A szobrokat, metszeteket és fotókat felvonultató kiállítás és az ahhoz kapcsolódó katalógus a szobrok gyűjteménybe kerülésével kapcsolatos nemrég előkerült dokumentumokat, valamint a műveken a közelmúltban elvégzett technikai analízist mutatja be. A múzeum birtokában lévő művek a mester különböző műfajokban és szobrásztechnikával létrehozott legnagyszerűbb alkotásai közé tartoznak - mondta Tóth Ferenc kurátor a megnyitón. Auguste Rodin valamennyi, a gyűjteményben található szobra még sohasem volt egyszerre látható. A múlt századfordulón megszerzett műveket később az 1968-ban megvásárolt A csók című bronzszobor egészítette ki.
A Szépművészeti Múzeum megnyitása előtti években felmérték a meglévő műtárgyanyagot, és kiderült, hogy az akkori jelenkor külföldi művészete hiányos, a szoboranyagban nagy elmaradások vannak. A kultuszminiszter javaslatára az Országos Képtár gyűjteményének vezetőjét, Térey Gábort nyugat-európai körútra küldték, hogy felderítse a modern szoborgyűjtemény fejlesztésének lehetőségeit. Az útvonal egyik legfontosabb állomása az 1900-as párizsi világkiállítás volt, ahol ekkor a hatvan éves Rodinnek egyszerre két helyszínen is bemutatták alkotásait.
Térey Gábor felvette a kapcsolatot Rodinnel, így a Szépművészeti Múzeum a legmegfelelőbb pillanatban jutott a francia szobrász öt művéhez. A fennmaradt levelezésből jól végigkövethető a szerzeményezési folyamat, bár Rodin Budapestre írt levelei eltűntek, a megmaradt dokumentumok szolgálják az alapját a kiállítás alkalmából megjelent kiadványnak. Az Érckor című életnagyságú szobron végzett technikai vizsgálat új eredményeket is hozott: röntgenfelvételek révén sikerült belelátni a szobor belsejébe, és feltárni azt a különleges öntési technikát.