Akár megmérgezte Agrippina harmadik férjét, Claudius császárt (akinek ő a negyedik felesége és egyben unokahúga volt), akár nem, az egészen bizonyos, hogy minden erejét latba vetette fia, Néró utódlása érdekében. Händel viszonylag korai, 1709-ben komponált olasz nyelvű operája erről az elszánt küzdelemről szól, jóllehet a cselekményszövést illetően viszonylag távol áll a véres történelmi valóságtól.
Vincenzo Grimani bíboros váratlan fordulatokkal (például a holtnak hitt Claudius császár felbukkanásával) és korabeli politikai utalásokkal teletűzdelt librettója ugyanis erősen szatirikus portrét fest a mindenre elszánt császárnéról - tág teret biztosítva Kovalik Balázs rendezői fantáziájának. Az előadás ennek megfelelően teli lesz a legmulatságosabb Feydeau-komédiákra emlékeztető, őrült bohóckodással. Nero alakjában a romániai származású kontratenor, Valer Barna-Sabadus debütál, akinek Baroque oriental című CD-jét Echo Classic-díjjal ismerték el, a német lemezkritikusok pedig Michael Hofstetterrel közös, Hasse újratöltve című felvételéért díjazták. Otho szerepét a giesseni színházban gyakran fellépő Terry Wey énekli, Claudiust vendégként a neves bariton, Hans Christoph Begemann formálja meg, Agrippina szerepében pedig Francesca Lombardi Mazzulli lép színpadra.
Kovalik Balázs, aki ma Németországban a legkeresettebb rendezők közé tartozik és az Agrippina giesseni karmestere, Michael Hofstetter nem először dolgoznak együtt barokk operán: 2011-ben Johan Adolf Hasse Didone Abbandonata című művével arattak nagy sikert Münchenben és Versailles-ban.