A Vaszary Galéria kiállítása a klasszikus avantgárd néhány legendás alakjának együtt eltöltött pillanatát eleveníti föl. Huszonkilenc fényképet ismerünk abból a sorozatból, amelyet a francia költő és filmrendező, Jean Cocteau az első világháború idején Pablo Picassóról és barátairól, az akkoriban Párizsban, a montparnasse-i művésznegyedben élő bohém asztaltársaságról - köztük Amadeo Modiglianiról, Max Jacobról és Moïse Kisling-ről, illetve Picasso szinte kizárólag ezekről a képekről ismert akkori szerelméről, egy Pâquerette nevű modellről - készített.
A képek a Café de la Rotonde-ban és környékén, a Carrefour Vavin-en (a ma Picasso nevét viselő téren) néhány héttel azután születtek, hogy Cocteau hazatért a belga frontról és szinte bizonyos, hogy éppen a fotók készítése közben kérte fel Picassót - a képeken szintén feltűnő - Erik Satie-val közösen írt darab, a Gyagilev-féle Orosz Balett által később nagy sikerrel játszott Parade vizuális arculatának a megtervezésére. A Cocteau által készített sorozatra az elektronikus művészet úttörőjeként számon tartott Billy Klüver bukkant rá, amikor feleségével, Julie Martinnal együtt 1978-ban a Montparnasse-on élő művészeket ábrázoló fotók után kutatott a francia fővárosban.
A fotók mellett a Galéria termeiben a Szépművészeti Múzeum gyűjteményében őrzött Picasso-műveket is bemutatnak, köztük a korai Mutatványosok-sorozat különleges darabjait. E sorozat, Picasso 1904-es párizsi letelepedése után készült és a Rózsaszín vagy másképpen a Cirkusz Korszakot lezáró, nagyméretű olajfestményének, a Mutatványos családnak előtanulmányaiként értelmezhető. A kiállítás kuriózuma Max Jacob a Médiathèques d'Orléans -tól kölcsön kapott keresztkönyve, amelyben Picasso dedikált köszöntése olvasható barátja számára.