Zenés színház

Abbado ismét a Scalában

2012.10.31. 09:32
Ajánlom
Az olasz karmester a hetvenedik életévébe lépő Daniel Barenboim születésnapi koncertjén dirigálta a milánói dalszínház zenekarát - húsz év után először.

Az október 30-i ünnepi koncerten Claudio Abbado a Scala zenekarát és saját bolognai székhelyű Mozart-zenekarát vezényelte. Előadásukban Mahler VI. szimfóniája csendült fel, de a kedd esti hangversenyen maga az ünnepelt, Daniel Barenboim is fellépett, akit ezúttal a zongora mellett láthatott a milánói közönség. Tolmácsolásában Chopin I. zongoraversenye hangzott el.

"A Scala zenekara az első, amely egy olasz operaházban a Bécsi Filharmonikusok mintájára jött létre. Mindig is szerettem volna visszatérni ide - nyilatkozta Abbado a La Repubblicának október 25-én. A karmester méltatta a Scala intendánsának, Stéphane Lissner munkáját. "Nagyszerű munkát végzett. Olyan emberekre van szükség, mint ő. Hasonló tapasztalattal, szenvedéllyel, aki egyszerre intendáns és művészeti igazgató, a kultúrára nyitott egyéniség" - fogalmazott Lissnerről, aki 2015-ben - a tervezettnél két évvel korábban - elhagyja a Scalát, hogy a párizsi opera élére álljon.

A most 79 éves Abbado 1968 és 1986 között volt a Scala zeneigazgatója, az operaháztól azonban heves viták közepette távozott. Helyét Riccardo Muti (portrénk róla itt) vette át. Abbado azóta nem vezényelte a Scala zenekarát, a Bécsi és a Berlini Filharmonikusokkal viszont már többször koncertezett az olasz dalszínházban.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Már biztos: mozifilm lesz a Downton Abbey-ből

Hosszú találgatás után most megerősítették, hogy filmváltozat készül az angol sorozatból. A hírek szerint az eredeti szereplőgárda tagjai is visszatérnek.
Klasszikus

Elmezavara miatt nem ítélik el a zongoraművész volt feleségét, aki megölte két gyermeküket

 Egy texasi bíró hétfőn elmezavara miatt nem találta bűnösnek két kislányuk meggyilkolásában Vagyim Holodenko ukrán zongoraművész volt feleségét.
Vizuál

Így áll most a Liget-projekt – galéria

Töprengett mostanában azon, hogy haladhat a munka a Városligetben és a múzeumokban? Képek és átadási időpontok a cikkben.
Zenés színház

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.
Klasszikus

A minimalista zene már 1797-ben létezett

Ismerősen cseng Anton Reicha neve? Ugye, hogy nem. Épp ezért döntött úgy Ivan Ilić zongoraművész, hogy a videósorozatban mutatja be ennek a cseh-francia zeneszerzőnek az életét.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Laki Péter: „Ez nem hagyományos gála”

A fiatal táncos komikus igazi showman, és karizmatikus színpadi jelenlétét a Budavári Palotakoncerteken is kamatoztatja: Kerényi Miklós Mátéval együtt látják el a házigazda feladatát.
Zenés színház operett

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.
Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.