Vizuál

Giccsőrök és dilettánsok

2009.08.31. 13:11
Ajánlom
A giccs nem művészeti kategória, épp ezért nem kell művészettörténésznek lennünk, hogy felismerjük.

Ám lehet, hogy mégis. A maga korában a szecessziót is sokan giccsnek tartották, míg a „hivatalos" barokktól napjainkban áll fel sokaknak a szőr a hátán. De mi a giccs? Definiálásába jó páran belekezdtek mint azt könyvtárnyi irodalma is mutatja. Egyesek szerint olcsó, hatásvadász, míg mások szerint könnyen fogyasztható klisék gyűjteménye, amiben talán minden esztéta egyetért, hogy hamis és aránytévesztő. De mi az igaz és mi a hamis? És vajon egy ilyen világban meglehetünk-e hazugságok nélkül? Komoly kérdések, melyekre törekvései szerint nemcsak komolyan kíván választ adni az Első Magyar Látványtár új kiállítása, amely stílszerűen a Mindenemberboldogakarlenni címet viseli, kiválóan reflektálva azon giccs meghatározásra, miszerint a giccs menekülés a bizonytalanságból. A tárlat hangulatát azonban leginkább talán Vörösváry Ákos szavai adják vissza: „Kiállításunk a giccsről szól barátsággal, szerelemmel, józanul."

A tárlathoz kapcsolódik Elekes Károly Tunning című kamarakiállítása, ahol azt nézhetjük meg, hogy oly sok elméleti feltevés után mit kezd a gyakorlat a giccsel.

Mindenemberbodogakarlenni

Tunning

Első Magyar Látványtár (Tapolca, Diszel)

Nyitva: 2010. május 31-ig

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Ilyen volt: Baráti Kristóffal zenélt a Kodály Filharmonikusok a reptéren

A négy őselem, a tűz, a víz, a föld és a levegő szolgált mottóként a debreceni Kodály Filharmonikusok nagyszerű koncertjének műsorában. Kritika.
Könyv

Pakold meg magad könyvekkel a Líra raktárában pár száz forintért!

Mi már tudjuk az igazi könyvmolyok szombati programját. Raktárvásár lesz a Lírában.
Könyv

Családi találkozót rendeznek Petőfi rokonai Kiskunfélegyházán

Igen, jól olvasta a címet! Míg egyesek a költő sírjának felkutatásával vannak elfoglalva, mások az élőkre koncentrálnak és családi találkozót hirdettek, amelyen eddig állítólag 66 utód jelezte a részvételét.
Vizuál

Elhunyt I. M. Pei, a Louvre üvegpiramisának tervezője

A kínai-amerikai építész 102 éves volt. Ő tervezte a Louvre üvegpiramisát és a washingtoni National Gallery of Art épületét is.
Tánc

Balett készül Jacqueline du Pré életéről

A Royal Ballet következő évadának egyik fénypontja a fantasztikus csellista életéről szóló balett, amit Cathy Marston koreografál.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Vizuál képregény

 KÉP-regény: Az ördög torka

A Fidelio új sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezen a héten a japán turistákkal kezdi.
Vizuál gyász

Elhunyt I. M. Pei, a Louvre üvegpiramisának tervezője

A kínai-amerikai építész 102 éves volt. Ő tervezte a Louvre üvegpiramisát és a washingtoni National Gallery of Art épületét is.
Vizuál magazin

Nem szelfi

Nem minden önarckép szelfi, de minden szelfi önarckép.
Vizuál galéria

Ez a kedvenc pályázatunk egy „zöld”, környezetbarát Notre Dame megépítésére

Futurisztikus üvegtorony, napenergia és városi farm a rászorulóknak – ilyen lehetne a Notre Dame egy, az újjáépítésre pályázó mérnöki iroda szerint.
Vizuál magazin

Hitchcocknak köszönhetjük a Que sera serát

A napokban elhunyt Doris Day ikonikusá vált dala eredetileg Az ember, aki túl sokat tudott című film betétdala volt. A számot mindenki ismeri, – itthon Ahogy lesz, úgy lesz címmel Koncz Zsuzsa is énekelte – a háttértörténetéről azonban kevesen tudnak.