Zenés színház

„Amikor teljes zenekarral szólal meg egy ária, az mindig különleges, felemelő érzés”

Beszélgetés Kiss Diána operaénekessel a Palotakoncertek kapcsán
2020.07.28. 14:05
Ajánlom
Kiss Diána operaénekessel tavaly nyáron a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon még a Csárdáskirálynő Stázijaként találkozhatott a közönség, a Nagymező utcában azonban már operettprimadonnaként, Szilvia szerepében tündökölt. Az augusztus 8-án megrendezésre kerülő Budavári Palotakoncertek kapcsán többek között arról is kérdeztük, mi az, amire az operettnek köszönhetően talált rá.

Milyen érzésekkel készülsz a gálakoncertre?

Várakozással, izgalommal és reményekkel telve, hiszen nagyon hosszú három hónap után most állok majd először újra a közönség elé. Ráadásul a Palotakoncerteknek már nagyon-nagy hagyománya van. Boldog vagyok, hogy most először én is részese lehetek ennek a különleges gálának, ami a televíziós közvetítéseknek, ismétléseknek és az internetes megosztásnak köszönhetően mindenkihez eljut, aki érdeklődik iránta.

Milyen dalokat hallhat tőled az Oroszlános Udvar közönsége?

A mosoly országából fogom énekelni Lisa belépőjét. Ez már egy kis előzetes a jövő évadból, hiszen a Budapesti Operettszínházban be is mutatjuk a darabot. Nagyon közel áll hozzám az az operett, mert csodaszép a zenéje, Lisa dalai pedig operaénekesi kvalitást igényelnek. Ehhez a szerephez még nem volt szerencsém. Nagyon várom már, hogy nagyzenekarral énekelhessem, mert eddig csak zongorával próbáltam, és amikor teljes zenekarral szólal meg egy ária, az mindig különleges, felemelő érzés. Számomra igazi dopping. Emellett a Mária főhadnagyból is elénekeljük majd az Én mától kezdve című duettet Vadász Zsolttal.

KissD1-140456.jpg

Kiss Diána operaénekes (Fotó/Forrás: Gordon Eszter / Budapesti Operettszínház)

Mi jut eszedbe elsőként az operett szóról?

Magas szintű zenei, énekesi és színészi kvalitásokat igénylő produkció, megfűszerezve a magyar virtussal, magyar szellemiséggel, a csárdásra is jellemző tűzzel és szenvedéllyel.

Az idei koncert a Találkozások címet kapta. Te hogy találkoztál először a műfajjal?

Az első igazán meghatározó, szerelmet ébresztő találkozást meglepő módon az egyik kedvenc operaénekesnőmnek, az orosz Anna Netrebkonak köszönhetem, aki várandósan, németül énekelte el a Csárdáskirálynőből Szilvia belépőjét, olyan tűzzel és magával ragadó energiával, hogy azonnal úgy éreztem: „ezt én is akarom!” Többek között ezért is volt hatalmas öröm számomra, hogy a Budapesti Operettszínházban ebben a szerepben debütálhattam. Egy álom vált ezzel valóra.

Mi az, amire az operettnek köszönhetően találtál rá?

Szilvia bőrébe bújni, azt a szerepet kidolgozni számomra is komoly érési folyamat volt. Ő elsősorban maga a tüzesség, a szenvedély, ami fűti a lelket, átjárja a tudatunkat, és mozgatja nemcsak a lábunkat, de az egész testünket. Ezen túlmenően ő maga a nőiesség, annak minden színével, összetettségével, mélységeivel. Sok mindent fedeztem fel és tanultam önmagammal kapcsolatban is annak a szerepnek köszönhetően.

Fejléckép: Kiss Diána, Fotó/Forrás: Gordon Eszter/Budapesti Operettszínház

Budavári Palotakoncert 2020 - Operett Gála - Találkozások


Budai Vár, Oroszlános Udvar, 2020. augusztus 8. 20:30

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

„Nemcsak mi várjuk ezt a találkozást, de a közönség részéről is nagy rá az igény”

Kapcsolódó

„Nemcsak mi várjuk ezt a találkozást, de a közönség részéről is nagy rá az igény”

Dolhai Attilát, a Budavári Palotakoncertek visszatérő fellépőjét idén augusztus 8-án is hallhatja az Oroszlános Udvar közönsége. Az ismert bonvivánnal az operettjátszás ünnepévé vált gála kapcsán többek között arról is beszélgettünk, kiket szólíthat meg ez a páratlanul sokoldalú műfaj.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

75 éve halt meg Csortos Gyula - PORTRÉ

Hetvenöt éve, 1945. augusztus 1-jén halt meg Csortos Gyula, a két világháború közötti korszak egyik legkedveltebb magyar színésze, a Hyppolit, a lakáj című film főszereplője. 
Színház

Felmondások és tiltakozás az SZFE-n Vidnyánszky Attila kinevezése miatt

Zsámbéki Gábor rendező 41 év tanítás után hagyja ott az Egyetemet, és követi példáját Gáspár Máté megbízott intézetvezető is, aki lemondásával az SZFE modellváltásának elve és gyakorlati megvalósítása ellen is tiltakozik. Mindez azután, hogy a minisztérium bejelentette: Vidnyánszky Attila vezetheti az Egyetemet fenntartó alapítvány kuratóriumát.
Vizuál

Herceg a vasfüggöny mögül – Róna Viktor kiállítás

A Petőfi Irodalmi Múzeum – Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet új időszaki kiállítását Róna Viktor balettművésznek szenteli.
Zenés színház

Először vezényel női karmester a Salzburgi Ünnepi Játékokon

A világ legnagyobb komolyzenei fesztiváljának, az idén százéves Salzburgi Ünnepi Játékok programsorozatának szervezői a koronavírus-járvány árnyékában számos biztonsági intézkedést rendeltek el a fellépők és a nézők egészségének megóvása érdekében.
Színház

Egy klasszikus és kortárs színházi társulat élete és hirtelen halála

Molière, Bulgakov, Szophoklész, Shakespeare művei, a szereplők improvizációi alapján készül és a jelen történéseire reflektál a Szentendrei Teátrum ősbemutatója, a Függöny. A rendező, Sardar Tagirovsky, arról is beszélt, hogy ami Molière korában történt, és ami most történik, aközött nincs nagy különbség.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Az operett megoldást kínál és reményt ad az embereknek

A Budapesti Operettszínház művésze, Kalocsai Zsuzsa operettprimadonna is fellép az idei Budavári Palotakoncerteken. A Jászai Mari-díjas művésznővel nemcsak a műfajjal való első találkozást idéztük fel, de egyebek mellett arról is beszélgettünk, mi az a pótolhatatlan érték, amit manapság is nyújt számunkra.
Zenés színház magazin

Pietro Mascagni sosem tudta felülmúlni a Parasztbecsület sikerét

Mascagni számos műfajban alkotott: első fia emlékére írt gyászmisét, komponált zongoradarabot, szimfóniát, kantátát, egyházi zenét, dalokat, operettet, sőt filmzenét is, ennek ellenére szinte csak erről az operájáról ismert. Hetvenöt éve, 1945. augusztus 2-án halt meg Pietro Mascagni olasz zeneszerző, a Parasztbecsület komponistája. 
Zenés színház női karmester

Először vezényel női karmester a Salzburgi Ünnepi Játékokon

A világ legnagyobb komolyzenei fesztiváljának, az idén százéves Salzburgi Ünnepi Játékok programsorozatának szervezői a koronavírus-járvány árnyékában számos biztonsági intézkedést rendeltek el a fellépők és a nézők egészségének megóvása érdekében.
Zenés színház interjú

„Ma már el sem tudnám képzelni az életemet operett nélkül!”

Lévai Enikő operettprimadonna neve a Budapesti Operettszínház közönsége mellett a Budavári Palotakoncertek visszatérő nézői számára is sokat mond. Augusztus 8-án immár negyedik alkalommal örvendezteti majd meg az Oroszlános Udvarba érkezőket szívhez szóló, csodaszép melódiákkal. A közelgő gála kapcsán nemcsak azt árulta el, milyen dalokat hallhatunk idén az előadásában, de arról is mesélt, számára mi teszi különlegessé ezt a rendezvényt.
Zenés színház interjú

„Jó volt felfedezni, hogy van egy könnyedebb, komikusabb vénám is”

Augusztus 8-án debütál a Budavári Palotakoncertek fellépőjeként Bojtos Luca, a Budapesti Operettszínház mindig mosolygós és energikus szubrettje, aki többek között Stázi szerepében is elbűvölte már a közönséget. Ezúttal nemcsak a humorát, tánc- és énektudását csillogtatja majd meg, de a líraibb oldalát is megismerhetjük. A közelgő gálakoncert kapcsán arról is mesélt, milyen tulajdonságaira lelt rá az operettel való találkozásnak köszönhetően.