A művész számára az 1920-as és 1930-as évek Bauhaus tematikája és diszciplínája játszik rendkívül fontos szerepet - ez segítséget nyújtott számára egy olyan gondolkodásmód kialakításában, amelyben a kísérletezés a legfontosabb mozgatóerő. A Moholy-Nagy fotogram korszakot meghatározó fény-kísérletek filozófiáját viszi tovább, és a mai világ problémáit három dimenziós fotográfiai kísérletei tárgyává teszi. A modernizmus mellett a minimalista irányzatok is nagy hatást gyakoroltak munkáira. Az említett irányzatokat is figyelembe véve a variációs elemek alkalmazásával úgynevezett multimotívumokat hozott létre. A motívumok sokszínű változatainak kiépítésével érzékelteti azt a 21. századi világot, amelynek - a modernizmus lényege értelmében - a túlélése csakis az elemek minél szélesebb változatának létrehozásán és a rendszer rugalmasságán múlik.
A kiállításon bemutatott szoborcsoportok visszanyúlnak az 1920-as évek Bauhaus kultúrájához, valamint az elmúlt 150 év civilizációs eredményeinek összefoglaló történelmi visszatekintését is adják, de ehhez képest egy elmozdulást, előrelépést is kínálnak. Honnan hová megyünk egy ma már globális világban, amire jellemző az információs rendszer nyitottsága és a társadalmi struktúrák folyamatos változása? A kiállítási anyag egy globális társadalomkritika is, különös hangsúlyt fektet az ember és a természet közötti egyensúlyi állapot megbomlásának problémájára. A "világító dobozok" szoborcsoportok dokumentálják azokat az ipari létesítményeket, amelyek körülöttünk léteznek. Ezeket az epoxigyantába süllyesztett, átvilágított fotókat a művész utazásai során készítette, és az ipar fejlődésének árnyoldalait ábrázolják a világ elhanyagolt sarkaiban.
Csikós Nagy Zsuzsa szobraival létező ipari objektumokat és azok környzetszennyező melléktermékeit ábrázolja. A kiállítás felfedi azokat az ipari létesítményeket, amelyek veszélyeztetik jövőnket, ugyanakkor megjelennek olyan, a tiszta energiákat jelképező transzparens szobrok is, amelyek alternatív megoldást kínálnak a természeti egyensúly rendezése kérdésében.