására.

Frissen - Egyenesen a Műteremből, kiállításmegnyitó

Frissen - Egyenesen a Műteremből, kiállításmegnyitó (Fotó/Forrás: Jókúti György)

Nagy T. Katalin művészettörténész megnyitó beszédében elmondta: a tárlaton 37 és 70 év közötti alkotók szerepelnek, nagy részük jelentős életművet mondhat már magáénak. A kiállítást dominálja a festészet; a válogatás sajátossága, hogy minden kiállító az érzéki-konkrét szférában mozog, többeket erős szálak fűznek a fotórealisztikus ábrázolásmódhoz.

Szavai szerint Jovián György valós és átlátható rendezett tereivel a magyar festészet szürnaturalista tradícióit is megidézi, míg Nyári István gegekkel és iróniával fűszerezett, orgiasztikus tárgydömpingje itthon ismeretlen festői szemléletet közvetít. Barakonyi Zsombor utcaképi történései látszólag hűen követik a látványt, de valójában finoman beépítik a fikciót a valóságba.

Frissen - Egyenesen a Műteremből, kiállításmegnyitó

Frissen - Egyenesen a Műteremből, kiállításmegnyitó (Fotó/Forrás: Jókúti György)

Pika a legbeszédesebb festő, a narratív előadásmód híve, képeivel aktuális művészeti kérdésekkel igyekszik felpiszkálni a nézőt, Ütő Gusztáv magatartásmódja azonban éppen ennek ellentéte: tömör, sokszor plakátszerű hatásokat alkalmazó motívumvilágának elemei jelképek. Halász András megfestett alakjai és tárgyai önmagukra utalnak, közvetlenségük, nyitottságuk fogja meg a nézőt - fogalmazott.

Lábass Endre terét kettéosztotta: bent az elzárt műterem, kint a fényképezőgéppel szürkére festett, színes valóság. Az egyetlen grafikusnál, Orosz Istvánnál a ritmus uralkodó, tiszta, precízen átgondolt térben jelenik meg. A tárlat legfiatalabb alkotója, egyetlen szobrásza és női alkotója Rabóczky Judit, aki párbeszédet folytat a zenész és képzőművész Georgiosz Tzortzoglou-val - mondta a kiállításról Nagy T. Katalin.

Frissen - Egyenesen a Műteremből, kiállításmegnyitó

Frissen - Egyenesen a Műteremből, kiállításmegnyitó (Fotó/Forrás: Jókúti György)

Mint hozzátette, a március 26-ig látogatható kiállítás alapkoncepciója, hogy a meghívott művészek saját tereikben egy régi fogalomhoz, a műteremhez is kapcsolódjanak, amely egyszerre tartja meg mitikus elzártságát és mutatja meg titkos zugait.

Steve McCurry afganlany

Steve McCurry afganlany

A fotóslegenda, akinek legalább egy fotóját Ön is ismeri

Steve McCurry Ázsiában készített , mintegy félszáz felvétele április 3-ig látható a Műcsarnokban. Erről szóló írásunkat ide kattintva olvashatja.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Én vagyok az igazmondó a zenekarban

Konrád Györgynek kilencvennégy évesen már nem kell kertelnie. Örökifjú, máig kezébe fogja a brácsát, a hegedűt, és olyan egyszerűséggel beszél a zenéről, hogy öröm hallgatni. A zene mellett egy másik szenvedélye is megmaradt egy életen át, a sport. Mellesleg a hosszú élet titkát is elárulta.
Tánc

Elmaradó előadások az Experidance Társulatnál (FRISSÍTETT CIKK)

A Román Sándor vezette társulat közleménye szerint a repertoár bemutatása csak időszakosan szünetel, amelynek oka nyolc táncművész távozása. (CIKKÜNK FRISSÜLT.)
Színház

„Mindent elölről kell mindig kezdeni” – Fodor Tamás a Kult50-ben

Fodor Tamás, a Stúdió K alapítója A vihar és A székek című előadásban nyújtott alakításáért került be a Fidelio Kult50 című kiadványába. Videónkban a független színház mibenlétéről is beszélt nekünk.
Vizuál

Modern rabszolgák, akiket a félelem tart fogva

Maris modern rabszolgaként él napjaink Budapestjén egy családnál, ahol megalázzák, és fizikailag is bántalmazzák. Tuza-Ritter Bernadett másfél évig követte kamerájával az 52 éves asszony mindennapjait, hogy bemutassa, hogyan lehet valakit tíz évig fogva tartani rácsok helyett rettegéssel. 
Tánc

Cáfolja a megszűnésről szóló hírt az Experidance

A társulat ma adott ki sajtónyilatkozatot, melyben „egyértelműen és határozottan visszautasítják” azt a hírt, mely szerint feloszlanának.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Vizuál tűz

Kimentették a Notre-Dame festményeit

Az utolsó festményeket, 15 darab 17. századi képet is átszállították pénteken a tűzvész pusztította párizsi Notre-Dame-ból a Louvre múzeumába, miután a műkincseket és ereklyéket már az elmúlt napokban kimenekítették a katedrálisból.
Vizuál morphoto

KÉP-regény: A Notre-Dame lángjai

Ezt az egészet igazándiból sosem akartam megírni, de most olyan helyzetet teremtett az élet, hogy egyszerűen muszáj! 1992 nyarát Párizsban hédereltem végig egy cimbimmel, és ez megváltoztatta az egész életemet. Előtte ugyanis szerelmes voltam, utána meg már nem. Miközben állítólag Párizs a szerelmesek városa. Hát, nekem sikerült ezt is inverzben lehozni!
Vizuál Cannes 2019

A nagy visszatérők fesztiváljának ígérkezik Cannes

Jim Jarmusch zombifilmjével nyílik a 72. cannes-i fesztivál május 14-én. Visszatér és versenybe száll az Arany Pálmáért Pedro Almodóvar, Ken Loach, Xavier Dolan, Terrence Malick és a Dardenne fivérek is, a zsűri elnöke Alejandro González Inárritu lesz.
Vizuál fényképTár

Róbert bácsi – jótevő vagy csaló?

A nagylelkű adakozót mindenki csak így ismerte Budapesten: Róbert bácsi. A városhoz tartozó egyik jellegzetes figura volt ő. Hogy ki is ő valójában, az már a kortársaknak is komoly fejtörést okozott, sőt rendőrségi nyomozás is volt az ügyben..
Vizuál interjú

Modern rabszolgák, akiket a félelem tart fogva

Maris modern rabszolgaként él napjaink Budapestjén egy családnál, ahol megalázzák, és fizikailag is bántalmazzák. Tuza-Ritter Bernadett másfél évig követte kamerájával az 52 éves asszony mindennapjait, hogy bemutassa, hogyan lehet valakit tíz évig fogva tartani rácsok helyett rettegéssel.