Zenés színház

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

Interjú Peter Edelmann művészeti vezetővel
2018.07.11. 13:40
Ajánlom
A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.

Mesélne a Marica grófnő színpadra állításáról? Annyit tudni, hogy egy hatalmas hegedű lesz a színpadon.

A Fertő-tónál megrendezett Seefestspiele Mörbisch egy hatvanéves fesztivál, amely kezdetben jóval kisebb színpaddal rendelkezett, de ma már 6200 fő befogadására képes a nézőtere. Ez az első évem művészeti vezetőként, és szerettem volna egy olyan művet választani, amelyet kivételesen jól szolgál a helyszín. A Marica grófnő ilyen, hiszen a pusztában játszódik, ez pedig egy szabadtéri előadás lesz. Amikor a díszletről tárgyaltunk, közösen megnéztük a librettót. A történet középpontjában a hegedű áll, így egy hatalmas hegedűt helyeztünk a színpadra.

Ilyen méretű díszlettel még soha nem találkozhattak Mörbischben: 45 méter hosszú, 12 méter magas, a felszíne 300 négyzetméter.

11AufbauBuhenbildGraMa_SeefestspieleMorbisch-JerzyBin-133417.jpg

A Marica grófnő próbái Mörbischben (Fotó/Forrás: Jerzy Bin / Seefestspiele Mörbisch)

Tehát ez a hegedű a díszlet háttere?

Nem pontosan. Valami olyasmit szerettem volna, amely nem fedi fel magát rögtön. Az ideérkező nézők egyből láthatják majd a hatalmas hegedűt, de ez még meg is fog nyílni, és így fedjük fel a díszlet többi elemét. Szerencsések vagyunk, hogy ilyen koncepciónk lehet: ez a színpad a maga 3500 négyzetméterével a legnagyobb vízi színpad a világon.

A Marica grófnő a Monarchia egykori országainak kedvence, de hadd nevezzem elsősorban magyarnak. Hogy jelenik meg ez az előadásban?

Boldog vagyok, hogy Bodor Johannával dolgozhatunk.

Ő az autentikusság kulcsa, és nagyszerű koreográfiát készített. Már zajlottak jelmezes próbák, alig várom, hogy a közönség is lássa az előadást. A szöveg németül hangzik majd el, de lesznek részletek, amelyek magyarul szólalnak meg, többek között a Hej, cigány második versszaka. (Ez Guido Mancusi karmester ötlete volt.) Magyarországról, Csehországból, Szlovákiából is érkeznek hozzánk nézők, így feliratokra is szükség van, ezeket okostelefonon lehet majd követni.

JB-2018-05-27-00103CSeefestspieleMorbisch_JerzyBin-resize-133624.jpg

Peter Edelmann (Fotó/Forrás: Jerzy Bin / Seefestspiele Mörbisch)

Hogy kezeli a rendezés a történetet?

Én azt szeretem, ha az emberek követni tudják, értik a cselekményt. Klasszikus nagyoperettet rendezünk, de integráljuk a modern technikai vívmányokat is: az előadásban multimédiás vetítés is lesz, illetve a végén egy látványos tűzijáték. Szabadtéri előadásról lévén szó, annyi mindenre van lehetőségünk! A környéken jó hangulatú pubok, éttermek vannak, ez is hozzátartozik Mörbisch hangulatához, az előadás élményéhez.

És a zene?

Ebben az operettben minden egyes szám sláger. Olyan gazdag, hogy ma öt musicalt írnának az anyagából.

Igazi kihívás az énekeseknek, nem véletlenül kértem fel olyan művészeket, akik egyébként operával foglalkoznak.

14AufbauBuhenbildGraMa_SeefestspieleMorbisch-JerzyBin-133415.jpg

A Marica grófnő a Fertő-tó partján (Fotó/Forrás: Jerzy Bin / Seefestspiele Mörbisch)

Ha az operettre gondolok, egy olyan műfajt látok, amely olvasztótégelye a környező országoknak.

Pontosan, ahogy mondja. Játszanunk kell ezeket a műveket, mert itt készültek, itt mutatták be őket. Kötelességünk, végzetünk ez a műfaj. Az egész világon kedvelt kultúrcikk az operett, erre a harmincöt éves énekesi pályafutásom is bizonyíték. Az Egyesült Államoktól Koreáig azt tapasztaltam, hogy mindenütt van rá kereslet. Habár sokan hangoztatják, hogy az operett öregeknek való, és csupán a Monarchiába álmodik vissza, aki nézi, én úgy gondolom, ma is friss, ropogós: a szerelem, a féltékenység minden korban kérdés. Kálmán Imre zenéje rögtön rezonál az emberekben, ez egy mestermű ismérve. Mi szórakoztatni akarjuk a nézőinket, a lehető legmagasabb színvonalon.

Jegyvásárláshoz látogasson el az Eventim oldalára! Csoportos utazásra pedig az Escort Tourist oldalán jelentkezhet.

Bodor Johanna koreográfiájával kerül színpadra a Marica grófnő a Fertő-tónál

Kapcsolódó

Bodor Johanna koreográfiájával kerül színpadra a Marica grófnő a Fertő-tónál

2018 nyarán a Seefestspiele Mörbisch mutatja be Kálmán Imre remekművét a világ legnagyobb operettszínpadán.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Cate Blanchett a Zeneakadémián járt

A világhírű színésznő nem először fordul meg az intézményben, nemrég azonban egy koncerten fedezhették fel a szemfülesek: Baráti Kristófot és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarát hallgatta meg.
Vizuál

Fotókiállítás nyílik a Magyarázat mindenre című film forgatásáról

A Képek, szavak című tárlaton különleges egységet képeznek a film forgatásán készült képek, valamint Reisz Gábor személyes, kézzel írt versei. A december 16-ig látogatható kiállítás valamennyi képe megvásárolható.
Színház

Dupla előadásokkal ünnepli utolsó karácsonyát a Kultúrbrigád az Átriumban

A Kultúrbrigád csapata utolsó átriumos decemberében sem pihen: karácsonyi hangulattal, forralt borral, finom süteményekkel és természetesen rengeteg izgalmas programmal, a nézők kedvenc előadásaival várja közönségét.
Színház

Háromszázadik alkalommal játszották Az utolsó órát a Rózsavölgyi Szalonban

December 3-án délután került sor a Rózsavölgyi Szalon Mark St. Germain darabjából készült produkció, Az utolsó óra jubileumi előadására: Jordán Tamás és Alföldi Róbert háromszázadik alkalommal álltak a közönség elé.
Jazz/World

Flavia Coelho napfényt hoz a szürke télbe

Brazíliában színpompás kulturális hatások érték, de végül Párizsban talált rá arra az egyedi zenei stílusra, amelyben jól megfér egymással a pop, a jazz, a rock, a funk és a tradicionális brazil műfajok.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Negyven százalékkal csökkenti kórusa létszámát a Bayreuthi Ünnepi Játékok

A neves Wagner-fesztivál anyagi nehézségekkel indokolta, hogy százharmincnégy fős énekkarát mindössze nyolcvan főre csökkenti. A Német Opera- és Táncegyüttesek Szövetsége azt javasolta az Ünnepi Játékok vezetőségének, fontolják meg a döntést.
Zenés színház ajánló

Eötvös Péter-ősbemutatóra készül az Opera

A zeneszerző Krasznahorkai László Az ellenállás melankóliája című regényéből írt Valuska címmel operát, amelyet december 2-án mutat be a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyháza.
Zenés színház kritika

A nevetés védelme – Ligeti-bemutató Bécsben

A Ligeti-évforduló alkalmából újabb darabbal gyarapodott a magyar művek (egyébként nem túl nagy) száma a nemzetközi operarepertoáron. A Le Grand Macabre november 17-i előadásán jártunk.
Zenés színház interjú

„A művészet mindig arra késztet, hogy változtassunk a nézőpontunkon” – interjú Stefan Herheim operarendezővel

Stefan Herheim, napjaink egyik legelismertebb rendezője, az elmúlt évad óta Bécs „második operaházának” a MusikTheater an der Wiennek az igazgatója. Händel Theodorájából kiindulva vallásról, intézményesülésről és az operai önreflexióról beszélgettünk vele.
Zenés színház kritika

Megváltástörténet a kávézóban – Händel Theodorája a MusikTheater an der Wienben

Öt ember egy kávéházban – öt történet arról, mi történhet, ha az embert megérinti a természetfeletti. Händel Theodorája nem is játszódhatott volna térben és időben közelebb a közönségéhez, mint ahogyan a bécsi MusikTheater an der Wienben színre kerül.