Salvador Dalí nemcsak a szürrealizmus atyja volt, hanem a Lanvin csokoládémárka arca is. Ha ebből valami nem illik a képbe, tartsa észben, hogy Dalí univerzumában semminek nincs több értelme, mint azon kívül. Ha így nézzük, már nem is olyan furcsa, hogy szerepelt a Lanvin - a Nestlé csoporthoz tartozó csokoládémárka - 1968-as reklámjában.
Maga a hirdetés is inkább szürreális, mint művészi. Beethoven szól, a háttérben hófödte hegyek, Dalí pedig gyorsan letör egy darab csokoládét. Tőle azonban ez a hétköznapi gesztus is olyannak hat, mint a szándékos lázadás. Egy harapás után pedig a szemei fennakadnak az íz extázisától. Az ikonikus bajsza pedig kiegyenesedik, mint az óramutatói. Ezután pedig tágra nyílt szemmel áthatóan belebámul a kamerába és kijelenti: "Megőrülök a Lanvin csokoládéért!"
A tökéletes reklám azoknak, akik azt szeretik, ha a csokoládéjuk szürrealizmussal van átitatva.
(via Atlas Obscura)