Zenés színház

A színpad csodát tesz vele – Gubik Petra

Junior Prima Díj 2018
2018.10.17. 15:10
Ajánlom
Különleges személyisége és hangi adottságai a legjelentősebb zenés-színésznők sorába emelték a Budapesti Operettszínház friss Junior Prima-díjas művészét, Gubik Petrát.

„Ha annak az életnek, ami bennünk van, csak egy kis részét éljük meg, mi lesz a többivel?” (Pascal Mercier)

1989-ben született Kisvárdán. Itt kezdte el bontogatni szárnyait a színház világa felé, átütő tehetsége pedig hamar utat tört magának: tizenhat éves korában beválogatták Miklós Tibor helyi kötődésű társulatába, a Doktorockhoz, ahol hamarosan komoly feladatok találták meg. Ez után következett Békéscsaba, ahol rögtön az Aida címszerepében debütált, pedig néhány hónappal korábban még épphogy csak megkezdte tanulmányait a Debreceni Egyetem etnográfia szakán.

A színház ezt követően egyre meghatározóbb helyet foglalt el Gubik Petra életében, fontos emberi kapcsolatai alakultak ki a Jókai Színház társulatával, köztük Fekete Péter igazgatóval, akitől sok segítséget kapott. Az ő biztatására iratkozott be az egyetem mellett a Színitanházba, ahol 2011-ben színész II. minősítést szerzett Merő Béla osztályában. Békéscsabán többféle szerepben kipróbálhatta magát, játszott zenés játékban, musicalben, vígjátékban és drámában, volt főszereplő és epizodista.

Gubik Petra az Operettszínházban

A Notre Dame-i toronyőrben (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

2013-ban Magyarországon elsőként eljátszhatta az Elfújta a szél női főszerepét Somogyi Szilárd rendezésében a Szegedi Szabadtéri Játékokon, amely ezután a Budapesti Operettszínházba költözött. „Sosem hittem, hogy egyszer az Operettszínház színpadára állhatok, ráadásul ilyen nagy, komoly, sokívű, rettentően izgalmas szerepben, mint Scarlett O'Hara, ahol valóban ezer színt mutathatok meg magamból.”

A vendégjáték időszakát követően 2015-ben az Operettszínház társulatához szerződött, ahol különleges személyisége és hangi adottságai hamarosan a legjelentősebb zenés-színésznők sorába emelték.

Gubik Petrának megvan az a képessége, ami csak keveseknek adatik meg: a színpad csodát tesz vele.

Maximalista típus, ha valami nem úgy jön össze, ahogy azt eltervezte, sokáig őrlődik rajta, ezért mindig odafigyel, hogy minél koncentráltabban legyen jelen a színpadon. „Én mindegyik munkába bele tudok halni és a próbafolyamat egy pontján képes vagyok darabjaimra hullani. Eljutok odáig, hogy tehetségtelen vagyok és abbahagyom az egészet. Aztán persze összeszedem magam, de ez rengeteg energiámat viszi el teljesen feleslegesen. Ugyanakkor azt gondolom, hogy amiért ilyen szigorú vagyok magamhoz, a végén mindig valami jó születik abból, amit csinálok.”

Okosan, éretten gondolkodik pályájáról, határozottan halad az önmaga által kijelölt úton. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy 2014-ben ő kapta meg a legjobb musicalszínésznőnek járó Arany Kotta Díjat, 2015-ben az Operettszínház a legígéretesebb ifjú tehetségének járó Marsallbot-díjjal jutalmazta, és ugyanebben az évben a POSZT színész zsűrijétől a legjobb női alakítás díját vehette át a Koldusopera Polly Peachumjának megformálásáért.

Máig felváltva jelentkeznek a pályáján a prózai és zenés előadások, a kettő együtt jelenti számára a színházat. A zenés műfaj természetesen sok lemondással is jár.

Sokkal komolyabb önfegyelemre van szükségem az életemben, mivel a hangomat estéről estére kemény igénybevételnek teszem ki, ezért oda kell figyelnem rá.

Drámai alakításai mellett (Monte Cristo grófja, Elfújta a szél, Koldusopera, A Notre Dame-i toronyőr, Love, love, love, Frida, Egy spanyol darab, Dorian Gray) a könnyedebb műfajokban is megállja a helyét (Nők az idegösszeiomlás szélén, Bolha a fülbe, Vesztegzár a Grand Hotelben), tavaly óta pedig gyerekelőadásban is szerepel (Szegény Dzsoni és Árnika). Egyik legutóbbi munkája a nyáron bemutatott István, a király volt, amelyben Réka szerepében látható.

Gubik Petra fáradhatatlan a tanulásban, idén végzős a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor szakán Kocsis Gergely és Szőcs Artúr osztályában, ahol diplomamunkaként egy monodráma bemutatására készül, amelyet a későbbiekben is szeretne játszani. Jelenleg a Maya című revü-operettet próbálja a Budapesti Operettszínházban, Réthly Attila rendezésében, amelyben első operettkomika szerepében mutatkozhat be idén novemberben.

Hamarosan interjút olvashat Gubik Petrával oldalunkon aktuális feladatai kapcsán.

Junior Prima – Öt fiatal tehetséget jutalmaztak

Kapcsolódó

Junior Prima – Öt fiatal tehetséget jutalmaztak

Újabb kiválóságokkal gyarapodott a Junior Prima Díjasok családja, miután október 16-án öt fiatal művészt díjaztak színház- és filmművészet kategóriában. A harminc év alatti tehetségeknek járó elismeréseket a Takarék Csoport támogatásával adták át.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Színház

Egy vezető távozása és figyelmeztetés lett a következménye a Katonában egy színházjegy-akciónak

Két munkatársat figyelmeztetésben részesítettek, egy vezető beosztású dolgozó pedig elhagyja a színházat, miután kiderült, hogy DK-tagok kaphattak kedvezményes jegyeket.
Vizuál

Ridley Scott filmjében Napóleon csak egy díszlet a saját életében

Hiába lett rendkívül látványos Ridley Scott Napóleonja, az európai történelem egyik legnagyobb hatású alakjáról végső soron csak egy sekélyes, koncepciótlan filmet sikerült rendeznie, amely ráadásul hemzseg a tárgyi tévedésektől.
Jazz/World

Kenny Garrett, a jazz-szaxofonosok élő ikonja tudja, mit kell hallgatni

A Fidelio és a JazzFest Budapest közös sorozatában a hazai, valamint a nemzetközi jazz és világzenei színtér egy-egy kiemelkedő alakja osztja meg olvasóinkkal, milyen zenéket hallgat szívesen. A sorozat legújabb részében a világhírű altszaxofonos, Kenny Garrett kedvenceibe hallgathatunk bele.
Plusz

Prima Primissima Díjat kapott Tarr Béla, Gőz László és Sapszon Ferenc

Tíz kategóriában vehették át a Prima Primissima Díjakat a magyar szellemi élet, a művészet, a tudomány és a sport jeles képviselői a Müpában tartott gálaesten. 
Könyv

Soha nem látott fényképek Habsburg Ottóról egy újonnan megjelent kötetben

A különleges fotókönyvvel Habsburg Ottó születésének 111. évfordulóját ünnepli az egykori trónörökös, parlamenti képviselő szellemi és tárgyi hagyatékát gondozó Habsburg Ottó Alapítvány.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Negyven százalékkal csökkenti kórusa létszámát a Bayreuthi Ünnepi Játékok

A neves Wagner-fesztivál anyagi nehézségekkel indokolta, hogy százharmincnégy fős énekkarát mindössze nyolcvan főre csökkenti. A Német Opera- és Táncegyüttesek Szövetsége azt javasolta az Ünnepi Játékok vezetőségének, fontolják meg a döntést.
Zenés színház ajánló

Eötvös Péter-ősbemutatóra készül az Opera

A zeneszerző Krasznahorkai László Az ellenállás melankóliája című regényéből írt Valuska címmel operát, amelyet december 2-án mutat be a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyháza.
Zenés színház kritika

A nevetés védelme – Ligeti-bemutató Bécsben

A Ligeti-évforduló alkalmából újabb darabbal gyarapodott a magyar művek (egyébként nem túl nagy) száma a nemzetközi operarepertoáron. A Le Grand Macabre november 17-i előadásán jártunk.
Zenés színház interjú

„A művészet mindig arra késztet, hogy változtassunk a nézőpontunkon” – interjú Stefan Herheim operarendezővel

Stefan Herheim, napjaink egyik legelismertebb rendezője, az elmúlt évad óta Bécs „második operaházának” a MusikTheater an der Wiennek az igazgatója. Händel Theodorájából kiindulva vallásról, intézményesülésről és az operai önreflexióról beszélgettünk vele.
Zenés színház kritika

Megváltástörténet a kávézóban – Händel Theodorája a MusikTheater an der Wienben

Öt ember egy kávéházban – öt történet arról, mi történhet, ha az embert megérinti a természetfeletti. Händel Theodorája nem is játszódhatott volna térben és időben közelebb a közönségéhez, mint ahogyan a bécsi MusikTheater an der Wienben színre kerül.