„Így szól az opera a fejemben” – ez volt a címe annak a videónak, amelyet Babatunde Akinboboye a YouTube-ra töltött fel még decemberben. A fekete énekes A sevillai borbély „Largo al factotum” című áriáját énekelte el a kocsijában ülve, miközben a rádióból Kendrick Lamar Humble című rapszáma szólt a DAMN című, Pulitzer-díjas albumról (amelyről itt írtunk).
Az operaénekes okosan tálalta a videót, de ahogy a TIME magazin megjegyzi: „pontosan az internetre szabva” került nyilvánosságra. És népszerűvé is vált.
Babatunde Akinboboye a TIME-nak így nyilatkozott a hiphop és az opera kapcsolatáról: „Mindig láttam a hasonlóságot a két műfaj között. Ezt általában megtartottam magamnak, és legfeljebb a fejemben vagy az autómban szólt a két zene együtt. Az operaműfaj ugyanis igen konzervatív.
De néha »megbicsaklottam«, és énekeltem másoknak is operát hip-hop beatre, és mindig nagyon jól fogadták.”
A nigériai-amerikai operaénekes szerint az emberek szeretik az efféle kettősséget. A videót azóta majdnem 900 ezren látták, és a művész, aki Santa Barbara, San José és Los Angeles operaházaiban lép fel, egy maxit is kiadott Della Citta címmel, amelyen a „Largo al factotum” (A sevillai borbély), a „Nessun Dorma” (Turandot) és „Cortigiani, vil razza dannata” (Rigoletto) szerepel hiphop beatekkel.
Babatunde Akinboboye sokat tesz azért, hogy azok a srácok, akik még soha nem voltak operában, ismerkedni tudjanak a műfajjal. Legutóbbi videoposztjában a Così fan tuttéról mesélt követőinek. „Nyitójelenet, van ez a két tag, Guglielmo és Ferraro. És ezek csak dicsekednek arról, hogy milyen hűségesek a nőik. Erre mondom én, hogy fura becsípődés, de alapvetően tök oké.”
Lehet, hogy nem mindenkinek jön be a férfi maxilemeze, és az is biztos, hogy az eredeti műveket nem helyettesítik ezek a feldolgozások (sőt!), de hogy eredményesen hívja hallgatóit az operaházba, az vitán felüli. És az sem utolsó, hogy az opera hagyományosan fehér kultúráját a hiphop fekete világával ötvözi.