Zenés színház

A 2222-es évbe repít Philipp György új előadása, ahol a művészet a felső tízezer kiváltsága

2021.02.03. 09:20
Ajánlom
Pár kiváltságos előtt, a művészetirtás után viszik színpadra Purcell Dido és Aeneas című operáját, de a taps és az érzelemnyilvánítás tilos. Február 7-én mutatja be új előadását a KúlART Produkció.

A szubverzív, tabudöntögető előadásairól ismert Philipp György vezetésével új előadást állít színpadra a KúlART Produkció, amelyet online streamen keresztül, február 7-én láthat a nagyérdemű. „A kezdetektől zenés színházban dolgoztam, és sosem azok a forgatókönyvek érdekeltek, amik kiadnak egy tanulságot, hanem az, hogy lehessen az előadás által felvetett kérdésekről gondolkodni, akár több irányban is” – nyilatkozta az énekes-rendező-színházcsináló egy korábbi interjúnkban.

Új előadásuk azt a kérdést feszegeti:

milyen lenne a világ művészet nélkül? Megeshet-e, hogy egy disztópikus jövőben az alkotóból a túlélésért küzdő rabszolga lesz, a művészetek fogyasztói pedig nem lelkük gyarapítására, hanem kiváltságosságuk demonstrálásáért hallgatnak zenét?

9b2bf259-2a3d-475a-88fe-fdc31fb70841-112455.jpg

A KúlArt Produkció bemutatja: Henry Purcell: DIDO, AENEAS - Elmúlásjáték két képben és három színben

Az előadás kísérőszövege:

No culture, no future. 2222-ben, globális katasztrófák, járványok, természeti csapások, háborúk után az egyén túlélése a tét. Nincsenek államok, uniók, közintézmények, nincs igazi történelem. Hamis dogmák keringenek kegyes civil istenekről, hatalmasságokról, akik előtt le kell borulni, ha az ember élni akar. Nincs magánvélemény, gerinc, absztrakció, a fantázia is csak régi, csökevényes képfoszlány. Az utcák sötétek, kihaltak, a harc az életért folyik. Pár kiváltságos összegyűjti az artificaedium (művészirtás) után megmaradt, magántulajdonban lévő művészeket egy utolsó előadásra. Egy letűnt kor operatánc-csillagai elevenítik fel, milyen volt régen, a XX. század elején az előadó-művészet.

Ezen az előadáson nem számít a siker, a taps szintén homályos funkciójú emlék csupán.

A színpadon levők az életben maradásért, a betevőért játszanak, lévén, mindenki egyenlő, de még mindig vannak egyenlőbbek.

Szigorú szupervizorok útmutatása mellett, komoly kutatás árán jöhetett csak létre ez az est, melyen az egyetlen fennmaradt színpadi művet, Purcell Dido és Aeneasát láthatják a kiváltságosok még egyszer, utoljára. A kiállított művészek nem érdemelnek tapsot vagy bármilyen reakciót, vélemény, sőt a hatályos rendelet ezeket tiltja. Ugyanígy tilos az érzelemnyilvánítás- vagy bármilyen valódi, emberi, civil gesztus nézőknek és előadóknak egyaránt. A jelen kor operajátszási rendje nem tükrözhet olyan tudományos eredményeket, mint a historikus játékmód vagy előadásmód. Mivel az előadás névtelen mecénások támogatásával jött létre, elrugaszkodhat a jelenkori nemzeti trendtől, határokon túli művet mutathat be eredeti nyelven! Az előadás nem az önreprezentáció eszköze, közben bármilyen kép- és hangfelvételt készíteni, továbbá tetszést nyilvánítani szigorúan tilos! Beengedéskor a személyi követőchipeket ideiglenesen dekódoljuk, más VPN frekvenciára irányítjuk, kizárva ezáltal a hatóságok megjelenését. Nézőinknek így nincs okuk félni!

Alkotó-előadók: Nagy Csilla, Bakó Tamás, Mózes Zoltán, Laufer Szilvia, Philipp György
Operaénekes szereplők: Csereklyei Andrea, Varga Donát, Losonczki Andrea, Nagy Ida, Csapó József
Produkciós asszisztens: Gáll Franciska
Producer: Lombos Pál
Korrepetitor, zongorista: Laufer Szilvia
Fény, hang: Philipp György, Mózes Zoltán
Jelmez: Antal Zsuzsa
Graffiti: Schneider Kristóf
Plakátvizuál: Franyo Aatoth
A rendező munkatársa, dramaturg: Mátrai Diána Eszter
Rendező: Philipp György

Február 7. 20:00 (vasárnap) jegyvásárlás

A fejléckép Szamosi András fotója.

„Káros az elitizmus” – interjú Philipp Györggyel

Kapcsolódó

„Káros az elitizmus” – interjú Philipp Györggyel

Philipp György a zenés színházi élet megkerülhetetlen kakukktojása. Formabontó és gondolatokat provokáló előadásaival a partvonalról céloz a dolgok közepébe. Karmester, énekes és rendező. Októberben az Artus társulattal készült Minden (is) című produkciójához zeneszerzőként járult hozzá.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Könyv

Werner Herzog szembeszállt az értelemmel, és győzött

Werner Herzog 1974 telén Münchentől egészen Párizsig gyalogolt el, miután megtudta, hogy Lotte Eisner súlyos betegségben szenved, és haldoklik. A német rendező gondolkodás nélkül útnak indult, fejében ugyanis szöget ütött a gondolat, hogy Eisner csak akkor maradhat életben, ha ő elsétál hozzá.
Színház

Szász Júlia társulati tag lesz a Vígben, Brasch Bence elszerződik

Megtartotta évadzáróját a Vígszínház. A 2025/26-os évadtól Szász Júlia, Kovács Tamás és Sághy Tamás csatlakozik a társulathoz, míg Bach Kata, Brasch Bence, Dino Benjamin, Kövesi Zsombor és Stohl András vendégművészként dolgoznak tovább a teátrumban.
Színház

Székely Kriszta vezetésével folytatja a Katona – jövőre Hamletet rendez ifj. Vidnyánszky Attila

15 év után utolsó teljes évadát zárta a Katona igazgatójaként Máté Gábor. Székely Kriszta igazgatói pozíciójáról június 25-én szavaz a Fővárosi Közgyűlés. A jövő évadban rendez ifj. Vidnyánszky Attila mellett Bodó Viktor, Ascher Tamás és Tarnóczi Jakab is.
Színház

Bagossy Júlia Bergmant, Szikszai Rémusz Parasztoperát rendez a Radnótiban

Megtartotta évadzáró társulati ülését a Radnóti Színház. Hat bemutató lesz jövőre, Bagossy Júlia, Szikszai Rémusz és Nagy Péter István is rendez. A következő évadtól kezdve Krisztik Csaba és Katona Péter Dániel csatlakozik a társulathoz.
Tánc

Yakovleva Maria lett A Magyar Nemzeti Balett Étoile-ja

A Magyar Nemzeti Balett principálját A bajadér június 15-i előadásának tapsrendje alatt érte a meglepetésszerű bejelentés, hogy a következő szezonban ő lesz a Magyar Állami Operaház balettegyüttese legrangosabb címének birtokosa.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Szörényi Levente: „Az áldozatvállalás kérdése miatt kezdtünk el foglalkozni a Kőműves Kelemennel”

Több mint negyven évvel az ősbemutatót követően a Városmajori Szabadtéri Színpadon mutatják be a Bródy–Szörényi alkotópáros Kőműves Kelemen című rockballadáját Alföldi Róbert rendezésében. A sajtónyilvános olvasópróba után Szörényi Levente nyilatkozott a Fideliónak.
Zenés színház ajánló

Szerelem és végzet – a Margitszigetre érkezik a Rudolf musical

Július 3-án, 4-én és 5-én mutatják be a Margitszigeti Színházban a Rudolf című musicalt. Frank Wildhorn és Jack Murphy világhírű musicalje Budapesten kizárólag a Margitszigeten látható, méghozzá sztárénekesekkel a főszerepben.
Zenés színház interjú

Dénes Viktor: „Egy színész attól színész, hogy sokféle műfajt tud képviselni”

Dénes Viktor 2020-ban csatlakozott a Budapesti Operettszínház társulatához. Elsősorban operettek táncos komikusi szerepeiben találkozhat vele a közönség, egyik legkedvesebb szerepe pedig Mótel a Hegedűs a háztetőn című musicalből. Erősen vonzza őt a film világa is.
Zenés színház ajánló

Sztárvendégekkel és fiatal tehetségekkel tér vissza a Budavári Palotakoncert

Több év kihagyás után, augusztus 1-én és 2-án ismét megrendezik a Budavári Palotakoncertet. A Budai Vár Oroszlános udvarának festői környezetében a hazai és az egyetemes operettirodalom legnépszerűbb dallamai csendülnek fel.
Zenés színház ajánló

Szentivánéji álom a művészeti egyetemek összefogásában

Shakespeare és Benjamin Britten művei nyomán színész, operaénekes, képzőművész, levegőakrobata, valamint cirkuszi és kortárstánc hallgatók együttműködésével látható az EGYÜTT! – Szentivánéji álom 2.0 az OPERA Eiffel Műhelyházában.