„Vannak olyan darabok, amelyek mindig visszakerülnek egy operát játszó színház repertoárjába, ilyen a Don Pasquale is” –kezdte az olvasópróbát Barnák László főigazgató. Kitért arra is, mennyire intenzív munkában van az operatagozat az évad kezdete óta: múlt pénteken mutatták be a Jancsi és Juliska című gyerekoperát, az énekkar pedig az Oltalomkeresőkben működik aktívan közre, miközben hamarosan elindulnak az idei harmadik operabemutató, a Falstaff próbái is,
gyakorlatilag egymásnak adják a kilincset az operák a Szegedi Nemzeti Színházban.”
„Don Pasqualét mindig kell játszani” –erősítette meg a főigazgató gondolatait a rendező, Toronykőy Attila. Szerinte ez a produkció maximálisan alkalmas arra, hogy napjainkban játszódjon, annak ellenére, hogy klasszikus előadásra számíthat a közönség. A szövegkönyvet ezért a könnyebb beleélhetőség kedvéért, némileg átírták – például az istállóban álló lovak helyett garázsban sorakozó luxusautókat említenek.
A történet látványos díszletben, karakteres jelmezekkel elevenedik meg, egy hamisítatlan „vérbő, olasz darab” várja a nézőket. Az előadás zenei vezetője és egyik karmestere Pál Tamás, ami azért is örömteli feladatszámára, mert ötven éve kezdte meg szakmai pályafutását a Szegedi Nemzeti Színházban.
A készülő produkcióban tehetséges, fiatal énekesek is lehetőséghez jutnak,
így örökíti tovább a szegedi teátrum az operajátszást az új generáció tagjaira, a nagy elődökkel karöltve.
A Don Pasqualéról további információ itt érhető el. >>>
Fejléckép: Pál Tamás és a Don Pasquale közreműködői (fotó/forrás: Szegedi Nemzeti Színház)
hírlevél








