Közvetlen magyar állami támogatás nélkül, szlovák koprodukcióban készült Hajdu Szabolcs legújabb filmje, a Kálmán-nap. A színházi és filmes munkáiról is ismert alkotó kapcsolati trilógiájának második darabja is a színpadról került a filmvászonra. Míg az első résznek tekinthető Ernelláék Farkaséknál című alkotásban a konfliktusok a gyermeknevelés körül forogtak, addig a Kálmán-napban az intimitás és a szexualitás hiányából fakadó feszültségek, valamint morális dilemmák kerülnek a középpontba.
A történet megtévesztően egyszerű és hétköznapi, amit az apró részletek tesznek lenyűgözővé.
Szabó Domokos és Hajdu Szabolcs a Kálmán-nap című film egyik jelenetében (Fotó/Forrás: Budapest Film)
Kálmánhoz és Olgához (Hajdu Szabolcs és Tóth Orsi) vendégségbe érkezik Levente és Zita (Szabó Domokos és Földeáki Nóra). A két negyvenes páros Kálmán névnapját készül ünnepelni, de
az egyre sűrűsödő koccintások mentén gyorsan felsejlenek a már nehezen titkolható párkapcsolati nehézségek.
A Kálmán-nap arról az életszakaszról szól, amikor a történet szereplői felismerik, hogy minden csak ismétlődés az ember életében, sok fordulat már nem várható, nincs több kockázatvállalás, őrzése van annak, ami már megvan, mert nincs idő és erő újrakezdeni.
A film forgatókönyvírója és rendezője Hajdu Szabolcs, operatőre Bántó Csaba, vágója Cséplő Zsuzsa, producerei Jim Stark, Prikler Mátyás és Hajdu Szabolcs, koproducerei Dan Wechsler, Andreas Roald, Jamal Zeinal-Zade, Szirmai Árpád, Rajna Gábor, Faragó Attila és Petrányi Viktória. Gyártója a Látókép, az MPhilms és Jim Stark.
Fejléckép: Tóth Orsi és Hajdu Szabolcs a Kálmán-nap című film egyik jelenetében (forrás: Budapest Film)

hírlevél








