Mesélne a Marica grófnő színpadra állításáról? Annyit tudni, hogy egy hatalmas hegedű lesz a színpadon.
A Fertő-tónál megrendezett Seefestspiele Mörbisch egy hatvanéves fesztivál, amely kezdetben jóval kisebb színpaddal rendelkezett, de ma már 6200 fő befogadására képes a nézőtere. Ez az első évem művészeti vezetőként, és szerettem volna egy olyan művet választani, amelyet kivételesen jól szolgál a helyszín. A Marica grófnő ilyen, hiszen a pusztában játszódik, ez pedig egy szabadtéri előadás lesz. Amikor a díszletről tárgyaltunk, közösen megnéztük a librettót. A történet középpontjában a hegedű áll, így egy hatalmas hegedűt helyeztünk a színpadra.
Ilyen méretű díszlettel még soha nem találkozhattak Mörbischben: 45 méter hosszú, 12 méter magas, a felszíne 300 négyzetméter.
Tehát ez a hegedű a díszlet háttere?
Nem pontosan. Valami olyasmit szerettem volna, amely nem fedi fel magát rögtön. Az ideérkező nézők egyből láthatják majd a hatalmas hegedűt, de ez még meg is fog nyílni, és így fedjük fel a díszlet többi elemét. Szerencsések vagyunk, hogy ilyen koncepciónk lehet: ez a színpad a maga 3500 négyzetméterével a legnagyobb vízi színpad a világon.
A Marica grófnő a Monarchia egykori országainak kedvence, de hadd nevezzem elsősorban magyarnak. Hogy jelenik meg ez az előadásban?
Boldog vagyok, hogy Bodor Johannával dolgozhatunk.
Ő az autentikusság kulcsa, és nagyszerű koreográfiát készített. Már zajlottak jelmezes próbák, alig várom, hogy a közönség is lássa az előadást. A szöveg németül hangzik majd el, de lesznek részletek, amelyek magyarul szólalnak meg, többek között a Hej, cigány második versszaka. (Ez Guido Mancusi karmester ötlete volt.) Magyarországról, Csehországból, Szlovákiából is érkeznek hozzánk nézők, így feliratokra is szükség van, ezeket okostelefonon lehet majd követni.
Hogy kezeli a rendezés a történetet?
Én azt szeretem, ha az emberek követni tudják, értik a cselekményt. Klasszikus nagyoperettet rendezünk, de integráljuk a modern technikai vívmányokat is: az előadásban multimédiás vetítés is lesz, illetve a végén egy látványos tűzijáték. Szabadtéri előadásról lévén szó, annyi mindenre van lehetőségünk! A környéken jó hangulatú pubok, éttermek vannak, ez is hozzátartozik Mörbisch hangulatához, az előadás élményéhez.
És a zene?
Ebben az operettben minden egyes szám sláger. Olyan gazdag, hogy ma öt musicalt írnának az anyagából.
Igazi kihívás az énekeseknek, nem véletlenül kértem fel olyan művészeket, akik egyébként operával foglalkoznak.
Ha az operettre gondolok, egy olyan műfajt látok, amely olvasztótégelye a környező országoknak.
Pontosan, ahogy mondja. Játszanunk kell ezeket a műveket, mert itt készültek, itt mutatták be őket. Kötelességünk, végzetünk ez a műfaj. Az egész világon kedvelt kultúrcikk az operett, erre a harmincöt éves énekesi pályafutásom is bizonyíték. Az Egyesült Államoktól Koreáig azt tapasztaltam, hogy mindenütt van rá kereslet. Habár sokan hangoztatják, hogy az operett öregeknek való, és csupán a Monarchiába álmodik vissza, aki nézi, én úgy gondolom, ma is friss, ropogós: a szerelem, a féltékenység minden korban kérdés. Kálmán Imre zenéje rögtön rezonál az emberekben, ez egy mestermű ismérve. Mi szórakoztatni akarjuk a nézőinket, a lehető legmagasabb színvonalon.
Jegyvásárláshoz látogasson el az Eventim oldalára! Csoportos utazásra pedig az Escort Tourist oldalán jelentkezhet.