Zenés színház

A Fekete Gyémánt az Operaházban!

2017.06.09. 16:42
Ajánlom
Korunk legértékesebb basszushangjának birtokosa kerüli a modoroskodást, szeret szenvedni, és kibírja humor nélkül a színpadon. René Pape, aki június 10-én hallható az Ybl-palotában, a sajtóval beszélgetett.

Ókovács Szilveszter, az Opera igazgatója szerint Pape nem egyszerűen basszista, hanem énekes. René Pape elmondta, hogy legtöbbször a basszus repertoárt énekli, de több bariton vagy basszbariton szerepet is, mint például Escamillót a Carmenből vagy Don Giovannit. A Budapesten adott műsorán többször alakított, a gálaest programjában kicserélt műsorszámokat. „Szerencsére az Operaház kiváló zenekarának nem volt problémája ezzel” – tette hozzá. Egy gálakoncerten természetesen nem lehet felépíteni azt a nagy dramaturgiai ívet, mely egy teljes operaelőadást jellemez.

René Pape

René Pape (Fotó/Forrás: Thomas Niedermueller/Life Ball 2015 / Getty Images Hungary)

Számomra ilyenkor a legfontosabb, hogy gyönyörű zenét csináljunk és örömet okozzunk vele az embereknek.

„Drezdában gyereknek lenni egyet jelentett azzal, hogy zenével és művészettel körülvéve növekedtem fel. Amikor hat-hét éves voltam, a nagymamámmal éltem, aki nagyon szerette a művészeteket, állandóan az operába járt, és elvitt engem is magával.” Pape így lett a drezdai fiúkórus tagja, hamarosan pedig a Varázsfuvolában is színre lépett mint harmadik fiú. Tizenöt-tizenhat éves volt, amikor úgy döntött, hogy az énekesi pályát választja.

„A basso cantate sztárbasszusnak csak a tragédiák maradnak. Hogy lehet bírni vígoperák nélkül?” – kérdezte Ókovács Szilveszter.

Szeretek szenvedni, és nem vagyok túl vicces a színpadon

– felelt Pape, és a választ általános derültség követte. Donizetti és Rossini operái nem igazán neki valók, mondta, persze énekelte fiatalon Basiliót, de ma már úgy gondolja, mások úgyis eléneklik sokkal jobban. „Higgyék el nekem, hogy a magánéletemben szeretem a humort, élvezem az életet. De szeretem nemcsak elénekelne, hanem el is játszani ezeket a súlyos, szomorú karaktereket.”

„Amikor egy szerepre készülök, állandóan a szerep nehéz részei járnak a fejemben, de nem lehetek egész nap az a karakter, akit este játszok. Nem lehetek állandóan II. Fülöp (Don Carlos – a szerk.) vagy Márk király (Trisztán és Izolda – a szerk.), mert nemcsak én őrülnék meg, hanem a családom is.”

A zárókoncert június 10-én este fél 8-kor lesz a Magyar Állami Operaházban, az intézmény zenekarát Jonas Alber vezényli. Az meglepetés, hogy René Pape énekel-e majd magyarul.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Nézze meg Törőcsik Mari három felejthetetlen alakítását

Törőcsik Mari emléke előtt tiszteleg a Nemzeti Filmintézet streaming platformja, a Filmio, ahol szerda éjfélig ingyenesen megtekinthető a pénteken hajnalban elhunyt színművész három meghatározó filmje.
Színház

Egy vidám tekintet, egy izgalmas száj – és a kettő között az évek múlása

Évtizedekig kutatta Törőcsik Mari arcait. Fotózta színpadon és magánéletben egyaránt, közel hetven esztendőn át. Kivételes szakmai kapcsolat és mély barátság fűzte a nemrégiben elhunyt színésznőhöz a Kossuth- és Balázs Béla-díjas fotóművészt, Keleti Évát, aki személyes történetei és képei segítségével járult hozzá, hogy fölidézhessük Törőcsik Mari különleges alakját.
Színház

Az emlékezés rózsái a Nemzeti Színház előtt

Gyűlnek a virágok a Nemzeti Színház épülete előtt, ahol a pénteken elhunyt Nemzet Színésze, Törőcsik Mari tisztelői róhatják le kegyeletüket.
Klasszikus

„Így kell dolgozni, így kell élni” – Tallér Zsófiára emlékezünk

A Fidelio felkérésére Tallér Zsófia három egykori tanítványa – ahogy ő fogalmazott, Petrovics unokák – emlékezik a fiatalon elhunyt Erkel-, Bartók–Pásztory-, Fonogram-, valamint Artisjus-díjas zeneszerzőre.
Jazz/World

„A jazz passzol a lázadáshoz” – Harcsa Veronikával indul a Fidelio új podcastja, a Fülbemászó

Örök kísérletező, akinek nem kell kompromisszumokat kötnie, ha jazzről van szó. Pályája szorosan összefügg a budapesti Fringe Fesztivállal, ahol először adhatta elő saját dalait közönség előtt, mégpedig komoly sikerrel. Harcsa Veronikával Tompa Diána beszélgetett a Fülbemászóban.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Orfeum a háború árnyékában – interjú Laki Péterrel

Laki Péter 2012 óta számos szerepben bizonyított már a Budapesti Operettszínházban, legutóbb a Marica grófnő Zsupánjaként láthatta őt a közönség. Ezúttal az operettirodalom egyik legismertebb darabja, a Csárdáskirálynő Bónijaként áll a nézők elé – online. Az elmúlt időszakról, a zene iránti szeretetéről és az előadás történelmi hátteréről beszélgettünk.
Zenés színház gyász

89 évesen elhunyt Szabó Rózsa operaénekes

Lukács Ervin Kossuth-díjas karmester özvegye, Szabó Rózsa magánénekes halálhírét a Magyar Állami Operaház közölte.
Zenés színház gyász

Elhunyt Szalay Miklós, az Operaház egykori karigazgatója

Szalay Miklóst néhány nappal 86. születésnapja előtt érte a halál – tudatta az Operaház.
Zenés színház hír

Pályakezdő operaénekeseknek hirdet bel canto mesterkurzust és énekversenyt a Coopera

Molnár Levente Liszt-díjas bariton ötlete nyomán Musicum Laude címmel bel canto mesterkurzust hirdet a Coopera. A nyári képzést egy énekversennyel egybekötött gála zárja majd szeptemberben.
Zenés színház ajánló

Ajándék előadásokkal kedveskedik nézőinek a Madách Színház

Ismét műsorra tűzi népszerű online előadásait a Madách Színház, a zenés beszélgetéseket bárki ingyenesen megtekintheti. A SzínpadON produkciói szerda esténként láthatóak, az alkotók így szeretnének egy kis színházat visszacsempészni az emberek életébe.