A szerelem allegóriája vagy Vénusz diadala című festményt a manierista Bronzino festette az 1500-as években a francia királynak. A képen Kupidó és Vénusz látható, végletesen pontosan megfestve, márványszerűen fehér, tekeredő testekkel, a stílusjegyek már inkább a klasszicizmus felé mutatnak.
Pár száz évvel azután, hogy Bronzino megfestette alkotását, egy ifjú animátor sétálgatott a londoni Nemzeti Galériában, hogy ihletet és inspirációt merítsen munkájához. A férfi szeme megakadt a szóban forgó festményen, a többi már történelem. És hogy ki volt az ifjú titán? Terry Gilliam, a Monty Python oszlopos tagja.
Ha jobban szemügyre vesszük a festményt, a bal alsó sarokban észrevehetjük Kupidó meztelen lábát: igen, ebből lett Monty Python Repülő Cirkuszának óriás lába, ami leereszkedik az égből, és véletlenszerűen tapossa el a dolgokat a földön. Az sorozat főcímében szereplő láb az egyik legismertebb és összetéveszthetetlen védjegye lett a műsornak.
Terry Gilliam amellett, hogy a Monty Python tagjaként szerepelt a előadásokban, animációs szakemberként is működött. Neki köszönhetjük Monty Python Repülő Cirkuszának animációit is – és most már azt is tudjuk, honnan vette az ihletet. Szürreális művei kollázsszerűen egyesítik a híres festményekből, fotókból kivágott részleteket saját rajzaival. A híres művek kontextusból való kiragadása és különböző részletek egymás mellé szerkesztése kiválóan illeszkedik a komikus csoport abszurd stílusához, amivel saját, semmivel össze nem téveszthető stílust alkottak.