A fesztivál közleménye szerint Komáromy Bese Dögsúly című alkotása egy nőről szól, akinek meg kell szabadulnia a sötétben leselkedő szörnyetegtől. A legjobb élőszereplős rövidfilmnek járó elismerés 300 ezer forintos pénzdíjjal jár.
A zsűri indoklása szerint a film árnyalt horrorelemeket vegyít a sötét humor villanásaival, „és lenyűgöző hatást kelt. Magabiztos és meggyőző alkotás:
olyan fiatal rendező mutatkozik be általa, akinek világosan tetten érhető a világos művészi látásmódja, és jól ért a hangnemhez, a hangulathoz és a történetmeséléshez
– olvasható a fesztivál közleményében.
A legjobb magyar animációs film 300 ezer forintos pénzdíjjal járó elismerését Sárdi Katalin Üvegház című alkotása kapta. A zsűri indoklása szerint az Üvegház merész megközelítést mutatott a történetmesélés és az univerzum felépítése terén. „Magával ragadó, meglepő és bizarr, trippes narratívával és lenyűgöző animációs stílussal” – indokolták a döntést.
A tájékoztatóban hangúlyozták,
mindkét győztes film kvalifikálhat az Oscar-díjra, automatikusan jogosulttá válnak a nevezésre, mivel a Friss Hús Budapest Nemzetközi Rövidfilmfesztivál – Magyarországon elsőként – felkerült az Oscar-kvalifikáló fesztiválok listájára.
A legjobb női színész díját Tóth Zsófia kapta Hajmási Péter Világvége című filmjében nyújtott alakításáért, a legjobb férfi színész pedig Lengyel Benjámin lett, Szántó Fanni Két felnőtt című filmjének főszereplője. A Magyar Telekom legígéretesebb 30 év alatti rendezőnek járó díját Tóth Kristóf Zsolt kapta a Túlpart, Denisa című filmért. Elismerő oklevélben részesült Tőkés Anna Az utolsó dobás és Vácz Péter Kutyafül című alkotása, amely elnyerte a magyar versenyprogram diákzsűrijének díját is.
A Magyar Játékfilmrendezők Egyesületének elismerő oklevelét Hatházi Rebeka Április huszonhét című filmje vihette haza, míg az egyesület a legjobb kisfilmnek járó díját Hajmási Péter Világvége című filmje érdemelte ki.
Első ízben rendeztek a fesztiválon saját filmes vásárt és filmipari eseményt Fresh Meet Market címmel,
a Fresh Meet Work in Progress díjat Konrád Zsuzsanna és Knopp Eszter Valami vad című projektje érdemelte ki,
a díjat annak az ígéretes rövidfilmnek ítélik oda, amely még gyártás vagy utómunka alatt áll.
Mindezek mellett kiosztották a Balázs Béla Rövidfilmíró Pályázat és Workshop díjait, valamint XI. Friss Pitch elismeréseit is.

Jelenet az Április huszonhét című filmből (Fotó/Forrás: Friss Hús Budapest Nemzetközi Rövidfilmfesztivál)
A nemzetközi szekcióban a legjobb rövidfilm ezer euróval járó díját Pepi Ginsberg francia rendező WASSUPKAYLEE című alkotása kapta, különdíjjal jutalmazták Nina Gantz holland alkotó Wander to Wonder, valamint Rúnar Rúnarsson izlandi alkotó O című alkotását.
A nemzetközi szekcióban több kategóriában adtak át még közönségdíjakat. A Midnight szekció győztese Lucas Paulino és Gabe Ibánez spanyol alkotók Be Right Back című alkotása, a Weirdcore szekció közönségdíjasa Antonio La Camera olasz rendező Las Memorias Perdidas De Los Árboles című filmje lett. A nemzetközi dokumentumfilmek közül két film kapott azonos számú szavazatot: Jacqueline Baylon amerikai rendező Until He is Back, valamint az Inside, The Valley Sings című alkotás, amelyet Nathan Fagan ír alkotó rendezett.
A nemzetközi versenyfilmek és a Queer Dreams szekciók közönségszavazása még nem zárult le, a díjazottakat a szervezők később a honlapon teszik közzé.
Fejléckép: Puskin Mozi (Forrás: Friss Hús Nemzetközi Rövidfilmfesztivál)