Zenés színház

Aki tud emlékezetes lenni

2010.03.24. 00:50
Ajánlom
Ha nincs a Mészáros Árpád Zsolt alakította Jack Favell, a Rebecca egy unalmas szerelmi história lenne. Az ő színrelépésével azonban felbolydul a Manderley-ház nyugalma.

- Hogyan készülsz erre a szerepre?

- Hazudnék, ha azt mondanám, újra megnéztem a filmet, vagy újra elolvastam a regényt. Inkább úgy fogalmaznék, bele-belenéztem és bele-beleolvastam. Nem szeretem ilyen módon előkészíteni a próbákat, mert bár egészen más műfajokról van szó, tartok tőle, hogy a tudatalattit nem lehet kikapcsolni. Bár csak három-négy alkalommal vagyok színen mint Jack Favell, nagy rajtam a felelősség: nekem kell kizökkenteni a mámoros miliőt úgy, hogy a nézőpont hirtelen 180 fokot forduljon.

- Egyértelműen negatív ez a figura?

Egyértelműen. A pénztelenség hajtja a zsarolásban, de ez a pénztelenség nem sajnálni- vagy szánnivaló. Egy megátalkodott férfiról van szó, akinek kizárólag a pénz miatt még az unokatestvérével, Rebeccával is viszonya volt.

- Ez hát az egyetlen dimenziója?

- Nem, mert ebben a darabbeli helyzetben már nem hibás, a kérdései az igazság, a Rebecca halálát övező titkok kiderítését szolgálják. Azért nehéz játszani, mert nincs módod szerepívet építeni, nem arról van szó, hogy beszélnek róla, majd színre lép, s attól kezdve bejár egy utat, hanem betoppan, azonnal százhúsz százalékon pörög, majd ahogy jött, úgy el is megy. Ebben a kevés időben kell nagyon intenzíven jelen lenni, és ez megengedi, hogy a végletekben gondolkozzunk. Szerencsére Béres Attila engedi, hogy próbálkozzak, hogy keresgéljem a megfelelő színt.

- Nem ez az első szereped Lévay-Kunze-musicalben. Másképp kell játszani vagy énekelni az ő darabjaikban?

- Tíz éve, amióta az Operettszínház tagja vagyok, minden darabjukban benne lehettem. Egyszerre könnyű és irgalmatlan nehéz a színész feladata, ha egy Lévay-Kunze-musicalre van kiírva. Vannak dallamváltások, zenei motívumok, amik egyértelműen felismerhetővé teszik őket, és áthallanak egyik darabból a másikba. Jóval bonyolultabb a cselekményszövésük, a szituációik is összetettebbek a Broadway-musicalekhez képest, ugyanakkor a szerepkarakterek egyértelműen felismerhetők a zenében is. Figurákra és hangfajokra írják a dalokat, ami annyiban korlátoz, hogy már van egy előzetes kép vagy elvárás, aminek meg kell felelned, de ezen a szabályrendszeren belül szabadon mozoghatsz, és kibontakozhatsz, hozzáteheted magad a szerephez. Mintha belelátnának a színész lelkébe. Az pedig külön személyes öröm, hogy amikor eljön hozzánk Lévay Szilveszter, tudja, én játszom Mozartot.

Programkereső

Legnépszerűbb

Könyv

Szabó Magda személyes pillanatai

Szabó Magda minden művében az emberi lélek titkait kutatta állhatatosan. Most azonban az ő titkai tárulhatnak fel ebben a különleges fényképalbumban, amelynek lapjain az írónő egész élete megelevenedik. Galéria
Klasszikus

Hogyan érzi magát egy diák, ha elmegy a Zeneakadémiára?

Régi panasz, hogy a fiatalok nem járnak klasszikus zenei hangversenyre. A problémáról eddig mindenkit megkérdeztek már, csak épp a gyerekeket nem. Most ők mondják el, hogyan éltek meg egy koncertet.
Plusz

Alinda ezúttal Ónodi Esztert kérdezte

Folytatódik a heti rendszerességgel jelentkező portréinterjú széria, melyben Veiszer Alinda kérdezi a Zsidó Művészeti Napok művészeit. Ónodi Eszterrel kitértek arra is, hogy a népszerű színésznő lehetett volna zenész is, sőt szóba került, milyen a “rocker”, az “ufó” és a”libapásztor” Eszter.
Zenés színház

Ingyenes szabadtéri előadással ünnepli fennállása 150. évfordulóját a Bécsi Operaház

Az előadások mellett szintén premierekkel és kiállításokkal várja az intézmény az operabarátokat május 25-én és 26-án.
Színház

„Nem kegyeket osztunk” – beszélgetés a POSZT-válogatásról

A Magyar Színházi Társaság és a Színház folyóirat beszélgetéssorozatán a POSZT versenyprogramja volt a téma. A két válogatóval, Gulyás Gáborral és Zalán Tiborral, valamint Turbuly Lillával, a Színházi Kritikusok Céhének elnökével Veiszer Alinda beszéltetett.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház operett

Az Operett új vezetése bemutatta új évadát

A 2019/20-as évad legfontosabb bemutatója a Csárdáskirálynő lesz, de Mohács tragédiája is megjelenik egy új rockmusicalben.
Zenés színház pesti vigadó

Bejelentették Royal Opera House 2019/20-as előadásait

Az élő közvetítésekből vagy ismétlésekből álló mozis évad a Pesti Vigadó Sinkovits Imre Kamaratermében dobogtatja meg a nézők szívét.
Zenés színház hír

Gustavo Dudamel vezényel majd Spielberg West Side Story-filmjében

A Bernstein-musical újabb filmfeldolgozásáról egyre többet tudunk, de még várnunk kell 2020 karácsonyáig, hogy láthassuk.
Zenés színház opera

Ingyenes szabadtéri előadással ünnepli fennállása 150. évfordulóját a Bécsi Operaház

Az előadások mellett szintén premierekkel és kiállításokkal várja az intézmény az operabarátokat május 25-én és 26-án.
Zenés színház interjú

„A Csárdáskirálynő a Monarchia egyik utolsó sóhajtása”

Könnyű beleszeretni Kálmán Imre édes melódiáiba és ezekbe a furcsa figurákba – véli Vidnyánszky Attila rendező. A Nemzeti Színház vezérigazgatója korábban többször vitt színre operát, mégis a júliusi margitszigeti Csárdáskirálynő lesz az első operettrendezése.