Vizuál

KÉP-regény: A színpadon Robbie Williams!

2022.05.20. 15:05
Ajánlom
A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezúttal arról mesél, miért hiúsult meg kis híján Robbie Williams koncertjének fotózása.

Robbie Williams Supreme című dalának videójában van az a jelenet, amikor az énekest, aki egy autóversenyzőt alakít, a futam előtt bezárják az öltözőjeként használt lakókocsijába, és ezért végül nem tud rajthoz állni, ami annyira megviseli, hogy felhagy az autóversenyzéssel és végül bluesgitárosnak áll. Hát én Robbie Williamst szerettem volna lefényképezni, és

egy kedves kollégám úgy kavart bele az egyébként már ledílelt történetbe, hogy én is elgondolkoztam a pályamódosítás gondolatán.

Korántsem a fotográfiai magabiztosság hagyott el, hanem a logisztikai háttér alakult úgy, amikor is az ember erősen megbillen a jövőjét illetően.

Egy budapesti regionális napilapnál dolgoztam éppen, és már sokszor említettem, hogy a koncertfotózáshoz mindenképpen kell az ember feneke alá egy újság, mert az akkreditált fotósok száma limitálva van, és csak úgy, műkedvelőként nem fognak beengedni a koncertre fényképezni, mert a szervezők elemi érdeke, hogy az olvasók elérésével nemcsak kulturális, de marketingfeladatokat is ellássanak, amit egyébként erősen érthető és logikus tevékenységnek is gondolok, még akkor is, ha sokszor megnehezítette a dolgomat.

Ebben az esetben meg is volt az újság és az olvasói elérés, csak úgy alakultak a dolgok, hogy Robbie Williams koncertje előtt egy héttel különböző és egyéb okok miatt felmondtam az újságnál.  Ez normál esetben úgy működik, hogy

a korábban lezsírozott anyagokat az emberke megcsinálja, pláne akkor, ha még egy hónapig a felmondási idejét kell letöltögetnie.

A dolog azért is tud még fontos lenni, mert ha valaki már több mint egy évtizede koncertfotózással tölti a mindennapjait, akkor nem szívesen mond le egy Robbie Williams-buliról, pláne akkor, amikor az említett énekes abszolút a csúcson van, és kb. minden zenerajongó ember az ő koncertjére akar aznap este bejutni.  

Na, itt jött nekem a képbe a szellemileg gyengébben bútorozott kolléga, aki tulajdonképpen semmi rosszat nem csinált azon kívül, hogy felvett egy nem neki szóló telefont, és egy pillanat alatt kinyírta az aznap esti Robbie Williams-koncertfotózásomat. Történt ugyanis, hogy a szervező cég sajtósa telefonált az újságnak, szigorúan építő jelleggel, hogy az esti koncertre egy órával később kell érkezni, mert a program picit megváltozott. Ez így önmagában egy elég ártatlan történetnek tűnik,

ha az ügybuzgó kolléga nem rázza le a hívót azzal, hogy sajnos én már nem dolgozom az újságnál, és ezért nem tudja az üzenetet átadni.

A koncertszervező cég az új információ birtokában meg egy laza mozdulattal húzott ki a fotósok listájáról, amiről én csak aznap este, a koncert előtt szereztem tudomást.

Most gondoljátok el azt az egyszerű sztorit, hogy mozijegyet vesztek egy blockbusterre, majd a bejáratnál kiderül, hogy egy kollégátok megbeszélte a mozival, hogy te aznap nem is akarsz odamenni, mert már nem érdekel az a film, és adják oda jegyedet valaki másnak! Ez azért klassz, nem? Na, ekkor éreztem a Budapest Sportaréna bejáratánál, hogy bezártak abba a bizonyos lakókocsiba, és nagyjából egy órányi magyarázkodás és telefonálgatás árán tudtam visszacsinálni az alapállapotot, ami már több, mint két hete el volt rendezve, hogy bejussak fotózni a koncertre.

RobbieWilliams2003-134817.jpg

Robbie Williams (Fotó/Forrás: Hegedűs Ákos / Morphoto)

A Take That jó fejekből állt. Gary Barlow-val is találkoztam korábban, aki meglepően emberarcú volt, és bár

Robbie Williamsről pontosan tudtam, hogy egy pozőr, és minden bulin lesmárol egy kamuból odakészített csajt,

de az is nyilvánvaló volt számomra, hogy a koncertjein tök jó dalokat énekel, és a színpadi teljesítménye fotográfiai szempontból is erősen figyelemre méltó. Május 21. szombattól a Kispont galériában látható a fotókiállításom a kilencvenes években Budapesten is megfordult világsztárok képeiből. Most így utólag belegondolva elég nagy gáz lenne, ha a fent említett úr kimaradt volna ebből a tárlatból. De mivel minden idiotizmus ellenére mégsem így történt, ezért csak annyit mondanék: Hölgyeim és uraim! A színpadon Robbie Williams!

További érdekes fotókért és azok sztorijáért kattints ide>>>

Fejléckép: Robbie Williams (fotó/forrás: Hegedűs Ákos / Morphoto)

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Könyv

E. T. A. Hoffmann Mozarttól kölcsönözte a nevét

1776. január 24-én született a német romantika kiemelkedő írója, Az arany virágcserép, valamint a Diótörő és Egérkirály szerzője, aki annyira tisztelte Wolfgang Amadeus Mozartot, hogy még a nevét is felvette.
Zenés színház

Súlyosan megsérült a Budapesti Operettszínház egyik táncosa a terézvárosi házomlásnál

Június 27-én, a reggeli órákban leomlott egy ház tetőszerkezete a 6. kerületi az Aradi utca és Jókai utca sarkán. A leeső szerkezeti elemek a Jókai utcára zuhantak, maguk alá temetve a Budapesti Operettszínház egyik táncművészét, aki éppen próbára tartott.
Színház

„Kételyek és kétségek visznek előre” – Beszélgetés Blaskó Péterrel

Hamarosan a Nemzeti Színházban is látható lesz Blaskó Péter „családi előadása”, a GRANE – Képzelgések a Peer Gynt nyomán, amelyet lánya, Blaskó Borbála rendezett, és fia is szerepel a Bethlen Téri Színház produkciójában. A színművésszel ősztől Hubay Miklós Ők tudják, mi a szerelem című drámájában is találkozhatunk, Udvaros Dorottya oldalán.
Vizuál

Last Minute kiállítások június utolsó hetére

Ezúttal olyan ritkaságszámba menő csoportos és egyéni tárlatokra hívjuk fel a figyelmet, amelyek ezen a héten még megnézhetők. A válogatásban szerepel vadonatúj kiállítótér rég nem látott művésszel, jól ismert galéria 24 kortárs művész munkáját bemutató tárlattal, valamint digitális művészeti triennálé.
Klasszikus

Új vizekre hajózhatunk a Nemzeti Filharmonikusok új évadában

Régi és új zene, különleges hangszeres művek és egész estés operaprodukciók, beavatókoncertek és kórushangversenyek várják a közönséget a 2022/23-as évadában a Nemzeti Filharmonikusok koncertjein.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Vizuál kritika

Itt születik a zseni – Megnéztük Baz Luhrmann Elvis-filmjét

Ki volt Elvis? És miért lehet fontos nekünk, itt és most? Egyáltalán mit tudunk a Királyról – teszi fel a kérdést Baz Luhrmann rendező, aki hollywoodi szuperprodukcióban dolgozta fel Elvis Presley életét. A vibráló, feszítő, eksztatikus alkotást a nyár egyik legjobb filmjének tartjuk.
Vizuál ajánló

NÉGY-SZÖG: Gáspár György, Halmi-Horváth István, Kóródi Zsuzsanna és Victor Vasarely kiállítása

Negyven műalkotás, üvegszobrok, festmények, grafikai munkák a geometria jegyében – megnyílt a NÉGY-SZÖG, Gáspár György, Halmi-Horváth István, Kóródi Zsuzsanna és Victor Vasarely közös kiállítása a Veszprémi Művészetek Házában. Az alkotások 2022. szeptember 11-ig várják az érdeklődőket.
Vizuál ajánló

Last Minute kiállítások június utolsó hetére

Ezúttal olyan ritkaságszámba menő csoportos és egyéni tárlatokra hívjuk fel a figyelmet, amelyek ezen a héten még megnézhetők. A válogatásban szerepel vadonatúj kiállítótér rég nem látott művésszel, jól ismert galéria 24 kortárs művész munkáját bemutató tárlattal, valamint digitális művészeti triennálé.
Vizuál ajánló

A főváros egyetlen sörgyárát is bejárhatjuk a Múzeumok Éjszakáján

Idén is megnyitja kapuit a Dreher Söripari Emléktár a Múzeumok Éjszakáján. Ennek apropóján egy négy részből álló talkshow sorozatot indítanak Sztorik habbal címmel, amelyben építészetről, gasztrotörténelemről, képzőművészetről és a múzeumok működéséről beszélgetnek.  
Vizuál magazin

KÉP-regény: A trombitavirág

A Fidelio sorozatában hétről hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos, akinek ezúttal egy falból előbukkanó váratlan vendégről az emberiség múltja, jelene és jövője jutott eszébe.