Gerendai a 170 alkotásból álló gyűjteménnyel kapcsolatban így fogalmaz: "a képzőművészethez ugyanolyan megszállott és alapvetően érzelmi kötődés kapcsol, mint a többi hobbimhoz. Az első időtől fogva leginkább a zene határozta meg, hogy kiktől vettem képeket". A Sziget irodában és privát otthonában lehetetlen üres falat találni - a gyűjtő a munkák között éli mindennapjait és ebben az örömben szívesen osztozik kollégáival is. A műgyűjtés tanulási folyamat - ennek eredményeképpen mostanra egy önálló döntések mentén alapuló, finomodó és jól körvonalazható anyag állt össze. Kezdeti választásaiban döntő szerepet játszott a galeristákkal kialakult tanácsadói, majd baráti viszony - ez Gerendait a mai napig jellemzi, befektetési szempontok azonban továbbra sem foglalkoztatják.
A gyűjtemény egyik hangsúlyosabb vonalát az egykori zenész, majd autodidakta módon a művészeti pályára lépő alkotók (efZámbó, feLugossy, Wahorn) korántsem könnyed munkái adják. Szintén több alkotással szerepel Aatóth Franyó, akinek munkái az előző, szentendrei csoporttal együtt kezelve a gyűjtemény kissé abszurd, álomszerű, figurális, jellemzően emberi dilemmákkal foglalkozó részét képezik. A másik csoportot egy absztraktabb, gesztusalapú, az anyagkezeléssel és a felülettel játszó munkák adják. Gerendai több alkotást tudhat magáénak Nádler Istvántól, Bukta Imrétől, Mulasics Lászlótól és Szirtes Jánostól is, akik esetében az egymást követő, különböző stílusbeli korszakok is jól nyomon követhetőek.
A harmadik irányt a gyermekrajz-hatású, bár témájában döntően eltérő művészek alkotásai adják: Dr. Máriás Béla, Bada Dada vagy Nagy Kriszta művei, vagy éppen Soós Nóra festményei, akitől a finom politikai célzatú Sivatagi Róka című munka szerepel a kiállított anyagok között. A hagyományos festészeti törzsanyag fokozatosan fellazul olyan, kísérletezőbb médiumú alkotásokkal is, mint például Gerhes Gábor lightbox munkája vagy Várnai Tibor lentikuláris technikán alapuló tájképei.
A fiatalabb generációt Soós Nóra mellett Csiszér Zsuzsi tépett hatású, montázs-szerű képei és Győri Márton rendkívül színes, olykor figuratív, olykor absztrakt festményei képviselik. A döntően magyar művészek munkáiból álló gyűjteményt pedig Jurriaan Molenaar letisztult architekturális festményei, Francoise Gilot absztrakt munkái és Martin C. Herbst monumentális portréi egészítik ki. A Godot Galériában látható válogatás a rendkívül összetett, eklektikus gyűjtemény kurátori munkán alapuló válogatása - azokat a szegmenseket mutatja be, melyek a gyűjtemény gerincét adják és szélesedő spektrumát is előremutatják.
A kiállító művészek: Ádám Zoltán, Aatóth Franyó, Bada Dada Tibor, Bukta Imre, drMáriás Béla, efZámbó István, El Kazovszkij, feLugossy László, Fehér László, Gerhes Gábor, Mulasics László, Nádler István, Nagy Kriszta x-T, Soós Nóra, Swierkiewicz Róbert, Szirtes János, Tarr Hajnalka, Várnai Gyula, Wahorn András. A kiállítás Stánitz Zsuzsanna, a kiállítás kurátorának szövege alapján ajánljunk.