Enyedi Ildikó legutóbbi filmjével, A feleségem történetével érdemelte ki az olaszországi filmes esemény legjobb rendezőnek járó díját. A Németországban, Magyarországon és Máltán nemzetközi stábbal forgatott nagyszabású mozifilm a cannes-i és torontói fesztiválpremiereket követően már látható a hazai mozikban a Mozinet forgalmazásban. A rendezővel készült interjúnk itt olvasható:

Kapcsolódó
A tudattalan titkos tempója - interjú Enyedi Ildikóval
Az Ezeregyéjszaka-szerűen dús, titokzatos szerelmi történet álarcában, Enyedi Ildikó új filmje, A feleségem története – Füst Milán regényéhez hűen – az élet összetettségéről, titokzatosságáról, uralhatatlan jellegéről mesél. A vetítés után kérdeztük a rendezőt.
Kocsis Ágnes harmadik mozifilmje, az Éden magyar-román koprodukcióban, belga részvétellel készült. Egy különös szerelmi történet, amelynek főszereplője egy harmincas évei végén járó nő, aki mindenre allergiás, ezért teljes elszigeteltségben él.
A film dermesztő pontossággal vetítette előre a járvánnyal kapcsolatos világméretű változásokat.
„Az Éden mozgatórugója a Figyelem. Ez a figyelem gyógyító erejű, alapja pedig a szeretet, mert szeretni csak azt tudjuk, akire figyelünk, akit meg akarunk ismerni. Úgy éreztem, hogy az operatőri munkának is ezt az érzékeny figyelmet kell reprezentálnia. Ebben a folyamatban a kamera szinte észrevétlen kell, hogy maradjon, egyfajta kívülálló entitásként a legnagyobb tisztelettel és szentséggel kell, hogy figyelje a szereplők minden rezzenését” – nyilatkozta korábban a film operatőre, Tóth Widamon Máté, aki a legjobb operatőrnek járó díjat hozhatta el.
Fejléckép: Jelenet az Éden c. filmből (fotó: Mythberg Films)