Vizuál

Laza optimizmus

2012.01.12. 09:26
Ajánlom
Seres Szilvia projektje visszatekintés és időutazás: a múlt jövővíziója a jelenben. Kiindulópontja a magyarországi rendszerváltás reményteli időszaka mintegy másfél évtized kijózanító perspektívájából nézve. Ezekeről a még optimista időkről kérdezte még 2006-ban Halász Pétert, Najmányi Lászlót, Ujj Zsuzsit, Szilágyi Lenkét, Várnagy Tibort, Müller Péter Sziámit, Bárdos Deák Ágnest, Király Tamást.

"...A változás érdekelt, valamint az, hogy mi történt a szereplőivel, illetve hogyan élték meg ezt az időszakot... Ki hogyan lépett tovább? A rendszerváltásnak köszönhetően hányan tértek haza azok közül, akik a '70-es években egyirányú útlevéllel hagyták el az országot? Mit őrzött és mit szépített meg az emlékezet? Egyáltalán, ki hogyan emlékszik erre a letűnt világra és a szereplőire? Videóinstallációmban felhasználom Rodolf Hervé képzőművész archív mozgóképes felvételeit. Rodolf, aki 1989-ben érkezett Budapestre Párizsból, hamarosan a hazai underground kultúra mindenütt jelen lévő s azt érdeklődése révén folyamatosan dokumentáló főszereplője lett. Videói képet adnak a rendszerváltás utáni budapesti szubkultúra személyiségeiről és eseményeiről, illetve mára már nem létező helyszíneiről (Tilos az Á, Zanzi Bár, Biliárd ½ 10, FMK). A felvételek egyfajta korképek, melyek művészeti jelentőségükön kívül történeti, szociológiai, kultúrantropológiai vizsgálódások alapját is képezhetik. Installációm nemcsak egy korszak hangulatát idézi fel, hanem múlt és jelen egymás mellé helyezésével a <túlélők> olyan történeteit is felszínre hozza, melyek egy eltűnt világ újabb és újabb párhuzamos rajzát mutatják - a jelen tükrében." (Seres Szilvia)

Seres Szilvia médiaművész, esztéta 1974-ben született Budapesten. 1998-ban a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakán, 2002-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának esztétika szakán diplomázott. Az MKE Doktori Iskolájának egyéni fokozatszerzője, 2008-tól az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézete Film-, Média- és Kultúraelméleti Doktori Programjának hallgatója, ahol 2011-ben szerzett abszolutóriumot. Jelenleg a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Kommunikációs és Művészeti Karának Média design szakvezetője. Elsődlegesen a vizuális érzékelés átalakulásával, a képalkotás új technikáival, a kortárs művészet aktuális kérdéseivel foglalkozik. 1996-tól 2004-ig a C3 Kulturális és Kommunikációs Központ Alapítvány munkatársaként elsősorban videóművészettel, illetve a hálózati adatbázis és mozgóképes archívum összekapcsolásának lehetőségével foglalkozott. Médiaművészként 1994 óta állít ki hazai és külföldi kiállításokon, rendezőként 2005 óta készít dokumentumfilmeket. 2010-ben kitalálója és kurátora volt a nagysikerű Szubjektív Budapest Tér-képek projektnek, amelyből az OSA Archívum Centrális Galériájában 2010 októberében nyílt kiállítás.

Seres Szilvia: Laza optimizmus
Mélycsarnok, a Műcsarnok projektgalériája - 2012. január 12. - 2012. február 12.
Kurátor: Készman József
A kiállítást Müller Péter Sziámi nyitotta meg.

Programkereső

Legnépszerűbb

Könyv

Több ezer aláíró követeli Demeter Szilárd lemondását

Miután holokausztrelativizáló publicisztikát közölt Soros György nevének tízszeri említésével az Origón, számos szervezet és ismert értelmiségi lemondásra szólítja fel a PIM főigazgatóját
Színház

Jogsértő lett volna a félév semmissé tétele, de segít Vidnyánszkynak az éj leple alatt kiadott kormányrendelet

Hiába állítják az SZFE hallgatói, hogy az egyeztetés nélkül kinevezett kuratóriumnak nem áll jogában felfüggeszteni az oktatást, Vidnyánszkyék könnyedén megtehetik ezt a kormány friss rendeletének segítségével.
Jazz/World

Az LGT legjobb számai „csíkosítva” – Itt a Csík Zenekar új lemeze

A Locomotiv GT előtt tiszteleg A dal a miénk című új lemezével a Csík Zenekar. A rockszámok népzenei ihletésű átdolgozásairól is ismert együttes friss albumán közreműködött Presser Gábor, Karácsony János és Kovács Kati.
Színház

Csak akkor tanítanak, ha orvoslatot kap az egyetem autonómiája

Nem az egyetem hivatalos honlapján, hanem a Független Szabad Egyetem közösségi oldalon tették közzé az SZFE tanárai, kik indítanának osztályt a következő tanévben.
Jazz/World

Azt követik, amit Debussy követett – Páros interjú Harcsa Veronikával és Razvaljajeva Anasztáziával

Egy hárfaművész, egy jazzénekes és elektronikus művész – nem szokványos felállás Debussy zenéjéhez. Új lemezük apropóján Harcsa Veronikával és Razvaljajeva Anasztáziával beszélgettünk. Mit tanultak egymástól, mennyiben járnak különböző és párhuzamos ösvényeken?

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Vizuál magazin

Aki a lányok miatt képezte magát – 85 éves Woody Allen

Az Annie Hall és még számtalan fanyar humorú film alkotója, Woody Allen december 1-jén ünnepli nyolcvanötödik születésnapját.
Vizuál hír

Újra látható az ellopott Klimt-festmény

23 évvel az ellopása után újra kiállítják Klimt Bildnis einer Freu (Egy hölgy arcképe) című festményét a piacenzai Ricci-Oddi Modern Művészeti Galériában. A portréra kertészek találtak rá tavaly decemberben a galéria udvarán.
Vizuál gyász

Elhunyt a Star Wars Darth Vadere, David Prowse

85 éves korában meghalt David Prowse színész, akit leginkább a Csillagok háborúja Darth Vadereként ismerhetnek a nézők. Az eredeti trilógia Sötét Nagyura rövid betegség után hunyt el.
Vizuál ajánló

A négyzetrácsos papírtól a virtuális valóságig – A hálózati vizualizáció története dióhéjban

Bár jelenleg zárva tart a Ludwig Múzeum, így a Barabási Albert-László hálózatkutatói munkásságának vizualizációs anyagát bemutató kiállítás is, jó hír, hogy a mielőbbi újranyitás reményében a múzeum március végéig meghosszabbította a tárlatot. Addig is, amíg újra személyesen átélhetjük a tudomány és a művészet találkozásának varázsát, ismerkedjünk meg a hálózati vizualizáció fejlődéstörténetével.
Vizuál hír

Firenzében díjazták Lakos Nóra filmjét

Lakos Nóra HAB című alkotása nyerte a nagy múltú firenzei Cinema e Donne nemzetközi filmfesztivál legjobbjának járó Gilda-díjat.