A záró Moholy-Nagy László. The Art of Light, a nyitó Édentől keletre - Fotórealizmus: Valóságváltozatok és az október 23-ig futó Helyszíni szemle - A múzeum a múzeumról című kiállításokat ezen a hétvégén, péntektől vasárnapig három órával meghosszabbított nyitva tartás mellett összesen 3300 forintért lehet megnézni. 24-én szuperszombatot is tart a Lumú: este Dj Palotai játszik majd a teraszon és minden jegy mellé egy pohár bor vagy üdítő jár. Ha még nem látták a Moholy-Nagy kiállítást, ezt az eseményt nem érdemes kihagyni!
Moholy-Nagy László. The Art of Light
Moholy-Nagy László (1895-1946) a 20. századi avantgárd művészet kiemelkedő alakja. Radikálisan kísérletező művészegyéniség volt, aki otthonosan mozgott a festészet, a szobrászat, a fotó- és filmművészet, de az ipari formatervezés, a látványtervezés és a reklám területén is. Meghatározó jelentőségű képzőművészeti, elméleti és pedagógiai munkássága, fényképei, filmjei és nevétől immár elválaszthatatlan fotogramjai átformálták a művészetről való gondolkodást. A világhírűvé lett magyar művészek sorában, Robert Capa, Kepes György, Munkácsi Márton után most Moholy-Nagy László munkáit mutatja be a Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum egy nagyszabású kiállítás keretében.
Édentől keletre - Fotórealizmus: Valóságváltozatok
A hatvanas-hetvenes évek fotórealista festészete Kelet-Európában éppúgy jelen volt, mint Amerikában vagy Európa nyugati részén, jóllehet a realista ábrázolás egészen más hagyományokkal, hatalmi elvárásokkal találkozott és másfajta hétköznapokat élt. A kiállítás kísérletet tesz a párhuzamos jelenségek együttes bemutatására, a fogyasztói társadalom és a hiánygazdaság pillanatképeinek szimultán megfestésére.
Helyszíni szemle - A múzeum a múzeumról
A látványos, új múzeumépületek, a látogatók megnövekedett száma világszerte jelzi, hogy a múzeumok funkciói az utóbbi évtizedekben átalakultak. A megújult múzeumok nemcsak felbecsülhetetlen értékek őrzői, hanem tömegeket is akarnak oktatni és szórakoztatni. A budapesti Ludwig Múzeum első állandó kiállításának 20. évfordulóján önmagába is néz, amikor a múzeumot mint intézményt vizsgálja a hazai és a régióbeli neoavantgárd művészet intézménykritikus művein keresztül, valamint kortárs művészek ironikus, szellemes, köztük számos, Magyarországon első ízben látható munkájának bemutatásával.