Az Újvidéken született művész munkássága szellemileg és fogalmilag is az egykori Jugoszlávia soknemzetiségű és feminista avantgárdjában gyökerezik: Újvidék többnyelvű, többnyire szerb és magyar viszonyai alakították Ladik Katalin nyelv- és költészetszemléletét.
Művészetével a hagyományos nemi szerepeket vitatja, testét és hangját eszközként és médiumként használja,
így lett az 1960-as években az újvidéki irodalmi és művészeti avantgárd kulcsfigurája.
Ladik Katalin számára a test a költészet eredete, ez az önkifejezésének tere és helye, amelyet happeningekkel, rituálékkal és fotóperformanszokkal fedez fel. Művészi munkásságának középpontjában a nyelv áll, sokrétű költészetszemlélete könyvei lapjain, kottákban, konkrét verseken és vizuális kollázsokon egyaránt testet ölthet.
A hang lesz a vezérmotívuma a Haus der Kunst programjának is:
a három kiállítótér Ladik Katalin vizuális és fonikus költészetére épül, így az Ooooooooo-pus olyan kiállítás lesz, amelyet legalább annyira kell hallani, mint látni.
A Haus der Kunst kiállítására Ladik Katalin két új alkotással is készült, egy hangzó szobrászati partitúrával és egy installációval. Az első teremben elhelyezett varrógéptől pedig piros fonal vezet a teljes kiállításon át egészen a harmadik terem Kövess engem a mitológiába (2017) című szobráig.
Ladik Katalin alkotásai jelenleg a Robert Capa Központ Szabadság, egyenlőség, lányszövetség, érzékiség – Perspektívák a női tapasztalatokról című kiállításán is láthatók,
júniusban pedig az acb Galéria Ladik Katalin korai műveinek kiállításával lesz jelen az Art Basel Features szekciójában.
Ladik élőben is fellép a kiállításon Svetlana Maraš zeneszerző társaságában, a Haus der Kunst TUNE programjának részeként 2023. július 14-én és 15-én.
Fejléckép: Ladik Katalin: Androgyn 3.,1978, gelatin silver print, 29,5 × 20,2 cm (részlet) (Fotó/Forrás: acb Galária)