"...A változás érdekelt, valamint az, hogy mi történt a szereplőivel, illetve hogyan élték meg ezt az időszakot... Ki hogyan lépett tovább? A rendszerváltásnak köszönhetően hányan tértek haza azok közül, akik a '70-es években egyirányú útlevéllel hagyták el az országot? Mit őrzött és mit szépített meg az emlékezet? Egyáltalán, ki hogyan emlékszik erre a letűnt világra és a szereplőire? Videóinstallációmban felhasználom Rodolf Hervé képzőművész archív mozgóképes felvételeit. Rodolf, aki 1989-ben érkezett Budapestre Párizsból, hamarosan a hazai underground kultúra mindenütt jelen lévő s azt érdeklődése révén folyamatosan dokumentáló főszereplője lett. Videói képet adnak a rendszerváltás utáni budapesti szubkultúra személyiségeiről és eseményeiről, illetve mára már nem létező helyszíneiről (Tilos az Á, Zanzi Bár, Biliárd ½ 10, FMK). A felvételek egyfajta korképek, melyek művészeti jelentőségükön kívül történeti, szociológiai, kultúrantropológiai vizsgálódások alapját is képezhetik. Installációm nemcsak egy korszak hangulatát idézi fel, hanem múlt és jelen egymás mellé helyezésével a <túlélők> olyan történeteit is felszínre hozza, melyek egy eltűnt világ újabb és újabb párhuzamos rajzát mutatják - a jelen tükrében." (Seres Szilvia)
Seres Szilvia médiaművész, esztéta 1974-ben született Budapesten. 1998-ban a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakán, 2002-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának esztétika szakán diplomázott. Az MKE Doktori Iskolájának egyéni fokozatszerzője, 2008-tól az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézete Film-, Média- és Kultúraelméleti Doktori Programjának hallgatója, ahol 2011-ben szerzett abszolutóriumot. Jelenleg a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Kommunikációs és Művészeti Karának Média design szakvezetője. Elsődlegesen a vizuális érzékelés átalakulásával, a képalkotás új technikáival, a kortárs művészet aktuális kérdéseivel foglalkozik. 1996-tól 2004-ig a C3 Kulturális és Kommunikációs Központ Alapítvány munkatársaként elsősorban videóművészettel, illetve a hálózati adatbázis és mozgóképes archívum összekapcsolásának lehetőségével foglalkozott. Médiaművészként 1994 óta állít ki hazai és külföldi kiállításokon, rendezőként 2005 óta készít dokumentumfilmeket. 2010-ben kitalálója és kurátora volt a nagysikerű Szubjektív Budapest Tér-képek projektnek, amelyből az OSA Archívum Centrális Galériájában 2010 októberében nyílt kiállítás.
Seres Szilvia: Laza optimizmus
Mélycsarnok, a Műcsarnok projektgalériája - 2012. január 12. - 2012. február 12.
Kurátor: Készman József
A kiállítást Müller Péter Sziámi nyitotta meg.