Vizuál

Nézegessen meztelen embereket óriásira nagyított testrészekkel!

2016.01.19. 13:07
Ajánlom
Elsőre bizarr látványt nyújtanak, másodjára azonban igencsak elgondolkodtatóak Meltem Işık török fotós képei, amelyeket egy kortárs isztambuli galériában állítottak ki.

Meltem Işık török fotós az emberi testtel kapcsolatos vizsgálódásairól ismert, amelyet képein gyökeresen más perspektívába helyez, felforgatva róla alkotott eddigi elképzeléseinket.

A mostani, Galeri Nev Istanbul kortárs galériában kiállított anyag testi képességeinknek komplexitásából indul ki, miszerint egyszerre tudunk nézni és objektumként „nézve” lenni. Işık a fényképészet valóságkonstruáló természetére mutat rá a képeken keresztül, és alternatív testértelmezéseket kínál a fényképezőgép lencséje és az emberi érzékelés közti különbségek és hasonlóságok felhasználásával.

Meltem Işık

Meltem Işık (Fotó/Forrás: Galeri Nev Istanbul)

Meltem Işık

Meltem Işık (Fotó/Forrás: Galeri Nev Istanbul)

Meltem Işık

Meltem Işık (Fotó/Forrás: Galeri Nev Istanbul)

Meltem Işık

Meltem Işık (Fotó/Forrás: Galeri Nev Istanbul)

Meltem Işık

Meltem Işık (Fotó/Forrás: Galeri Nev Istanbul)

Meltem Işık

Meltem Işık (Fotó/Forrás: Galeri Nev Istanbul)

Meltem Işık

Meltem Işık (Fotó/Forrás: Galeri Nev Istanbul)

Meltem Işık

Meltem Işık (Fotó/Forrás: Galeri Nev Istanbul)

Forrás: Art Sheep

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Szokolay Ádám nyerte az idei Bartók Világversenyt

A nemzetközi zsűri a szombati nagyzenekari döntő után hozta meg a végső határozatot. A második díjat Balogh Ádám, a harmadikat pedig Peter Klimo kapta.
Klasszikus

Online elérhető a Fischer Ivánról és a BFZ-ről készült film

2014-ben egy stáb egy éven keresztül követte a Budapesti Fesztiválzenekart és karmesterüket bepillantást engedve munkájukba.
Tánc

Mi a hosszú élet titka? – Egy 100 éves balettmester válaszolt

Henry Danton korát meghazudtoló szellemi-fizikai állapotban van, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a mai napig balettot oktat, a tanulók pedig isszák a szavait, lesik a mozdulatait.
Klasszikus

Kurtág operája a negyedik a legjobb 21. századi művek listáján – a Guardian szerint

Habár úgy tűnt, soha nem készül el, végül Kurtág életművének eklatáns darabja lett A játszma vége – írja a Guardian. A tekintélyes brit lap összeszedte a 21. század legjobb kortárs klasszikus zenei alkotásait. Íme a lista.
Színház

„Molnár műveinek épségére figyelni fogunk a jogok lejárta után is”

Lukin Ágnes rendező, Molnár Ferenc dédunokája tette közzé saját álláspontját az általa csak „Delila-gate”-ként emlegetett esettel kapcsolatban.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Vizuál galéria

Lefotózható egy koncert hangulata?

"Az ars poeticám a fotózásban az, amikor láthatóvá válik a hang és hallhatóvá válik a fény." S. Varga Ilona fotóiból nyílik kiállítás pénteken. Galériánkban egy kis ízelítőt kínálunk a tárlatból.
Vizuál

Átadták a hazai szinkronszakma legrangosabb díjait

A közönség és a kuratórium is szavazott, többek között díjat kapott Bobby Ewing magyar hangja és a Csernobil című sorozat szinkronja is.
Vizuál hír

Tizenkettedik a Saul fia a száz legjobb film közül a Guardian szerint

A The Guardian kritikusai a 21. század legjobb filmjeinek listáját állították össze, ebben a százas gyűjtésben azonban csak a 2000 után született alkotásokat vették figyelembe. Nemes Jeles László Tarantinoval, Ang Lee-vel, Iñárritu-val és Almodóvar-ral egy mezőnyben!
Vizuál morphoto

KÉP-regény: Elefánt kaland

A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezen a héten arról mesél, mit tanult az afrikai szafariján az elefántokról..
Vizuál ajánló

Lesznai Anna élete talákozik Zoób Kati nagymamájával

Péntektől látogatható a Lesznai Anna életművéből és Zoób Kati divattervező száz évvel későbbi, az egykori író, költő és iparművész által is inspirált kollekciójából nyíló tárlat a kecskeméti Katona József Múzeum Cifrapalota kiállítóhelyén.