Zenés színház

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

Interjú Peter Edelmann művészeti vezetővel
2018.07.11. 13:40
Ajánlom
A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.

Mesélne a Marica grófnő színpadra állításáról? Annyit tudni, hogy egy hatalmas hegedű lesz a színpadon.

A Fertő-tónál megrendezett Seefestspiele Mörbisch egy hatvanéves fesztivál, amely kezdetben jóval kisebb színpaddal rendelkezett, de ma már 6200 fő befogadására képes a nézőtere. Ez az első évem művészeti vezetőként, és szerettem volna egy olyan művet választani, amelyet kivételesen jól szolgál a helyszín. A Marica grófnő ilyen, hiszen a pusztában játszódik, ez pedig egy szabadtéri előadás lesz. Amikor a díszletről tárgyaltunk, közösen megnéztük a librettót. A történet középpontjában a hegedű áll, így egy hatalmas hegedűt helyeztünk a színpadra.

Ilyen méretű díszlettel még soha nem találkozhattak Mörbischben: 45 méter hosszú, 12 méter magas, a felszíne 300 négyzetméter.

11AufbauBuhenbildGraMa_SeefestspieleMorbisch-JerzyBin-133417.jpg

A Marica grófnő próbái Mörbischben (Fotó/Forrás: Jerzy Bin / Seefestspiele Mörbisch)

Tehát ez a hegedű a díszlet háttere?

Nem pontosan. Valami olyasmit szerettem volna, amely nem fedi fel magát rögtön. Az ideérkező nézők egyből láthatják majd a hatalmas hegedűt, de ez még meg is fog nyílni, és így fedjük fel a díszlet többi elemét. Szerencsések vagyunk, hogy ilyen koncepciónk lehet: ez a színpad a maga 3500 négyzetméterével a legnagyobb vízi színpad a világon.

A Marica grófnő a Monarchia egykori országainak kedvence, de hadd nevezzem elsősorban magyarnak. Hogy jelenik meg ez az előadásban?

Boldog vagyok, hogy Bodor Johannával dolgozhatunk.

Ő az autentikusság kulcsa, és nagyszerű koreográfiát készített. Már zajlottak jelmezes próbák, alig várom, hogy a közönség is lássa az előadást. A szöveg németül hangzik majd el, de lesznek részletek, amelyek magyarul szólalnak meg, többek között a Hej, cigány második versszaka. (Ez Guido Mancusi karmester ötlete volt.) Magyarországról, Csehországból, Szlovákiából is érkeznek hozzánk nézők, így feliratokra is szükség van, ezeket okostelefonon lehet majd követni.

JB-2018-05-27-00103CSeefestspieleMorbisch_JerzyBin-resize-133624.jpg

Peter Edelmann (Fotó/Forrás: Jerzy Bin / Seefestspiele Mörbisch)

Hogy kezeli a rendezés a történetet?

Én azt szeretem, ha az emberek követni tudják, értik a cselekményt. Klasszikus nagyoperettet rendezünk, de integráljuk a modern technikai vívmányokat is: az előadásban multimédiás vetítés is lesz, illetve a végén egy látványos tűzijáték. Szabadtéri előadásról lévén szó, annyi mindenre van lehetőségünk! A környéken jó hangulatú pubok, éttermek vannak, ez is hozzátartozik Mörbisch hangulatához, az előadás élményéhez.

És a zene?

Ebben az operettben minden egyes szám sláger. Olyan gazdag, hogy ma öt musicalt írnának az anyagából.

Igazi kihívás az énekeseknek, nem véletlenül kértem fel olyan művészeket, akik egyébként operával foglalkoznak.

14AufbauBuhenbildGraMa_SeefestspieleMorbisch-JerzyBin-133415.jpg

A Marica grófnő a Fertő-tó partján (Fotó/Forrás: Jerzy Bin / Seefestspiele Mörbisch)

Ha az operettre gondolok, egy olyan műfajt látok, amely olvasztótégelye a környező országoknak.

Pontosan, ahogy mondja. Játszanunk kell ezeket a műveket, mert itt készültek, itt mutatták be őket. Kötelességünk, végzetünk ez a műfaj. Az egész világon kedvelt kultúrcikk az operett, erre a harmincöt éves énekesi pályafutásom is bizonyíték. Az Egyesült Államoktól Koreáig azt tapasztaltam, hogy mindenütt van rá kereslet. Habár sokan hangoztatják, hogy az operett öregeknek való, és csupán a Monarchiába álmodik vissza, aki nézi, én úgy gondolom, ma is friss, ropogós: a szerelem, a féltékenység minden korban kérdés. Kálmán Imre zenéje rögtön rezonál az emberekben, ez egy mestermű ismérve. Mi szórakoztatni akarjuk a nézőinket, a lehető legmagasabb színvonalon.

Jegyvásárláshoz látogasson el az Eventim oldalára! Csoportos utazásra pedig az Escort Tourist oldalán jelentkezhet.

Bodor Johanna koreográfiájával kerül színpadra a Marica grófnő a Fertő-tónál

Kapcsolódó

Bodor Johanna koreográfiájával kerül színpadra a Marica grófnő a Fertő-tónál

2018 nyarán a Seefestspiele Mörbisch mutatja be Kálmán Imre remekművét a világ legnagyobb operettszínpadán.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Fenyő Iván: „Úgy éreztem, hogy megszűnt az összetartás”

Idén folytatódik a „legendás” Máté-Horvai osztály előadássorozata a Jurányi Házban, amely most Fenyő Iván életével foglalkozik. Őt kérdezte a Jurányi Latte a főiskolás emlékeiről, illetve arról, miért szállt ki az AlkalMáté Trupp-ból, és vajon játszik-e majd a róla szóló előadásban.
Zenés színház

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Klasszikus

Ők a King’s Singers új tagjai

A következő évtől Edward Button kontratenor és Nick Ashby basszbariton a legendás énekegyüttes új tagjaiként állnak színpadra.
Klasszikus

Molnár Anna rangos kortárs zenei fesztiválon énekel Darmstadtban

A magyar énekesnő Eötvös Péter és Balogh Máté műveit adja elő az Internationale Freienkurse für Neue Musik fesztiválon.
Klasszikus

Fidelio Klasszik: Koncertektől hangos kastélyok és várak

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása július 21-én lesz hallható a 92.1-en.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Fischl Mónika: „Vidám, színes kavalkád, sok humorral fűszerezve”

„A hazai operettjátszás koronázatlan királynője” – így mutatja be a Kult50 című kiadvány Fischl Mónikát – az emlékezetes Szilviát, Marica grófnőt, Glavári Hannát. Igazi primadonna alkat: hűvös, elérhetetlen és gyönyörűen énekel – a Palotakoncerteken is.
Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.