Donald Olson professzor kutatási eredményei szerepelnek a párizsi Marmottan-Monet Múzeum új, szeptember 18-án nyíló időszaki kiállítása, a Monet impresszionista napfelkeltéje című tárlat katalógusában. A Le Havre-i kikötőt ábrázoló festményt 1874-ben állították ki, és címéből alkotta meg új szakszót, az impresszionizmus kifejezést Louis Leroy kritikus. A szakemberek mind a mai napig vitáznak arról, hogy 1872-ben, vagy a következő évben született-e a festmény, ahogy abban sincs egyetértés, hogy Claude Monet a hajnali, vagy az alkonyati fény által kiváltott színhatásokat örökítette meg a képen - olvasható a Space.com hírportálon.
Donald Olson, a Texasi Egyetem asztrofizikusa mindenekelőtt a Le Havre-ról fellelhető összes korabeli fotográfiát elemezte, hogy rekonstruálja a festő hotelszobájából feltáruló látképet, megismerje a különböző napszakokra jellemző fényviszonyokat. Az asztrofizikus számításai szerint Monet húsz-harminc perccel a napfelkelte után örökíthette meg a narancssárga gömböt. A továbbiakban a tudós azt vizsgálta, hogy ez az időpont mikor eshetett egybe a képen ábrázolt dagállyal, hiszen csak a tengerár segítségével juthattak be a nagy hajók a sekélyvizű Le Havre-i kikötőbe.
A kutató összesen tizenkilenc dátumot talált, és hogy tovább szűkítse a kört, átvizsgálta a korabeli meteorológiai jelentéseket, amelyek segítségével kizárhatta a viharos napokat. A kép bal sarkában látható "ködpamacsok" alapján az asztrofizikus arra a következtetésre jutott, hogy a kép születésének pillanatában keleti irányból fújt a szél. Így végső soron két lehetséges dátum maradt - 1872. november 13., valamint 1873. január 25. Az előbbi dátumot támasztja alá a 72-es szám, amely a festményen Monet szignója mellett található.