Zenés színház

A Capriccio hétfői vendége: Gáldi Monika

2007.11.11. 00:00
Ajánlom
A radiocafé 98.6 hétfő esténként kilenc órakor jelentkező klasszikus zenei kávézójának november 12-i vendége Gáldi Monika, a Magyar Állami Operaház szervezési osztályvezetője, műsorvezetője pedig Nagy Bálint lesz.

A Capriccio, a radiocafé 98.6 népszerű hétfő esti klasszikus zenei kávézója 2003 áprilisa óta bizonyíték arra, hogy egy kereskedelmi rádióban is van helye egy könnyed hangulatú, mégis színvonalas komolyzenei műsornak. A műsor alapítói-szerkesztői – a 2003 őszén elhunyt Feyér Zoltán, valamint Nagy Bálint és Zsoldos Dávid – bíztak és bíznak abban, hogy a sok-sok kitűnő zenével fűszerezett, könnyed hangú beszélgetések azokban az alapvetően könnyűzenei orientáltságú hallgatókban is felkeltik a klasszikus zene iránti érdeklődést, akik eddig csak elvétve – vagy elvétve sem – hallgattak Bachot, Mozartot vagy Chopint. A műsor internetes médiapartnere a Fidelio.hu.

A 98,6 MHz-en fogható radiocafé 98.6 este kilenc órakor kezdődő klasszikus zenei kávézójában a műsorvezetők minden alkalommal más-más – nem feltétlenül muzsikus – vendéggel beszélgetnek a klasszikus zenéről. Az adás idején hívható telefonszám (1) 312-3000, az SMS-eket a (20) 9-986-986-os mobilszámon, az e-maileket pedig a capriccio@fidelio.hu címen fogadják a szerkesztők.

Programkereső

Legnépszerűbb

Könyv

Kortárs írók kedvenc EP-idézetei lepték el Óbudát

Köztéri plakátokkal, 40 hazai író, költő kedvenc EP-idézetével, korábban nem publikált fotókkal és felolvasással ünnepli a harmadik kerület Esterházy Péter születésnapját.
Vizuál

„Ahol csak tomboló ováció van, ott valami bűzlik” – Interjú a szobordöntésben érintett alkotóval, Szalay Péterrel

Egy műalkotás élete nem ér véget az alkotó műhelyében, a befogadók által válik egésszé, teljessé. A mű hatást vált ki, ami párbeszédet generál közönség és alkotás között, de meddig tart a szólásszabadság joga és mi védi a szabad művészi alkotás méltóságát?
Klasszikus

Domingo támogatásával jutott mesterzongorához Balázs-Piri Soma

A Virtuózok ifjú tehetsége évek óta gyűjtött egy mesterzongorára, végül Plácido Domingo támogatása révén teljesülhetett a zongorista dédelgetett álma.
Vizuál

Az újrakezdés filmjei

Egyre közelebb kerül az újranyitás gondolata, bár a bemutatókat még halogatják, de előbb-utóbb moziba is mehetünk. Addig is öt olyan klasszikus magyar filmet ajánlunk a Filmio kínálatából, amelyekben a hősök élete teljesen más irányt vesz.
Színház

Elhunyt Törőcsik Mari

A Kossuth-nagydíjas, kétszeres Jászai Mari- és Balázs Béla-díjas színésznőt életének 86. évében, hosszas betegség után pénteken hajnalban érte a halál.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

89 évesen elhunyt Szabó Rózsa operaénekes

Lukács Ervin Kossuth-díjas karmester özvegye, Szabó Rózsa magánénekes halálhírét a Magyar Állami Operaház közölte.
Zenés színház gyász

Elhunyt Szalay Miklós, az Operaház egykori karigazgatója

Szalay Miklóst néhány nappal 86. születésnapja előtt érte a halál – tudatta az Operaház.
Zenés színház hír

Pályakezdő operaénekeseknek hirdet bel canto mesterkurzust és énekversenyt a Coopera

Molnár Levente Liszt-díjas bariton ötlete nyomán Musicum Laude címmel bel canto mesterkurzust hirdet a Coopera. A nyári képzést egy énekversennyel egybekötött gála zárja majd szeptemberben.
Zenés színház ajánló

Ajándék előadásokkal kedveskedik nézőinek a Madách Színház

Ismét műsorra tűzi népszerű online előadásait a Madách Színház, a zenés beszélgetéseket bárki ingyenesen megtekintheti. A SzínpadON produkciói szerda esténként láthatóak, az alkotók így szeretnének egy kis színházat visszacsempészni az emberek életébe.
Zenés színház magazin

A muzsika hangja szigorú valósága

Talán nem meglepő, hogy számos musicalhez hasonlóan a Broadway színpadáról vászonra álmodott, öt Oscar-díjjal jutalmazott és minden idők ötödik legjövedelmezőbb filmjeként számon tartott A muzsika hangját is valós események ihlették, arról viszont már kevés szó esik, hogy a szereplők olyannyira az életből csöppentek a képernyőre, illetve a színpadra, hogy a szerzők még a neveket sem változtatták meg.