„Ha annak az életnek, ami bennünk van, csak egy kis részét éljük meg, mi lesz a többivel?” (Pascal Mercier)
1989-ben született Kisvárdán. Itt kezdte el bontogatni szárnyait a színház világa felé, átütő tehetsége pedig hamar utat tört magának: tizenhat éves korában beválogatták Miklós Tibor helyi kötődésű társulatába, a Doktorockhoz, ahol hamarosan komoly feladatok találták meg. Ez után következett Békéscsaba, ahol rögtön az Aida címszerepében debütált, pedig néhány hónappal korábban még épphogy csak megkezdte tanulmányait a Debreceni Egyetem etnográfia szakán.
A színház ezt követően egyre meghatározóbb helyet foglalt el Gubik Petra életében, fontos emberi kapcsolatai alakultak ki a Jókai Színház társulatával, köztük Fekete Péter igazgatóval, akitől sok segítséget kapott. Az ő biztatására iratkozott be az egyetem mellett a Színitanházba, ahol 2011-ben színész II. minősítést szerzett Merő Béla osztályában. Békéscsabán többféle szerepben kipróbálhatta magát, játszott zenés játékban, musicalben, vígjátékban és drámában, volt főszereplő és epizodista.
2013-ban Magyarországon elsőként eljátszhatta az Elfújta a szél női főszerepét Somogyi Szilárd rendezésében a Szegedi Szabadtéri Játékokon, amely ezután a Budapesti Operettszínházba költözött. „Sosem hittem, hogy egyszer az Operettszínház színpadára állhatok, ráadásul ilyen nagy, komoly, sokívű, rettentően izgalmas szerepben, mint Scarlett O'Hara, ahol valóban ezer színt mutathatok meg magamból.”
A vendégjáték időszakát követően 2015-ben az Operettszínház társulatához szerződött, ahol különleges személyisége és hangi adottságai hamarosan a legjelentősebb zenés-színésznők sorába emelték.
Gubik Petrának megvan az a képessége, ami csak keveseknek adatik meg: a színpad csodát tesz vele.
Maximalista típus, ha valami nem úgy jön össze, ahogy azt eltervezte, sokáig őrlődik rajta, ezért mindig odafigyel, hogy minél koncentráltabban legyen jelen a színpadon. „Én mindegyik munkába bele tudok halni és a próbafolyamat egy pontján képes vagyok darabjaimra hullani. Eljutok odáig, hogy tehetségtelen vagyok és abbahagyom az egészet. Aztán persze összeszedem magam, de ez rengeteg energiámat viszi el teljesen feleslegesen. Ugyanakkor azt gondolom, hogy amiért ilyen szigorú vagyok magamhoz, a végén mindig valami jó születik abból, amit csinálok.”
Okosan, éretten gondolkodik pályájáról, határozottan halad az önmaga által kijelölt úton. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy 2014-ben ő kapta meg a legjobb musicalszínésznőnek járó Arany Kotta Díjat, 2015-ben az Operettszínház a legígéretesebb ifjú tehetségének járó Marsallbot-díjjal jutalmazta, és ugyanebben az évben a POSZT színész zsűrijétől a legjobb női alakítás díját vehette át a Koldusopera Polly Peachumjának megformálásáért.
Máig felváltva jelentkeznek a pályáján a prózai és zenés előadások, a kettő együtt jelenti számára a színházat. A zenés műfaj természetesen sok lemondással is jár.
Sokkal komolyabb önfegyelemre van szükségem az életemben, mivel a hangomat estéről estére kemény igénybevételnek teszem ki, ezért oda kell figyelnem rá.
Drámai alakításai mellett (Monte Cristo grófja, Elfújta a szél, Koldusopera, A Notre Dame-i toronyőr, Love, love, love, Frida, Egy spanyol darab, Dorian Gray) a könnyedebb műfajokban is megállja a helyét (Nők az idegösszeiomlás szélén, Bolha a fülbe, Vesztegzár a Grand Hotelben), tavaly óta pedig gyerekelőadásban is szerepel (Szegény Dzsoni és Árnika). Egyik legutóbbi munkája a nyáron bemutatott István, a király volt, amelyben Réka szerepében látható.
Gubik Petra fáradhatatlan a tanulásban, idén végzős a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor szakán Kocsis Gergely és Szőcs Artúr osztályában, ahol diplomamunkaként egy monodráma bemutatására készül, amelyet a későbbiekben is szeretne játszani. Jelenleg a Maya című revü-operettet próbálja a Budapesti Operettszínházban, Réthly Attila rendezésében, amelyben első operettkomika szerepében mutatkozhat be idén novemberben.
Hamarosan interjút olvashat Gubik Petrával oldalunkon aktuális feladatai kapcsán.