Zenés színház

A londoni és a New York-i operaház is kirúgta Vittorio Grigolót

2019.12.06. 11:20
Ajánlom
„Helytelen és agresszív viselkedése miatt” megválik Vittorio Grigolo olasz tenortól a londoni Royal Opera House és a New York-i Metropolitan Opera.

A londoni intézmény már egy szeptemberi tokiói előadást követően felfüggesztette a 42 éves énekest és független vizsgálatot is indított az ügyben. Grigolo a Faust előadásának tapsrendjénél, majd azt követően tanúsított „helytelen és agresszív viselkedést”, ami „messze elmarad a dalszínház dolgozóival és előadóival szemben támasztott elvárásoktól.”

„Ezért úgy döntöttünk, hogy Grigolo jövőre nem fog visszatérni a brit Királyi Operaház színpadára a Lammermoori Lucia előadásában. A szerepére idővel új válogatót írunk ki” - közölte a londoni operaház.

Az olasz tenor immár egy évtizede az operavilág egyik legfényesebb csillaga.

Idén Sir Bryn Terfel oldalán szerepelt a londoni dalszínház Tosca című előadásában, és korábban a Traviatában, a Rigolettóban és a Bohéméletben is láthatta a brit főváros közönsége.

Grigolo az Instagramon reagált az intézmények bejelentéseire. Mint fogalmazott: „rettentően elszomorít, hogy az általam mindig is mélyen tisztelt kollégáimmal szembeni viselkedésemet az elveivel összeegyeztethetetlennek értékelte a Királyi Operaház.” A tenor ugyanakkor elismerte, hogy időnként „nagyon szertelenné” válik és ígéretet rá, hogy „a történtek soha többé nem fognak megismétlődni.”

A tenort korábban zaklatással vádolták, ő a vádakat tagadta. A Scalában azt nyilatkozta, hogy sikeres előadás után megölel néhány kórustagot, és ebből igazán nem kéne problémát csinálni.

A New York-i Metropolitan Opera közleményében azt írta, hogy a brit Királyi Operaház Grigolo viselkedése miatt indított vizsgálata és az énekes felfüggesztése nyomán a úgy döntöttek, hogy a tenor nem fog énekelni az intézmény mostani évadában. Grigolo a Traviatában lépett volna színpadra idén télen. (BBC, NYTimes)

Hol húzzuk meg a határt? - A NYTimes kritikusa kidobja a Levine-lemezeit

Kapcsolódó

Hol húzzuk meg a határt? - A NYTimes kritikusa kidobja a Levine-lemezeit

Már nemcsak Hollywood, hanem az egész művészvilág zaklatók után kutat. Harvey Weinstein, Kevin Spacey, Louis CK, Marton László, Kerényi Miklós Gábor, most pedig James Levine. Csak nehogy a fürdővízzel együtt a gyereket is, ahogy a mondás tartja.

Programkereső

Legnépszerűbb

Plusz

Kulturális sokszínűség a Bartók Béla Boulevard-on

A Bartók Béla úton idén is megrendezik az Eleven Tavaszt, mely egyedi kortárs alkotásokkal, köztéri installációval, valamint különleges alkotóműhelyekkel várja a látogatókat.
Klasszikus

Mesterhangszerek használatára lehet pályázni

A Magyar Állami Operaház pályázatot hirdet magyar állampolgárok, valamint felsőfokú zenei végzettséggel rendelkezők számára: állami tulajdonban lévő mesterhangszerek több évre szóló használatára lehet jelentkezni.
Könyv

Heti groteszk: Nagy riporter volt

A Fidelio videósorozatában vasárnaponként Koltai Róbert olvas fel egyet Gellért András napjaink problémáit optimista derűvel és tűpontosan megragadó, groteszk novellái közül.
Jazz/World

Egyedi hangszín és világzenei hangulat

Szól a világ címmel május 10-én jelenik meg a Napfonat együttes első nagylemeze. Az öttagú a cappella csapat 2018-ban alakult és dalaikban a saját szövegeik mellett, versfeldolgozások, valamint magyar és más nemzetek népdalai szólalnak meg egyedi hangzásban.
Színház

A szőnyeg szélén a szegedi MASZK Egyesület

És ez nem egy új előadás címe, hanem helyzetjelentés: az idei évben a szakminisztérium pályázatán nem nyert működési támogatást a MASZK Egyesület, amely 1992 óta működteti befogadószínházként a szegedi Régi Zsinagógát és 2020-ban 30. alkalommal rendezte meg a THEALTER fesztivált.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Teraszkoncertekkel nyit a Madách Színház

Május végén újra megnyitja kapuit a Madách Színház, hogy immár nézők előtt elevenítse fel a nyári duett koncertek emlékét.
Zenés színház interjú

„Fel kell találni magunkat” – Interjú Bretz Gáborral

Bretz Gábor az Opera állandó művésze, aki az elsők között kapta meg a Kamaraénekesi címet, egy-egy évad során több szerepet is alakít. Legutóbb a – címlapfotót is inspiráló – Don Carlos online premierjén láthattuk. A világhírű basszbaritonnal a pandémia teremtette kihívásokról, az énektanítás rejtelmeiről és arról is beszélgettünk, mit kívánna egy jótündértől.
Zenés színház hír

Egy békacsalád története – Cigány Punkopera az OFF-Biennálén

A Független Színház Magyarország május 16-án tartja Balogh Rodrigó és Illés Márton Békamesék című darabjának ősbemutatóját. Az előadásban énekelve, fájó humorral fűszerezve jelenítik meg egy család három generációjának életét, akik azért harcolnak, hogy kitörjenek a békáknak rendelt mocsárból, és elfogadja őket a többségi társadalom.
Zenés színház magazin

Sába a mikrofon előtt

Lemezfelvétel készült Goldmark Károly legismertebb operájából, a Sába királynőjéből, az Eiffel Műhelyház Fricsay stúdiójában. A munkáról és az új helyszínről Csurgó Tamás zenei rendezőt, Kondás Ferenc hangmérnököt, valamint Gál Erika operaénekest, Sába megformálóját kérdeztük.
Zenés színház ajánló

Az édesanyákat ünnepik a Musical Villamoson

Különleges műsorral köszönti az édesanyákat az immár hatodik koncertjére készülő Musical Villamos. Az online is követhető 50 perces előadáson a nézők személyes üzenetei is elhangzanak.