Vizuál

KÉP-regény: Beállás

2019.10.25. 15:05
Ajánlom
A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezen a héten arról mesél, hogyan ültette fel újságíró kollégáját egy zenész, miközben neki remek fotói készültek.

A múlt héten arról értekeztem, hogy simán kirakták a fotósokat a Page&Plant sajtótájékoztatóról, ami azért erősen visszaveti a képalkotói tevékenységet. Ha valaki azt gondolná, hogy az újságírók sokkal jobb helyzetben vannak hozzám képest, akkor súlyosan téved! Most ugyanis a múlt heti szitu inverzét igyekszem vázolni, konkrétan azt, amikor egy sztár az újságírót szívatja, a fotóst viszont engedi dolgozni.

Valami ilyesmi történt 1995. március 7-én, amikor is Miles Davis egykori dobosát, Al Fostert üldöztük GNL kollégával, de végül „csak” a fotó jött össze, az interjú nem.

Mondjuk, egyik opció sem jó igazán, mert az újságcikk a szöveggel meg a képpel együtt lesz újságcikk. Ha valamelyik nincs meg a kettő közül, az legalábbis hiányos, mondhatni, igénytelen végeredményhez vezet, azt meg utálom.

A menedzsmenttől azt az infót kaptuk, hogy a koncert előtt órákkal megtartott hangpróbán ott lesz Foster is, és akkor majd lehet vele interjúzni, meg fényképezkedni. Oda is értünk időben az azóta megboldogult Petőfi Csarnokba, és Al Foster is ott volt a dobok mögött, ami legalábbis elég pozitív végkifejlettel kecsegtetett. Na, itt kezdődött el a szívatás, amit azóta sem raktam össze teljesen. Ezek a hangpróbák úgy szoktak kinézni, már ha a sztár egyáltalán jelen van, hogy a behangolt cuccal elbabrál öt-tíz percig, esetleg belekezd néhány dalfoszlányba, aztán interjút ad, elmegy sörözni vagy akárhová, hiszen csak órák múlva kell visszamennie a koncertre.

AlFoster-145519.jpg

Al Foster (Fotó/Forrás: morpho)

Közölték, hogy várjuk meg, amíg abbahagyja, utána lesz interjú, de én a sound check közben fotózhatok nyugodtan. Ez azért már fél siker, nem? Valamilyen kevésbé megmagyarázható okból Foster legalább egy órán keresztül püfölte a bőröket, komplett darabokat végigdobolt, és egyáltalán nem úgy tűnt, mint aki valaha is abba akarná hagyni. Sőt! Mivel egészen közelről fényképeztem, egy idő után az tűnt fel, hogy ez a pasi egyszerűen élvezi a hangpróbát! Ilyet se láttam még! Ilyenkor a zenészek jellemzően másnaposak, enerváltak, és alig várják, hogy túlessenek az egészen, már ha egyáltalán elmennek, és nem a háttéremberek lövik be a cuccot.

Lehet, hogy ennek a formának ez a munkamódszere, esetleg azt hitte, hogy ez már a koncert, vagy csak simán imád dobolni, de annyira benne volt az egészben, hogy mikor látta, hogy fotózom, elkezdett nekem bohóckodni a dobverőkkel.

Feldobálta őket a levegőbe, vigyorgott, amikor a fejére estek, és közben arra gondoltam, hogy ha ilyen közvetlen ez az ember, akkor milyen jó kis interjút fog adni.

Én nagyjából meg is voltam már, de Foster csak tolta tovább rendületlenül. A sajtóterelgető lány azt javasolta, hogy igyunk valamit a büfében, és majd szól, ha a művész úr abbahagyja, meg úgyis meghalljuk, ha megszűnik a püfölés. Hát, ennek szellemében akkor sör-vodka kombó és erőteljes merengés a szép jövőről. Kb egy fél óra múlva benéztünk a terembe, hogy mégis mi újság, de legnagyobb meglepetésünkre a dobok mögött már egy fiatal srác ült, Foster sehol.

Halvány érdeklődésünkre, hogy akkor most megcsinálhatnánk-e az interjút, az a válasz érkezett, hogy a művész úr elfáradt, és visszament a hotelbe.

Puff! De miért nem szóltak, amikor abbahagyta? Hát, izé, ők sem vették észre, mikor lelépett. Igen, ez biztos így volt.

Na de ilyen könnyen nem adtuk fel, irány a hotel! Nem igazán egyszerű kommunikáció után sikerült megértetnünk az egyébként magyarul beszélő recepcióssal, hogy legyen már oly drága felszólni a művész úrnak, mert elfelejtett interjút adni. Végül magával Fosterrel is sikerült beszélni telefonon, aki közölte, hogy fáradt, most nem fogad senkit, és különben is, miért nem mentünk el a beállásra? Hát, ez itt ennyi! Nekem voltak tök jó képeim, amik kiválóan passzoltak a semmihez.

Foster hülyét csinált belőlünk.

Hogy szándékosan-e vagy csak így jött ki, azt nem tudom, viszont ezt követően megfogadtuk a művész úr szavait, és a legközelebbi vendéglátó ipari egység felé vettük az irányt, nehogy lemaradjunk a beállásról.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Új társulati tagok és jubiláló munkatársak a Vígszínházban

Díjátadóval és a jövő évad terveivel búcsúztatta a 2020/21-es évadot a Vígszínház társulata. A fennállásának 125. évét ünneplő teátrum vezetősége az eseményen köszöntötte a jövő évadtól társulati tagként ott játszó művészeket, valamint díjazta a kiemelkedő teljesítményt nyújtó munkatársakat.
Vizuál

Elhunyt Perczel Anna, építész, városvédő

2021. június 13-án elhunyt Perczel Anna az Óvás! Egyesület alapítója, Belső-Erzsébetváros épített és kulturális örökségének védelmezője, a pesti zsidónegyed lelkiismerete - adta hírül facebook oldalán az Óvás! Egyesület.
Vizuál

A megfejthetetlen ember - Nagy Dénes rendező, a Természetes fényről

Sárban úszó táj, sebhelyes kezek, feszítő csend és kiismerhetetlen vidék. Egy magyar honvéd gyalogosegység a mocsaras vidéket járva, eldugott orosz falvakban szovjet partizánokat keres. A Magyar Mozgókép Fesztiválon mutatkozik be Nagy Dénes első filmje, az Ezüst medve-díjas Természetes fény.
Klasszikus

Barokk muzsikától a dallamos kortárs zenéig - 11 éves az Anima Musicae

A 11 éves Anima Musicae korszakokon átívelő műsorral készül születésnapi koncertjére. Locatelli, Haydn, Dohnányi és Wolf Péter műveivel, valamint Balog József virtuóz zongoraművésszel köszöntik a közönséget és az élet visszatértét június 20-án este, a Nádor Teremben.
Klasszikus

Szabadtéri programokkal indul újra az Óbudai Társaskör

Július 9-én a Budapesti Vonósok háromnapos sorozatával nyit az Óbudai Társaskör, majd koncertekkel és zenés összeállításokkal várja a közönséget az Óbudai Nyár keretében. Vendégük lesz többek közt Bősze Ádám, Dés László és a Sárik Péter Trió.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Vizuál Rendtörténet

Akik az erdőkből merítettek erőt

A Pálosok című tárlat az egyetlen magyar alapítású és máig működő férfi szerzetesrend, a pálos rend történetéről ad áttekintést. Egyszerre szól a világi és egyházi társadalom valamennyi csoportjához, s nyit azok felé is, akik kevés, vagy semmilyen tudással nem rendelkeznek a pálos rendről.
Vizuál gyász

Elhunyt Perczel Anna, építész, városvédő

2021. június 13-án elhunyt Perczel Anna az Óvás! Egyesület alapítója, Belső-Erzsébetváros épített és kulturális örökségének védelmezője, a pesti zsidónegyed lelkiismerete - adta hírül facebook oldalán az Óvás! Egyesület.
Vizuál gyász

Június 22-én vesznek végső búcsút Jankovics Marcelltől

Június 22-én, kedden 14 óra 30 perckor a Farkasréti temetőben vesznek végső búcsút Jankovics Marcelltől - adta hírül a Magyar Művészeti Akadémia (MMA).
Vizuál interjú

A megfejthetetlen ember - Nagy Dénes rendező, a Természetes fényről

Sárban úszó táj, sebhelyes kezek, feszítő csend és kiismerhetetlen vidék. Egy magyar honvéd gyalogosegység a mocsaras vidéket járva, eldugott orosz falvakban szovjet partizánokat keres. A Magyar Mozgókép Fesztiválon mutatkozik be Nagy Dénes első filmje, az Ezüst medve-díjas Természetes fény.
Vizuál hír

Fődíjat nyert Szajki Péter filmje New Yorkban

Összesen öt díjat, köztük a fődíjat hozhatta el Szajki Péter Most van most című alkotása a New York Film Awards-on.