"A Viktória egy tragikus szerelmi szálból szőtt és szédületes helyszínváltozásokra építő, egyfajta '80 nap alatt a Föld körül' karakterű revüoperett, amelynek fő témája mégis tipikusan európai, sőt közép-európai" - nyilatkozta Szemerédy Alexandra. "Szomorú párhuzam vonható a hihetetlen, abszurdnak tűnő cselekmény és Ábrahám Pál viharos élete között, hiszen a darab hősei egy szibériai hadifogolytábortól Japánon és Szentpéterváron át Kiskundorozsmáig menekülnek három felvonáson át a fináléig. Mintha a zeneszerző tragikus sorsa tükröződne a darabban: Ábrahám az 1930-as években Berlinben egy csapásra világhírű lett. Hitler hatalomra kerülése után visszatért Budapestre, ahonnan Párizson és Havannán keresztül az Egyesült Államokba kényszerült menekülni" - mesélte Parditka Magdolna. A koncepciójukról szólva a rendezőpáros kiemelte: amikor a Viktóriát 1930 februárjában Budapesten a Király Színházban bemutatták, már szűklátókörű, veszélyes, kirekesztő nézetek uralkodtak Magyarországon, hasonlóan olyanokhoz, amilyenek ma is felszínre kerülnek. A darab minden bizonnyal az aktuális politikai helyzet karikatúrája volt az ősbemutatón.
A társadalomkritikus elemek bár a magyar változatban fontos szerepet töltöttek be, de a szövegkönyv német változatában már nem szerepeltek. A németnyelvű dalszövegek sokszor a magyar falu túlzóan idealizált képét és a más operettekből ismert, giccsbe hajló pusztaromantikát helyezik előtérbe. "Ettől függetlenül a darab még mindig nagyon aktuális, mert szemléletesen mutatja be, hogyan szól bele az egyes ember sorsába a történelem, miként hagy a gyűlölködés, a háború kitörölhetetlen nyomokat egy ember életében. A rendezésünk a következő kérdést feszegeti: lehetséges-e egyáltalán a folytatás, mik a tájékozódási pontok, létezik-e egy érzelmi térkép, ami alapján valaki mély sérülések ellenére hazatalálhat önmagához. Az előkészítő próbák már folynak, a premiert november 17-én tartják. Az előadás koreográfusa Tarek Assam balettigazgató, aki nemcsak színpadi táncot tanult a kölni Zeneakadémián, hanem filozófiai, szociológiai, és a pedagógiai oklevelet is szerzett Bonnban. Szemerédy Alexandra és Parditka Magdolna következő projektje Puccini Pillangóasszonyának színre vitele lesz a Coburgi Állami Színházban, a premiert 2013. január 19-én tartják.