Zenés színház

A modern operaház

2013.04.07. 10:30
Ajánlom
Das neue Opernhaus - az új, a modern operaház. Így hirdeti magát a Theater an der Wien, amelyet Bécs második operaházának is neveznek. Pedig a legtöbb város annak is örülne, ha az első, netán az egyetlen operaháza várná a közönséget olyan programokkal, amilyeneket a Linke Wienzeilén, a Naschmarkt mellett álló színház kínál.

A Theater an der Wien ugyanis a jövő évadban szinte minden hónapban új produkciót állít színpadra, amelyek mindegyike kiváló karmesterekkel, rendezőkkel és énekesekkel, valamint az elmaradhatatlan és megunhatatlan Arnold Schoenberg Kórussal hívja fel magára a figyelmet.

A szezont szeptemberben kissé szokatlan, a Wagner-év jegyében fogant rendezvény nyitja: Klaus-Maria Brandauer Richard Wagner Zarándoklás Beethovenhez (Eine Pilgerfahrt zu Beethoven) című írását olvassa fel zongorakísérettel. Ezt követi öt nappal később, szeptember 16-án Stravinsky Hogarth-operája, a The Rake's Progress premierje Martin Kušej rendezésében, Michael Boder vezényletével. A főbb szerepekben Bo Skovhust, Anne Sofie von Ottert és Anna Prohaskát hallhatja majd a közönség. Októberben ennek kortárs párdarabja kerül színre A Harlot's Progress címmel. Iain Bell művét Jens-Daniel Herzog rendezi, a karmester Donald Runnicles lesz.

Novemberben Mozart Idomeneója következik a műsortervben Damiano Micheletto rendezésében, a föbb szerepekben olyan énekesekkel, mint Richard Croft és Marlis Petersen. A Freiburgi Barokk Zenekar élén René Jacobs dirigálja az előadást. A 2013-as évet egy különös darab, Schubert Lazarus című oratorkus művének (D 689) színpadra alkalmazott változata zárja. August Hermann Niemeyer eredeti librettóját többek között Schiller, Wilhelm Müller és Klopstock szövegei, Schubert zenéjét pedig Charles Ives kompozíciói egészítik majd ki. A Kurt Streit és Annette Dasch nevével fémjelzett produkciót Claus Guth rendezi, A Bécsi Szimfonikusokat Michael Boder irányítja.

Az új év Verdi-bemutatóval, A két Foscari premierjével indul, amelyben Plácido Domingo is színpadra lép James Conlon zenei irányításával, majd a historikus előadói gyakorlat két nagymestere dolgozik együtt a Theater an der Wiennel: William Christie és a Les Arts Florissants Rameau Platée-ját, a Nikolaus Harnoncourt vezette Concentus Musicus Wien pedig Mozart Così fan tuttéját viszi a bécsi közönség elé. Az előbbi előadásra a párizsi Opéra Comique-kal való együttműködés keretében kerül sor, míg az utóbbi saját produkció Martin Kušej rendezésében.

Az évad két utolsó bemutatója két egymástól nagyon különböző darabot visz színre: áprilisban Händel Messiásának Claus Guth-féle szcenírozását tekinthetik meg az érdeklődők Christophe Rousset vezényletével, júliuban pedig egy újabb Verdi-opera, a Traviata zárja a szezont Peter Konwitschny rendezésében. A dirigens Sian Edwards lesz.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Fenyő Iván: „Úgy éreztem, hogy megszűnt az összetartás”

Idén folytatódik a „legendás” Máté-Horvai osztály előadássorozata a Jurányi Házban, amely most Fenyő Iván életével foglalkozik. Őt kérdezte a Jurányi Latte a főiskolás emlékeiről, illetve arról, miért szállt ki az AlkalMáté Trupp-ból, és vajon játszik-e majd a róla szóló előadásban.
Zenés színház

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Klasszikus

Ők a King’s Singers új tagjai

A következő évtől Edward Button kontratenor és Nick Ashby basszbariton a legendás énekegyüttes új tagjaiként állnak színpadra.
Klasszikus

Molnár Anna rangos kortárs zenei fesztiválon énekel Darmstadtban

A magyar énekesnő Eötvös Péter és Balogh Máté műveit adja elő az Internationale Freienkurse für Neue Musik fesztiválon.
Plusz

A balatonfüredi Anna-bál mítosza és a valóság

Szombaton 193. alkalommal rendezik meg a balatonfüredi Anna-bált, aminek névadó kisasszonyát lehet, hogy nem is Annának hívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Fischl Mónika: „Vidám, színes kavalkád, sok humorral fűszerezve”

„A hazai operettjátszás koronázatlan királynője” – így mutatja be a Kult50 című kiadvány Fischl Mónikát – az emlékezetes Szilviát, Marica grófnőt, Glavári Hannát. Igazi primadonna alkat: hűvös, elérhetetlen és gyönyörűen énekel – a Palotakoncerteken is.
Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.