Zenés színház

„Amikor teljes zenekarral szólal meg egy ária, az mindig különleges, felemelő érzés”

Beszélgetés Kiss Diána operaénekessel a Palotakoncertek kapcsán
2020.07.28. 14:05
Ajánlom
Kiss Diána operaénekessel tavaly nyáron a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon még a Csárdáskirálynő Stázijaként találkozhatott a közönség, a Nagymező utcában azonban már operettprimadonnaként, Szilvia szerepében tündökölt. Az augusztus 8-án megrendezésre kerülő Budavári Palotakoncertek kapcsán többek között arról is kérdeztük, mi az, amire az operettnek köszönhetően talált rá.

Milyen érzésekkel készülsz a gálakoncertre?

Várakozással, izgalommal és reményekkel telve, hiszen nagyon hosszú három hónap után most állok majd először újra a közönség elé. Ráadásul a Palotakoncerteknek már nagyon-nagy hagyománya van. Boldog vagyok, hogy most először én is részese lehetek ennek a különleges gálának, ami a televíziós közvetítéseknek, ismétléseknek és az internetes megosztásnak köszönhetően mindenkihez eljut, aki érdeklődik iránta.

Milyen dalokat hallhat tőled az Oroszlános Udvar közönsége?

A mosoly országából fogom énekelni Lisa belépőjét. Ez már egy kis előzetes a jövő évadból, hiszen a Budapesti Operettszínházban be is mutatjuk a darabot. Nagyon közel áll hozzám az az operett, mert csodaszép a zenéje, Lisa dalai pedig operaénekesi kvalitást igényelnek. Ehhez a szerephez még nem volt szerencsém. Nagyon várom már, hogy nagyzenekarral énekelhessem, mert eddig csak zongorával próbáltam, és amikor teljes zenekarral szólal meg egy ária, az mindig különleges, felemelő érzés. Számomra igazi dopping. Emellett a Mária főhadnagyból is elénekeljük majd az Én mától kezdve című duettet Vadász Zsolttal.

KissD1-140456.jpg

Kiss Diána operaénekes (Fotó/Forrás: Gordon Eszter / Budapesti Operettszínház)

Mi jut eszedbe elsőként az operett szóról?

Magas szintű zenei, énekesi és színészi kvalitásokat igénylő produkció, megfűszerezve a magyar virtussal, magyar szellemiséggel, a csárdásra is jellemző tűzzel és szenvedéllyel.

Az idei koncert a Találkozások címet kapta. Te hogy találkoztál először a műfajjal?

Az első igazán meghatározó, szerelmet ébresztő találkozást meglepő módon az egyik kedvenc operaénekesnőmnek, az orosz Anna Netrebkonak köszönhetem, aki várandósan, németül énekelte el a Csárdáskirálynőből Szilvia belépőjét, olyan tűzzel és magával ragadó energiával, hogy azonnal úgy éreztem: „ezt én is akarom!” Többek között ezért is volt hatalmas öröm számomra, hogy a Budapesti Operettszínházban ebben a szerepben debütálhattam. Egy álom vált ezzel valóra.

Mi az, amire az operettnek köszönhetően találtál rá?

Szilvia bőrébe bújni, azt a szerepet kidolgozni számomra is komoly érési folyamat volt. Ő elsősorban maga a tüzesség, a szenvedély, ami fűti a lelket, átjárja a tudatunkat, és mozgatja nemcsak a lábunkat, de az egész testünket. Ezen túlmenően ő maga a nőiesség, annak minden színével, összetettségével, mélységeivel. Sok mindent fedeztem fel és tanultam önmagammal kapcsolatban is annak a szerepnek köszönhetően.

Fejléckép: Kiss Diána, Fotó/Forrás: Gordon Eszter/Budapesti Operettszínház

Budavári Palotakoncert 2020 - Operett Gála - Találkozások


Budai Vár, Oroszlános Udvar, 2020. augusztus 8. 20:30

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

„Nemcsak mi várjuk ezt a találkozást, de a közönség részéről is nagy rá az igény”

Kapcsolódó

„Nemcsak mi várjuk ezt a találkozást, de a közönség részéről is nagy rá az igény”

Dolhai Attilát, a Budavári Palotakoncertek visszatérő fellépőjét idén augusztus 8-án is hallhatja az Oroszlános Udvar közönsége. Az ismert bonvivánnal az operettjátszás ünnepévé vált gála kapcsán többek között arról is beszélgettünk, kiket szólíthat meg ez a páratlanul sokoldalú műfaj.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Vizuál

Átadták a 20. Verzió Filmfesztivál díjait

A jubileumi szemlén idén öt kategóriában versenyeztek a filmek. A Nemzetközi versenyben két díjat is osztottak. A fesztivál a nyertes filmekkel a mozikban november 29-ig, online pedig december 10-ig folytatódik.
Vizuál

Hayao Miyazaki új filmjével kezdődik a 21. Anilogue Animációs Filmfesztivál

A hatnapos budapesti szemlén a közönség a legújabb szórakoztató, illetve művészi animációs alkotások legjavát láthatja. A szervezők emellett kisiskolásoknak és kiskamaszoknak szóló versenyprogrammal is várják a családokat.
Színház

Hozzátok térek vissza, mert ide tartozom – beszélgetés Hámori Gabriellával

Hámori Gabriella rengeteget forgatott a színház mellett, kipróbálta, milyen kergetni az amerikai álmot, és színpadi játékában is keresi a filmes jelenlétet. Az Örkény Színház Jászai-díjas színművészével készítettünk interjút.
Vizuál

Ismét hazánkban láthatóak a holokausztot túlélő Bokor Miklós festményei

November 30-án, a Nemes Galériában nyílik meg a Reflexiók című tárlat, ahol hosszú évtizedek után láthatjuk ismét Magyarországon a 2019-ben elhunyt művész munkáit.
Vizuál

Rangos németországi fesztiválon díjazták az Elfogy a levegő című magyar filmet 

Moldovai Katalin első mozifilm rendezése, az Elfogy a levegő kapta az ifjúsági zsűri díját a 72. alkalommal megrendezett Mannheim-Heidelberg Nemzetközi Filmfesztiválon.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Eötvös Péter-ősbemutatóra készül az Opera

A zeneszerző Krasznahorkai László Az ellenállás melankóliája című regényéből írt Valuska címmel operát, amelyet december 2-án mutat be a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyháza.
Zenés színház kritika

A nevetés védelme – Ligeti-bemutató Bécsben

A Ligeti-évforduló alkalmából újabb darabbal gyarapodott a magyar művek (egyébként nem túl nagy) száma a nemzetközi operarepertoáron. A Le Grand Macabre november 17-i előadásán jártunk.
Zenés színház interjú

„A művészet mindig arra késztet, hogy változtassunk a nézőpontunkon” – interjú Stefan Herheim operarendezővel

Stefan Herheim, napjaink egyik legelismertebb rendezője, az elmúlt évad óta Bécs „második operaházának” a MusikTheater an der Wiennek az igazgatója. Händel Theodorájából kiindulva vallásról, intézményesülésről és az operai önreflexióról beszélgettünk vele.
Zenés színház kritika

Megváltástörténet a kávézóban – Händel Theodorája a MusikTheater an der Wienben

Öt ember egy kávéházban – öt történet arról, mi történhet, ha az embert megérinti a természetfeletti. Händel Theodorája nem is játszódhatott volna térben és időben közelebb a közönségéhez, mint ahogyan a bécsi MusikTheater an der Wienben színre kerül.
Zenés színház hír

A Magyar Rádió Énekkara a bergamói Donizetti Operafesztiválon lép fel

Az együttes a zeneszerző Alfredo il Grande című operájában működik közre, november 19-én és 24-én. A meghívást Riccardo Frizzától, a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek vezető karmesterétől kapták, aki egyben a fesztivál zeneigazgatója is.