A kiállítás létrehozója megfigyelte, hogy a rendszerváltások, történelmi változások során általában van egy átmeneti időszak, ahol még él a régi, de már felbukkan az új; ezeket ő inflexiós pontoknak nevezte el. A kiállítás ezek kísérőjelenségeit kutatja - és bőven talál ilyeneket a magyar történelem szövetét visszafejtve, természetesen a közelmúltunkban is. A művész alapvetően nem egzakt tudományos módszerrel közelít, sokkal inkább személyes perspektívából. Ennek kiindulópontja, hogy gyermekkorában ugyanazon a héten lett elsőáldozó és kisdobos, Szolnoki József ezért bizonyos értelemben saját életére is egyfajta inflexiós pontként tekint.
Erős vizuális jelekként itt maradtak például az állami intézmények címertáblái, amelyeken a rendszerváltáskor gyakran csak átragasztották a címert, így történelmi lenyomatként tanúskodnak egy átmeneti időszakról. Szolnoki ősibb korokba is visszatekint, összekötve azokat a jelennel: Magyarosaurus-autómatricáján egy nagy méretű dinoszauruszba egy kisebbet helyezett, vizuális kapcsolatot teremtve a Trianon-trauma és egy őstörténeti hagyomány között, a Kárpát-medence területén talált dinoszaurusz-maradványok ugyanis izolált fejlődésük miatt jóval kisebbek, mint más területek leletei.
Egy templomi alkotás is dokumentálhat történelmi változásokat: a tárlat egyik installációjában feltűnik a sopronbánfalvai templom szekkórészletének eredeti nagyságú reprodukciója, amelyen Szent Mihály arkangyal legyőzi a Sztálin arcával megfestett ördögöt. Básthy Zoltán 1950-ben készült munkája révén így egy szakrális térben két ellentétes ideológia, a kereszténység és a kommunizmus találkozik.
A kiállítás a 162 korsó a 12 éve lejárt 150 éves sörkoccintási tilalom emlékezetére című happeninggel nyílt meg csütörtök este és november 13-ig tekinthető meg, hétfő kivételével mindennap 11 órától 19 óráig a Nagymező utcában. A belépőjegy ára 700 Ft.