Gustavo Aceves többféle anyagból hozta létre alkotásait; bronzból, márványból, fából, fémből és gránitból. A lovak töredékesek; vannak, amelyek egy csónakban állnak, másokat klasszikus oszlopok tetején helyeznek majd el.
„A célja ennek a kiállításnak az, hogy megragadja a tömeges migráció okozta problémákat, és ráirányítsa a figyelmet arra a több millió szenvedő emberre, akik kénytelenek elhagyni az otthonukat az életben maradásért.” - mondta Francesco Buranelli, a kiállítás kurátora, a Vatikáni Múzeum egykori igazgatója, most a Pápai Bizottság kultúráért felelős titkára.
Látogatható lesz a Colosseum arénája
Egyelőre kísérleti jelleggel megnyitják a látogatók előtt a római Colosseum arénáját, vagyis a turisták az ókori amfiteátrum közepén lévő színpadra is kimehetnek az egykori gladiátorok útját követve.
Aceves-t részben az a négy római lószobor ihlette, amelyek a Szent Márk-bazilika homlokzatát díszítik Velencében. A négy ló egyébként Konstantinápolyból származik, és azután kerültek Velencébe, hogy 1204-ben a keresztes lovagok kifosztották a várost. „Aceves lovai emlékeztetnek bennünket saját, viharos történelmünkre, és arra, hogy a mai nyugati világ értékei és kulturális vívmányai – részben - mások kizsákmányolásából származnak - tette hozzá Buranelli.
Aceves egy évtizede dolgozik az alkotáson. 2006-ban Pietrasantába költözött, hogy közelebb legyen a város újranyílt kőbányájához és azokhoz a helyi mesteremberekhez, akik megmunkálják a márványt. „Ez a hagyomány évszázadokra nyúlik vissza” - nyilatkozta a művész a The Art Newspapernek – kiemelve, hogy Michelangelo volt az első a művészek közül, aki felfedezte a toszkán kövek szépségét. Sokkal később a kolumbiai művész, Fernando Botero is vett is egy házat magának.
Aceves lovait tavaly a brandenburgi kapu előtt állították ki a második világháború végének 70. évfordulója alkalmából, Róma után pedig ismét továbbutazik a kiállítás Párizsba, majd Mexikóvárosba.