A magyar családjogi törvény előírja, hogy amennyiben egy gyermek biológiai apja ismeretlen, harmadik születésnapja előtt képzeletbeli apát kell anyakönyvezni neki. Az apa fiktív voltát bizonyító iratokba az anyán és az iratokat létrehozó gyámügyi hivatalnokon kívül kizárólag a gyermek tekinthet bele, de csak azután, hogy nagykorú lett.
A Hol volt, hol nem volt című fekete-fehér magyar dráma történetében
Andrist egyedül neveli anyja, és ez a törvény határozza meg sorsát.
Anyja hirtelen halála után, nemlétező apjának keresése közben sorsszerű véletlenek következtében összekerül és együtt menekül a hivatalos világ fenyegetése elől a lelkiismeretében meghasonlott tisztviselővel, aki sosemvolt apját kitalálta, és a születését levezető bábaasszonnyal.
A fekete-fehér kortárs mese hol félelmetesen abszurd valóságon, hol abszurd szürreális világon keresztül követi világgá menetelük történetét. A film főszerepeiben Vermes Dávid, František Husák, Varga Mária, valamint Csákányi Eszter látható. A vetítést követően Gazdag Gyula Balázs Béla-díjas rendezővel Till Attila beszélget a Művész Moziban.
További részletek a Művész Mozi oldalán.
Fejléckép: Jelenet a Hol volt, hol nem volt című filmből (Fotó/Forrás: Magyar Játékfilmrendezők Egyesülete)