Zenés színház

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

Interjú Peter Edelmann művészeti vezetővel
2018.07.11. 13:40
Ajánlom
A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.

Mesélne a Marica grófnő színpadra állításáról? Annyit tudni, hogy egy hatalmas hegedű lesz a színpadon.

A Fertő-tónál megrendezett Seefestspiele Mörbisch egy hatvanéves fesztivál, amely kezdetben jóval kisebb színpaddal rendelkezett, de ma már 6200 fő befogadására képes a nézőtere. Ez az első évem művészeti vezetőként, és szerettem volna egy olyan művet választani, amelyet kivételesen jól szolgál a helyszín. A Marica grófnő ilyen, hiszen a pusztában játszódik, ez pedig egy szabadtéri előadás lesz. Amikor a díszletről tárgyaltunk, közösen megnéztük a librettót. A történet középpontjában a hegedű áll, így egy hatalmas hegedűt helyeztünk a színpadra.

Ilyen méretű díszlettel még soha nem találkozhattak Mörbischben: 45 méter hosszú, 12 méter magas, a felszíne 300 négyzetméter.

11AufbauBuhenbildGraMa_SeefestspieleMorbisch-JerzyBin-133417.jpg

A Marica grófnő próbái Mörbischben (Fotó/Forrás: Jerzy Bin / Seefestspiele Mörbisch)

Tehát ez a hegedű a díszlet háttere?

Nem pontosan. Valami olyasmit szerettem volna, amely nem fedi fel magát rögtön. Az ideérkező nézők egyből láthatják majd a hatalmas hegedűt, de ez még meg is fog nyílni, és így fedjük fel a díszlet többi elemét. Szerencsések vagyunk, hogy ilyen koncepciónk lehet: ez a színpad a maga 3500 négyzetméterével a legnagyobb vízi színpad a világon.

A Marica grófnő a Monarchia egykori országainak kedvence, de hadd nevezzem elsősorban magyarnak. Hogy jelenik meg ez az előadásban?

Boldog vagyok, hogy Bodor Johannával dolgozhatunk.

Ő az autentikusság kulcsa, és nagyszerű koreográfiát készített. Már zajlottak jelmezes próbák, alig várom, hogy a közönség is lássa az előadást. A szöveg németül hangzik majd el, de lesznek részletek, amelyek magyarul szólalnak meg, többek között a Hej, cigány második versszaka. (Ez Guido Mancusi karmester ötlete volt.) Magyarországról, Csehországból, Szlovákiából is érkeznek hozzánk nézők, így feliratokra is szükség van, ezeket okostelefonon lehet majd követni.

JB-2018-05-27-00103CSeefestspieleMorbisch_JerzyBin-resize-133624.jpg

Peter Edelmann (Fotó/Forrás: Jerzy Bin / Seefestspiele Mörbisch)

Hogy kezeli a rendezés a történetet?

Én azt szeretem, ha az emberek követni tudják, értik a cselekményt. Klasszikus nagyoperettet rendezünk, de integráljuk a modern technikai vívmányokat is: az előadásban multimédiás vetítés is lesz, illetve a végén egy látványos tűzijáték. Szabadtéri előadásról lévén szó, annyi mindenre van lehetőségünk! A környéken jó hangulatú pubok, éttermek vannak, ez is hozzátartozik Mörbisch hangulatához, az előadás élményéhez.

És a zene?

Ebben az operettben minden egyes szám sláger. Olyan gazdag, hogy ma öt musicalt írnának az anyagából.

Igazi kihívás az énekeseknek, nem véletlenül kértem fel olyan művészeket, akik egyébként operával foglalkoznak.

14AufbauBuhenbildGraMa_SeefestspieleMorbisch-JerzyBin-133415.jpg

A Marica grófnő a Fertő-tó partján (Fotó/Forrás: Jerzy Bin / Seefestspiele Mörbisch)

Ha az operettre gondolok, egy olyan műfajt látok, amely olvasztótégelye a környező országoknak.

Pontosan, ahogy mondja. Játszanunk kell ezeket a műveket, mert itt készültek, itt mutatták be őket. Kötelességünk, végzetünk ez a műfaj. Az egész világon kedvelt kultúrcikk az operett, erre a harmincöt éves énekesi pályafutásom is bizonyíték. Az Egyesült Államoktól Koreáig azt tapasztaltam, hogy mindenütt van rá kereslet. Habár sokan hangoztatják, hogy az operett öregeknek való, és csupán a Monarchiába álmodik vissza, aki nézi, én úgy gondolom, ma is friss, ropogós: a szerelem, a féltékenység minden korban kérdés. Kálmán Imre zenéje rögtön rezonál az emberekben, ez egy mestermű ismérve. Mi szórakoztatni akarjuk a nézőinket, a lehető legmagasabb színvonalon.

Jegyvásárláshoz látogasson el az Eventim oldalára! Csoportos utazásra pedig az Escort Tourist oldalán jelentkezhet.

Bodor Johanna koreográfiájával kerül színpadra a Marica grófnő a Fertő-tónál

Kapcsolódó

Bodor Johanna koreográfiájával kerül színpadra a Marica grófnő a Fertő-tónál

2018 nyarán a Seefestspiele Mörbisch mutatja be Kálmán Imre remekművét a világ legnagyobb operettszínpadán.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Lányával, Norával zenél Fischer Iván a Fesztiválzenekar új évadában

A Budapesti Fesztiválzenekar bejelentette új évadát, amelynek fénypontjába Monteverdi Orfeója kerül Fischer Iván befejezésével.
Klasszikus

Jascha Heifetz ujjai lassított felvételen: ezért volt ő a 20. század Paganinije!

A filmrészlet az 1951-es Of Men and Music című portréból megmutatja, hogy a mindig tökélyre törekvő Heifetz milyen technikás játékos volt.
Klasszikus

Lehet, hogy hiába gyakorolsz, minden a genetikán múlik

Sokan úgy tartják, hogy a kimagasló eredményekhez gyakorlás, gyakorlás és gyakorlás kell. Nos, ez nem igaz, sokkal több múlik a genetikán.
Zenés színház

Miért írt új befejezést az Orfeóhoz Fischer Iván?

Valami nem stimmel Monteverdi Orfeójával. Fischer Iván több mint negyven éve ezt érzi, és most tett is érte, hogy ne így legyen: új befejezést írt hozzá. Hogy miért volt erre szükség?
Tánc

Nálunk vetítik először a Rudolf Nurejev-portréfilmet

Április 2-án egyetlen alkalommal - a Rudolf Nureyev Nemzetközi Balettverseny részeként - eredeti nyelven, angolul, felirat nélkül vetítik az Urániában a White Crow című portréfilmet, még a hivatalos, New York-i premiervetítés előtt.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház varázsfuvola

Papagenóból Csubakka lesz ebben a Varázsfuvola-rendezésben

A legtöbbet fecsegő operahős szőrbundát és rózsaszín melllbimbókat kapott a Norvég Nemzeti Opera előadásában. Nézze meg a teljes előadást!
Zenés színház magazin

Miért írt új befejezést az Orfeóhoz Fischer Iván?

Valami nem stimmel Monteverdi Orfeójával. Fischer Iván több mint negyven éve ezt érzi, és most tett is érte, hogy ne így legyen: új befejezést írt hozzá. Hogy miért volt erre szükség?
Zenés színház opera

Edita Gruberová visszavonul

Utolsó operaelőadására készül a neves szlovák szopránénekesnő, aki a közelmúltban az Erkel Színházban is fellépett.
Zenés színház hír

101 éves korában elhunyt Bán Elemér operaénekes

A művészt a debreceni Csokonai Színház – melynek örökös tagja volt – saját halottjának tekinti.
Zenés színház hír

Kovács János az Operaház korrepetitorainak munkáját méltatta

"Szívből gratulálok nagyszerű billentyűs kollégáimnak" - írja.