A színesbőrű Kehinde Wiley és Amy Sherald feladata különleges volt: az Egyesült Államok történetének első fekete elnöki párját kellett megfesteniük, akik egy olyan házban szolgáltak nyolc éven át, amelyet fekete rabszolgák építettek. A művészek szerették volna, ha képeikkel nem csak a kort, hanem a két alany belső világát is kifejezik.

Barack és Michelle Obama a frissen leleplezett portréik előtt állnak a Smithsonian's National Portrait Gallery csarnokában, Washingtonban február 12-én. (Fotó/Forrás: Mark Wilson / Getty Images Hungary)
Obama egy széken ül, előrehajol, mintha beszélgetés közben készült volna a kép, a háttérben pedig háromféle virág: krizantém, amely Chicago egyik szimbóluma, jázmin, amelyaz elnök a hawaii születésére, illetve afrikai kék liliom, amely kenyai apjára utal.
Michelle Obama egy jóval kevésbé ismert művészt választott portréja alkotójául, mint a férje. A Baltimore-i Amy Sherald festménye a szürke színt helyezi a középpontba, Michelle pedig egy modern designer dresszben szerepel rajta.
Sem Barack, sem Michelle nem rendelt még portrét magáról. „Az iskolai évkönyv nem számít” – viccelődött az egykori elnök. Michelle ezt mondta: „Azokra a lányokra, köztük színesbőrű lányokra gondolok, akik eljönnek majd ide, és felnéznek ezekre a falon lógó festményekre ebben a nagyszerű amerikai intézményben. Tudom, hogy hatni fog rájuk, amit látnak, mert valamikor én is egy ilyen lány voltam.” (via Artsy)

Kehinde Wiley, Barack Obama, 2018.; Amy Sherald, Michelle LaVaughn Robinson Obama, 2018. (Fotó/Forrás: National Portrait Gallery, Washington)