Zenés színház

A Fekete Gyémánt az Operaházban!

2017.06.09. 16:42
Ajánlom
Korunk legértékesebb basszushangjának birtokosa kerüli a modoroskodást, szeret szenvedni, és kibírja humor nélkül a színpadon. René Pape, aki június 10-én hallható az Ybl-palotában, a sajtóval beszélgetett.

Ókovács Szilveszter, az Opera igazgatója szerint Pape nem egyszerűen basszista, hanem énekes. René Pape elmondta, hogy legtöbbször a basszus repertoárt énekli, de több bariton vagy basszbariton szerepet is, mint például Escamillót a Carmenből vagy Don Giovannit. A Budapesten adott műsorán többször alakított, a gálaest programjában kicserélt műsorszámokat. „Szerencsére az Operaház kiváló zenekarának nem volt problémája ezzel” – tette hozzá. Egy gálakoncerten természetesen nem lehet felépíteni azt a nagy dramaturgiai ívet, mely egy teljes operaelőadást jellemez.

René Pape

René Pape (Fotó/Forrás: Thomas Niedermueller/Life Ball 2015 / Getty Images Hungary)

Számomra ilyenkor a legfontosabb, hogy gyönyörű zenét csináljunk és örömet okozzunk vele az embereknek.

„Drezdában gyereknek lenni egyet jelentett azzal, hogy zenével és művészettel körülvéve növekedtem fel. Amikor hat-hét éves voltam, a nagymamámmal éltem, aki nagyon szerette a művészeteket, állandóan az operába járt, és elvitt engem is magával.” Pape így lett a drezdai fiúkórus tagja, hamarosan pedig a Varázsfuvolában is színre lépett mint harmadik fiú. Tizenöt-tizenhat éves volt, amikor úgy döntött, hogy az énekesi pályát választja.

„A basso cantate sztárbasszusnak csak a tragédiák maradnak. Hogy lehet bírni vígoperák nélkül?” – kérdezte Ókovács Szilveszter.

Szeretek szenvedni, és nem vagyok túl vicces a színpadon

– felelt Pape, és a választ általános derültség követte. Donizetti és Rossini operái nem igazán neki valók, mondta, persze énekelte fiatalon Basiliót, de ma már úgy gondolja, mások úgyis eléneklik sokkal jobban. „Higgyék el nekem, hogy a magánéletemben szeretem a humort, élvezem az életet. De szeretem nemcsak elénekelne, hanem el is játszani ezeket a súlyos, szomorú karaktereket.”

„Amikor egy szerepre készülök, állandóan a szerep nehéz részei járnak a fejemben, de nem lehetek egész nap az a karakter, akit este játszok. Nem lehetek állandóan II. Fülöp (Don Carlos – a szerk.) vagy Márk király (Trisztán és Izolda – a szerk.), mert nemcsak én őrülnék meg, hanem a családom is.”

A zárókoncert június 10-én este fél 8-kor lesz a Magyar Állami Operaházban, az intézmény zenekarát Jonas Alber vezényli. Az meglepetés, hogy René Pape énekel-e majd magyarul.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Jazz/World

A 88 éves Omara Portuondo fogja beragyogni a tavaszt

A Buena Vista Social Club egykori énekese, a kubai Edith Piafnak is nevezett örökifjú díva május 18-án és 19-én két koncertet is ad a MOM Sportban, Last Kiss turnéja keretében.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Könyv

Radnóti üzenetet küldött a Messengeren: Vesd le ruhádat, már esik is kinn ;)

Magyar költők verseinek részletei kerülnek plakátokra. Segít vajon a modernizálás a fiatalok irodalmi érdeklődésének felkeltésében?

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Zenés színház opera

Vízzel árasztják el a színpadot a Gioconda premierjén

Meg a többi előadáson is. Velence csatornái vizes valójukban elevenednek meg Almási-Tóth András rendezésében, amely Ponchielli legsikerültebb művét állítja színpadra 2019. február 22-én az Erkel Színházban.
Zenés színház kritika

„Mindig ott van a Callas, akinek meg kell felelnem”

Itthon is vetítik a Maria Callasról szóló dokumentumfilmet. Kiderül, hogy a díva közelebbről is díva, a végzetnél pedig nincs hatalmasabb.