A művészvilág május közepétől novemberig Velencére figyel a kétévente megrendezett képzőművészeti biennálé miatt. A Giardini és az Arsenale mellett a város számos pontján felbukkannak műalkotások, utcáktól a palazzókig, sőt még a csatornákban is.
A római születésű, 51 éves művész az itthon leginkább a Zorba, a görög címszereplőjeként ismert Anthony Quinn fia. A művész alkotásai megtalálhatóak Spanyolországban és Amerikában is, de kért már tőle szobrot a Vatikán is.
illetve arra, hogy az emberiség kezében van a lehetőség, hogy változtasson és ismét egyensúlyba kerüljön a természet, a gazdaság és a társadalom. A kezek szimbolizálják azt a szerepet is, amit az emberek játszanak Velence egyedülálló kulturális örökségének a védelmében.
"Kötelességünk, hogy megmentsük a múlt tanúit, akik csak a mi segítségünkkel élhetnek túl. Más szavakkal, a múlt a jelenben él, és az eljövendő nemzedékek emlékezetével a jövőben is."
A két, viaszvesztéses eljárással készült kéz egyenként közel 2000 kilót nyom. A művész legnagyobb fiának kezeiről mintázta őket.
A két kéz nemes mozdulattal támasztja az épületet, ugyanakkor kihangsúlyozza a vízzel körülvett hotel törékenységét - írja honlapján.
"Az emberi testnek azt a részét szerettem volna megörökíteni, ami a legnehezebb és technikailag a legnagyobb kihívás. A kezekben annyi erős van - a szeretet ereje, a gyűlöleté, a kreativitásé, a rombolásé" - mondta el a műről Lorenzo Quinn.
Ca' Sagredo Hotel
A palota, amelynek falait a műalkotás tartja, a XV. században egészült ki egy emelettel. Korábban csupán a földszint és a vízre vezető, boltíves kapuk álltak. A ház bizánci eredetére a Canal Grandéra néző homlokzat, magát az épületet az évszázadok alatt többször átépítették.
A ház eredetileg a Morosini családé volt, tőlük vásárolta meg a XVIII. század elején a Sagredos nemesi család, akik korábban évszázadokig a Santa Sofia körzetben éltek.