Zenés színház

A színpad csodát tesz vele – Gubik Petra

Junior Prima Díj 2018
2018.10.17. 15:10
Ajánlom
Különleges személyisége és hangi adottságai a legjelentősebb zenés-színésznők sorába emelték a Budapesti Operettszínház friss Junior Prima-díjas művészét, Gubik Petrát.

„Ha annak az életnek, ami bennünk van, csak egy kis részét éljük meg, mi lesz a többivel?” (Pascal Mercier)

1989-ben született Kisvárdán. Itt kezdte el bontogatni szárnyait a színház világa felé, átütő tehetsége pedig hamar utat tört magának: tizenhat éves korában beválogatták Miklós Tibor helyi kötődésű társulatába, a Doktorockhoz, ahol hamarosan komoly feladatok találták meg. Ez után következett Békéscsaba, ahol rögtön az Aida címszerepében debütált, pedig néhány hónappal korábban még épphogy csak megkezdte tanulmányait a Debreceni Egyetem etnográfia szakán.

A színház ezt követően egyre meghatározóbb helyet foglalt el Gubik Petra életében, fontos emberi kapcsolatai alakultak ki a Jókai Színház társulatával, köztük Fekete Péter igazgatóval, akitől sok segítséget kapott. Az ő biztatására iratkozott be az egyetem mellett a Színitanházba, ahol 2011-ben színész II. minősítést szerzett Merő Béla osztályában. Békéscsabán többféle szerepben kipróbálhatta magát, játszott zenés játékban, musicalben, vígjátékban és drámában, volt főszereplő és epizodista.

Gubik Petra az Operettszínházban

A Notre Dame-i toronyőrben (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

2013-ban Magyarországon elsőként eljátszhatta az Elfújta a szél női főszerepét Somogyi Szilárd rendezésében a Szegedi Szabadtéri Játékokon, amely ezután a Budapesti Operettszínházba költözött. „Sosem hittem, hogy egyszer az Operettszínház színpadára állhatok, ráadásul ilyen nagy, komoly, sokívű, rettentően izgalmas szerepben, mint Scarlett O'Hara, ahol valóban ezer színt mutathatok meg magamból.”

A vendégjáték időszakát követően 2015-ben az Operettszínház társulatához szerződött, ahol különleges személyisége és hangi adottságai hamarosan a legjelentősebb zenés-színésznők sorába emelték.

Gubik Petrának megvan az a képessége, ami csak keveseknek adatik meg: a színpad csodát tesz vele.

Maximalista típus, ha valami nem úgy jön össze, ahogy azt eltervezte, sokáig őrlődik rajta, ezért mindig odafigyel, hogy minél koncentráltabban legyen jelen a színpadon. „Én mindegyik munkába bele tudok halni és a próbafolyamat egy pontján képes vagyok darabjaimra hullani. Eljutok odáig, hogy tehetségtelen vagyok és abbahagyom az egészet. Aztán persze összeszedem magam, de ez rengeteg energiámat viszi el teljesen feleslegesen. Ugyanakkor azt gondolom, hogy amiért ilyen szigorú vagyok magamhoz, a végén mindig valami jó születik abból, amit csinálok.”

Okosan, éretten gondolkodik pályájáról, határozottan halad az önmaga által kijelölt úton. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy 2014-ben ő kapta meg a legjobb musicalszínésznőnek járó Arany Kotta Díjat, 2015-ben az Operettszínház a legígéretesebb ifjú tehetségének járó Marsallbot-díjjal jutalmazta, és ugyanebben az évben a POSZT színész zsűrijétől a legjobb női alakítás díját vehette át a Koldusopera Polly Peachumjának megformálásáért.

Máig felváltva jelentkeznek a pályáján a prózai és zenés előadások, a kettő együtt jelenti számára a színházat. A zenés műfaj természetesen sok lemondással is jár.

Sokkal komolyabb önfegyelemre van szükségem az életemben, mivel a hangomat estéről estére kemény igénybevételnek teszem ki, ezért oda kell figyelnem rá.

Drámai alakításai mellett (Monte Cristo grófja, Elfújta a szél, Koldusopera, A Notre Dame-i toronyőr, Love, love, love, Frida, Egy spanyol darab, Dorian Gray) a könnyedebb műfajokban is megállja a helyét (Nők az idegösszeiomlás szélén, Bolha a fülbe, Vesztegzár a Grand Hotelben), tavaly óta pedig gyerekelőadásban is szerepel (Szegény Dzsoni és Árnika). Egyik legutóbbi munkája a nyáron bemutatott István, a király volt, amelyben Réka szerepében látható.

Gubik Petra fáradhatatlan a tanulásban, idén végzős a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor szakán Kocsis Gergely és Szőcs Artúr osztályában, ahol diplomamunkaként egy monodráma bemutatására készül, amelyet a későbbiekben is szeretne játszani. Jelenleg a Maya című revü-operettet próbálja a Budapesti Operettszínházban, Réthly Attila rendezésében, amelyben első operettkomika szerepében mutatkozhat be idén novemberben.

Hamarosan interjút olvashat Gubik Petrával oldalunkon aktuális feladatai kapcsán.

Junior Prima – Öt fiatal tehetséget jutalmaztak

Kapcsolódó

Junior Prima – Öt fiatal tehetséget jutalmaztak

Újabb kiválóságokkal gyarapodott a Junior Prima Díjasok családja, miután október 16-án öt fiatal művészt díjaztak színház- és filmművészet kategóriában. A harminc év alatti tehetségeknek járó elismeréseket a Takarék Csoport támogatásával adták át.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Fischer Ádám is fellép a Royal Albert Hallban

A holdra szállás 50., Viktória királynő születésének 200., a Proms megalapítója, Henry Wood születésének 150. évfordulójára emlékezik a BBC Proms rendezvénysorozata, amelyen idén először környezetvédelemmel kapcsolatos zeneműveket is műsorra tűztek.
Zenés színház

Liliom hazatalál

Április 26-án mutatja be a Budapesti Operettszínház a Molnár Ferenc színműből készült világhírű musicalt, a Carouselt. Béres Attila rendezővel a Liliom iránti rajongásáról és a készülő előadásról beszélgettünk.
Klasszikus

Chaplin, az elfeledett zeneszerző zseni

Legtöbb filmjéhez maga komponált zenét, pedig nem tudott kottát olvasni. Egy időben sehova nem ment a hegedűje nélkül, és zeneszerzőként Oscar-díjat is nyert. Chaplin kevéssé ismert arca a muzsikusé.
Jazz/World

Budapesten játszik John McLaughlin, a gitárlegenda

John McLaughlin, olyan zenészóriásokkal játszott együtt, mint Miles Davis, Jimi Hendrix, vagy Jaco Pastorius, az ő nevéhez fűződik az első jazz-rock album, és a szimfonikus zene, a jazz és az indiai zene legelső fúziója. Ezúttal a The 4th Dimension nevű zenekarával lép fel április 20-án.
Tánc

Így fog kinézni a kibővített Trafó előtere és kávézója!

A szeptemberben induló évadban új terekkel, kávézóval, pénztárral, ruhatárral várja látogatóit az intézmény. A tavaszi időszakban pedig a Liliom utca felől tudják megközelíteni a házat az érdeklődők.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Népdalt énekelve sétál át a macska a hivatalon

Halas Dóra és Nagy Fruzsina már a második közös előadásukat készítették el a Soharóza kórussal. Catwalk-koncertnek nevezik az általuk alkotott műfajt, amelyben elegyednek a kóruskoncert, a színház és a divatbemutató jellegzetességei. Az Ügyben népdalokat dolgoztak fel, bár mint mondták, Kodály és Bartók óta valami nagyon félrecsúszott a népzene társadalmi megítélésében.
Zenés színház interjú

Liliom hazatalál

Április 26-án mutatja be a Budapesti Operettszínház a Molnár Ferenc színműből készült világhírű musicalt, a Carouselt. Béres Attila rendezővel a Liliom iránti rajongásáról és a készülő előadásról beszélgettünk.
Zenés színház hír

Posztumusz Igaz Ember díjat kapott Kálmán Imre

A Holokauszt Magyarországi Áldozatainak Emléknapján a zeneszerző lánya, Kálmán Yvonne vette át a díjat az Operettszínházban.
Zenés színház opera

4 operaelőadás 26 órán belül? Kelemen Zoltánnak belefért

Három Bajazzókat és egy Bánk bán előadást vészelt át a szegedi Kelemen Zoltán operaénekes 26 órán belül. Nem is akárhogyan!
Zenés színház interjú

„Molnár Ferenc világraszóló zseni volt”

Április 26-án mutatja be az Operettszínház Béres Attila rendezésében a Liliomot. Az előadás két prózai szereplőjével, Nagy-Kálózy Eszterrel és Jordán Tamással arról is beszélgettünk, mi az a „molnárferenciség”, amihez a musicalben is ragaszkodni kell.