A Hold utcai kis holdjáró aranyos metaforája Kolodkó Mihály saját megérkezésének. Ebben az utcában laktak ugyanis először a családjával, mikor Budapestre költöztek. A személyes szál mellett természetesen van egy ismeretterjesztő, lokálpatrióta jelentés is: Pavlics Ferenc magyar mérnök munkássága előtt tiszteleg. A most 91 éves kutató tervezte ugyanis a holdjárót, amely a világ első Földön kívüli járműve volt. A holdi talajviszonyokra tervezett különleges kerekének köszönhetően, három napig sikeresen működött a Holdon 1971-ben, az Apollo–15 űrhajó holdra szállása alkalmával, majd másik két példánya 1972-ben az Apollo–16 és az Apollo–17 űrhajók járműveként is. Mindhárom jármű a Holdon maradt.
A képet saját közösségi oldalán tette közzé a Kult50-be is beválogatott alkotó a hétvége folyamán. Kolodko Mihály igazi „rejtőzködő művész”. Az új alkotások bejelentés nélkül tűnnek fel a főváros különböző pontjain. „Így magától születik meg a szobor, és találja meg a közönségét. Azt akarom, hogy a nézők ne is tudják, hogy ott kell keresni. Aki megtalálja, annak legyen az az érzése, hogy ő az első, aki felfedezte” – nyilatkozta korábban lapunknak az ungvári születésű művész.
Az eredetileg monumentális szobrász szakon végzett Kolodko a saját kislányai számára próbálta otthonosabbá tenni a várost, amikor Ungvárról Budapestre költöztek. Az apró alkotások hamar komoly rajongótábort gyűjtöttek, akik télen méretben megfelelő sálat és sapkát kötnek a szobroknak.