Zenés színház

A Fekete Gyémánt az Operaházban!

2017.06.09. 16:42
Ajánlom
Korunk legértékesebb basszushangjának birtokosa kerüli a modoroskodást, szeret szenvedni, és kibírja humor nélkül a színpadon. René Pape, aki június 10-én hallható az Ybl-palotában, a sajtóval beszélgetett.

Ókovács Szilveszter, az Opera igazgatója szerint Pape nem egyszerűen basszista, hanem énekes. René Pape elmondta, hogy legtöbbször a basszus repertoárt énekli, de több bariton vagy basszbariton szerepet is, mint például Escamillót a Carmenből vagy Don Giovannit. A Budapesten adott műsorán többször alakított, a gálaest programjában kicserélt műsorszámokat. „Szerencsére az Operaház kiváló zenekarának nem volt problémája ezzel” – tette hozzá. Egy gálakoncerten természetesen nem lehet felépíteni azt a nagy dramaturgiai ívet, mely egy teljes operaelőadást jellemez.

René Pape

René Pape (Fotó/Forrás: Thomas Niedermueller/Life Ball 2015 / Getty Images Hungary)

Számomra ilyenkor a legfontosabb, hogy gyönyörű zenét csináljunk és örömet okozzunk vele az embereknek.

„Drezdában gyereknek lenni egyet jelentett azzal, hogy zenével és művészettel körülvéve növekedtem fel. Amikor hat-hét éves voltam, a nagymamámmal éltem, aki nagyon szerette a művészeteket, állandóan az operába járt, és elvitt engem is magával.” Pape így lett a drezdai fiúkórus tagja, hamarosan pedig a Varázsfuvolában is színre lépett mint harmadik fiú. Tizenöt-tizenhat éves volt, amikor úgy döntött, hogy az énekesi pályát választja.

„A basso cantate sztárbasszusnak csak a tragédiák maradnak. Hogy lehet bírni vígoperák nélkül?” – kérdezte Ókovács Szilveszter.

Szeretek szenvedni, és nem vagyok túl vicces a színpadon

– felelt Pape, és a választ általános derültség követte. Donizetti és Rossini operái nem igazán neki valók, mondta, persze énekelte fiatalon Basiliót, de ma már úgy gondolja, mások úgyis eléneklik sokkal jobban. „Higgyék el nekem, hogy a magánéletemben szeretem a humort, élvezem az életet. De szeretem nemcsak elénekelne, hanem el is játszani ezeket a súlyos, szomorú karaktereket.”

„Amikor egy szerepre készülök, állandóan a szerep nehéz részei járnak a fejemben, de nem lehetek egész nap az a karakter, akit este játszok. Nem lehetek állandóan II. Fülöp (Don Carlos – a szerk.) vagy Márk király (Trisztán és Izolda – a szerk.), mert nemcsak én őrülnék meg, hanem a családom is.”

A zárókoncert június 10-én este fél 8-kor lesz a Magyar Állami Operaházban, az intézmény zenekarát Jonas Alber vezényli. Az meglepetés, hogy René Pape énekel-e majd magyarul.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Kiállítják Freud titkos gyűrűit

Az osztrák neurológus és pszichiáter a megajándékozotthoz kötődő mitológiai alakot vésetett az ékszerbe, amelyet csak a kiválasztottaknak ajándékozott.
Zenés színház

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Könyv

Depressziós? Olvasson krimit!

Természetesen senkit nem arra buzdítunk, hogy a szakember segítsége vagy esetleg a gyógyszeres kezelés helyett essen neki az Agatha Christie-összesnek, mert mire a végére ér, kutya baj. Annyit azonban kutatások nélkül is állíthatunk, hogy egy jó könyv fel tudja dobni az ember napját.
Klasszikus

Mozart zenéje enyhíti az epilepszia tüneteit

Egy friss kutatás szerint öt perc Mozart-muzsika is hozzájárulhat a betegek jobb közérzetéhez. Mindez azért is fontos, mert nem mindenkinek segítenek a drága gyógyszerek.
Vizuál

Már biztos: mozifilm lesz a Downton Abbey-ből

Hosszú találgatás után most megerősítették, hogy filmváltozat készül az angol sorozatból. A hírek szerint az eredeti szereplőgárda tagjai is visszatérnek.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Laki Péter: „Ez nem hagyományos gála”

A fiatal táncos komikus igazi showman, és karizmatikus színpadi jelenlétét a Budavári Palotakoncerteken is kamatoztatja: Kerényi Miklós Mátéval együtt látják el a házigazda feladatát.
Zenés színház operett

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.
Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.