Kávé mellé - Hadik
Hegedűs János: 30 Kortárs Szerző - 30 Portréfotó című kiállítása (július 15-ig)
Hegedűs neve, a mai irodalmi, művészeti életben forgó alkotók, barátok számára egyaránt ismerős. Az alkotók portretizálása már régtől fogva az ábrázoló művészet egyik reprezentatív feladata. Nemes Z. Márió így ír Hegedűs férfi szerzőportréiról: "itt nem elsősorban irodalmárok arcképeiről van szó, hanem egy irodalomról kialakított kép megjelenítéséről. A fekete-fehér technika és a drámai fényhatások rendkívül plasztikus hatást hoznak létre, mintha az arcok egzisztenciális színházában járnánk, ahol a megvilágított testfelületek örök harcot vívnak éjszakai oldalukkal. A vizuális konfliktus egy tragikus irodalomképet ír vissza az arcokba, a fejek saját fantomfejükkel kerülnek szembe, s ez a vívódás egy dosztojevszkiji szenvedéstörténet narratívájába ágyazódik."
Hommage á Örkény (július 18. - szeptember 2.)
Az író születésének századik évfordulója alkalmából olyan munkák kerülnek bemutatásra, amelyeket a tömör megfogalmazással bíró egypercesek ihlettek. Ez a formanyelvi jellegzetesség csábító felhívás a képregényben és filmben gondolkodó alkotók számára, hogy új keretbe foglalják, ami eredetileg csak szöveg volt. Az újragondoláshoz csatlakozik a Hadik Kávéház mellett található Szatyor Bár és Galéria is, ahol egypercesekből készült rövidfilm lesz látható a kiállítás ideje alatt. "Ha nem szeretném kerülni a nagy szavakat, azt mondanám, embernek lenni: feladat. De én szeretem kerülni a nagy szavakat." (Örkény István)
Kiállító művészek: Popella Dóra, Remsei- Kovács Nóra, Vincze Nóra, Jáger Attila, Kondor Tamás, Tebeli Szabolcs
A kiállítást megnyitja: Jáger Attila grafikus
Fröccs mellé - Szatyor
Ráskai Szabolcs: Crítica Negra (június 22. - augusztus 26.)
Ráskai Szabolcs legújabb képei, melyeket a Rejtjelek cím alatt gyűjtött össze és állított ki, a hiány erős jeleivel dolgoznak, sőt, mintha maguk is bizonyos fokig ilyen hiányjelekként értelmeznék önmagukat. A Rejtjelek képanyaga meglehetősen ökonomikusan bánik a felhasználandó eszközökkel, a fekete és a fehér dominanciáját csak néhol bontja meg egy-egy berendezés, tárgy váratlan színe, mintha valami ismeretlen, de bármikor bekövetkezhető veszélyre hívná föl ezzel a kép a figyelmünket. Ugyanígy kideríthetetlen, hogy miféle jeleneteket, illetve legtöbbször jelenetek utóéletét látjuk, mégis az emberi cselekvések alapvető kiismerhetetlenségének és lényegi értelmetlenségének a finom jelzései érhetők tetten a grafikákon (Krusovszky Dénes).
Kiállítást megnyitja: Kaposi Dorka művészettörténész
Popella Dóra videó-kiállítás (július 3. - szeptember 3.)
Dóra a Mome mester szakos média designer hallgatója. Szakmai érdeklődési területei: mozgókép - animáció készítés, fotográfia, tervező grafika, interaktív installáció, illusztrálás, festés.
Videók:
Szombathely - 01' 27''
Pixilláció - Totál Szombathely Videópályázaton 2008-ban Kísérleti Film Kategóriában 1. helyezést kapott.
The Story - 02' 19''
Animáció Terry Gilliam munkája alapján. Totál Szombathely Videópályázaton 2009-ben Animációs Film Kategóriában Különdíjat kapott.
Fahrenheit 451 - 01' 40''
A Fahrenheit című filmhez készült főcím. A film témájához illeszkedő analóg módon készült videó.
Makro Forest - 01' 17''
Sound design, Purcell Fantázia F2 Major című zenéjére készült etűd. A makró felvételekből álló videó a zene hangulatát igyekszik tükrözni.