Külön erénye a kiállításnak, hogy ennek az 1830-tól 1920-ig tartó időszaknak a festményei ritkán láthatóak egy épület falain belül. A szervezők a 136 képet közel tizenkét magán- és harminc közgyűjtemény anyagából válogatták össze, aminek köszönhetően megtekinthetjük Szinyei Merse Pál Anya és gyermeke I. című művét is, amely nemcsak egy nagyszerű műalkotás, de először látható Magyarországon. A kiállításon szereplő további alkotók, Szinyei Merséhez hasonlóan, a magyar festészet nagyjai: Munkácsy Mihály, Hollósy Simon, Paál László, Mészöly Géza, hogy csak pár nevet említsünk a nem hétköznapi névsorból. Ilyen alkotók mellett kerül igazán nehéz helyzetbe az ember, hogy jobb híján az abszolút szubjektivitást hívja segítségül, hogy pár magának kedves darabot ajánljon a nagyérdemű figyelmébe. Mednyánszky Havas útját (1912), Ferenczy Károlytól a Patakot (1907), Rippl-Rónai Meggyfavirágzását (1909), Lakatos Artúr Parkrészletét (1906) és végül, de nem utolsó sorban Szinyei Merse Pál Pipacsos mezőjét (1896).
A kiállításról katalógus is megjelent, amely tartalmazza a kiállításon szereplő összes kép reprodukcióját.
Az impresszionizmus sodrában - a magyar festészet plein-air törekvései (1830-1920)
KOGART Ház
Nyitva: augusztus 2-ig