A kislány, Thérèse Blanchard a festő szomszédja és kedvenc modellje volt. A petíció elindítója, Mia Merrill szerint
a róla készült festmény romanticizálja a gyermekek szexuális kihasználását”.
A november 30-án elindított petíciót már több mint 8600-an írták alá, ennek ellenére a MET úgy döntött, nem veszi le a falról a képet.
A tiltakozók erre közleményben reagáltak: "tekintettel a jelenlegi helyzetre, amikor napról-napra derül fény szexuális zaklatásokra, felháborító, hogy a MET mindenféle kommentár nélkül mutatja be ezt a festményt. Ezzel azt kommunikálja, hogy a gyermekek szexuális tárgyiasítása és a voyeurizmus elfogadott dolog” - fogalmaznak. Mia Merrill megjegyezte, egy korábbi kiállításon, ahol bemutatták Balthus: Cats and Girls—Paintings and Provocations című sorozatát, melynek részét képezi a szóban forgó alkotás is, figyelmeztették a látogatókat, hogy a kiállítás egyes képei zavaróak, felkavaróak lehetnek.
A múzeum kommunikációs munkatársa, Kenneth Weine a The New York Times-nak azt mondta: „az ilyen pillanatok adnak lehetőséget arra, hogy elinduljon a kommunikáció a megosztó témákról.
Balthaus alkotásai egyébként nem először képezik vita tárgyát: 2014 februárjában a németországi Essenben a Folkwang Múzeum végül azért nem mutatta be a művész munkáit, mert szerepelt benne egy kiskorú női modellről készült meztelen fénykép, aminek kiállítása szerintük jogi következményeket vont volna maga után. Akkor a kurátor azt nyilatkozta: a képi tartalommal semmi baj nem lett volna, ha az nem fotó, hanem például festmény lett volna.
(forrás: The Art Newspaper )