Zenés színház

„Amikor teljes zenekarral szólal meg egy ária, az mindig különleges, felemelő érzés”

Beszélgetés Kiss Diána operaénekessel a Palotakoncertek kapcsán
2020.07.28. 14:05
Ajánlom
Kiss Diána operaénekessel tavaly nyáron a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon még a Csárdáskirálynő Stázijaként találkozhatott a közönség, a Nagymező utcában azonban már operettprimadonnaként, Szilvia szerepében tündökölt. Az augusztus 8-án megrendezésre kerülő Budavári Palotakoncertek kapcsán többek között arról is kérdeztük, mi az, amire az operettnek köszönhetően talált rá.

Milyen érzésekkel készülsz a gálakoncertre?

Várakozással, izgalommal és reményekkel telve, hiszen nagyon hosszú három hónap után most állok majd először újra a közönség elé. Ráadásul a Palotakoncerteknek már nagyon-nagy hagyománya van. Boldog vagyok, hogy most először én is részese lehetek ennek a különleges gálának, ami a televíziós közvetítéseknek, ismétléseknek és az internetes megosztásnak köszönhetően mindenkihez eljut, aki érdeklődik iránta.

Milyen dalokat hallhat tőled az Oroszlános Udvar közönsége?

A mosoly országából fogom énekelni Lisa belépőjét. Ez már egy kis előzetes a jövő évadból, hiszen a Budapesti Operettszínházban be is mutatjuk a darabot. Nagyon közel áll hozzám az az operett, mert csodaszép a zenéje, Lisa dalai pedig operaénekesi kvalitást igényelnek. Ehhez a szerephez még nem volt szerencsém. Nagyon várom már, hogy nagyzenekarral énekelhessem, mert eddig csak zongorával próbáltam, és amikor teljes zenekarral szólal meg egy ária, az mindig különleges, felemelő érzés. Számomra igazi dopping. Emellett a Mária főhadnagyból is elénekeljük majd az Én mától kezdve című duettet Vadász Zsolttal.

KissD1-140456.jpg

Kiss Diána operaénekes (Fotó/Forrás: Gordon Eszter / Budapesti Operettszínház)

Mi jut eszedbe elsőként az operett szóról?

Magas szintű zenei, énekesi és színészi kvalitásokat igénylő produkció, megfűszerezve a magyar virtussal, magyar szellemiséggel, a csárdásra is jellemző tűzzel és szenvedéllyel.

Az idei koncert a Találkozások címet kapta. Te hogy találkoztál először a műfajjal?

Az első igazán meghatározó, szerelmet ébresztő találkozást meglepő módon az egyik kedvenc operaénekesnőmnek, az orosz Anna Netrebkonak köszönhetem, aki várandósan, németül énekelte el a Csárdáskirálynőből Szilvia belépőjét, olyan tűzzel és magával ragadó energiával, hogy azonnal úgy éreztem: „ezt én is akarom!” Többek között ezért is volt hatalmas öröm számomra, hogy a Budapesti Operettszínházban ebben a szerepben debütálhattam. Egy álom vált ezzel valóra.

Mi az, amire az operettnek köszönhetően találtál rá?

Szilvia bőrébe bújni, azt a szerepet kidolgozni számomra is komoly érési folyamat volt. Ő elsősorban maga a tüzesség, a szenvedély, ami fűti a lelket, átjárja a tudatunkat, és mozgatja nemcsak a lábunkat, de az egész testünket. Ezen túlmenően ő maga a nőiesség, annak minden színével, összetettségével, mélységeivel. Sok mindent fedeztem fel és tanultam önmagammal kapcsolatban is annak a szerepnek köszönhetően.

Fejléckép: Kiss Diána, Fotó/Forrás: Gordon Eszter/Budapesti Operettszínház

Budavári Palotakoncert 2020 - Operett Gála - Találkozások


Budai Vár, Oroszlános Udvar, 2020. augusztus 8. 20:30

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

„Nemcsak mi várjuk ezt a találkozást, de a közönség részéről is nagy rá az igény”

Kapcsolódó

„Nemcsak mi várjuk ezt a találkozást, de a közönség részéről is nagy rá az igény”

Dolhai Attilát, a Budavári Palotakoncertek visszatérő fellépőjét idén augusztus 8-án is hallhatja az Oroszlános Udvar közönsége. Az ismert bonvivánnal az operettjátszás ünnepévé vált gála kapcsán többek között arról is beszélgettünk, kiket szólíthat meg ez a páratlanul sokoldalú műfaj.

Programkereső

Legolvasottabb

Színház

„Az operettek a szüleim, a musicalek pedig a férjeim” – 90 éve született Galambos Erzsi

Balerinának készült, az operettek és musicalek koronázatlan királynője lett. Már gyerekkorában megtalálták a kisebb szerepek, később pedig olyan színészlegendákkal lépett színpadra, mint Somlay Artúr, Básti Lajos, Latabár Kálmán vagy Honthy Hanna. 1931. december 5-én született Galambos Erzsi.
Klasszikus

Magnificat, az örömteli várakozás himnusza

Számos zeneszerzőt megihletett a bibliai szövegre épült keresztény himnusz, a Magnificat, mely hagyományosan az adventi várakozás során szokott elhangozni.
Jazz/World

Elhunyt Kóbor János

78 éves korában elhunyt Kóbor János, az Omega együttes frontembere. A zenészt hetek óta kórházban kezelték koronavírus-fertőzéssel.
Plusz

Kihirdették a 2021-es Prima Primissima Díj nyerteseit

Tíz kategóriában vehették át a Prima Primissima Díjakat a magyar szellemi élet, a művészet, a tudomány és a sport jeles képviselői a Müpában tartott pénteki gálaesten.
Klasszikus

„Fontos, hogy ismét közel kerüljünk a közönséghez” – Beszélgetés Dinyés Somával

December 16-án családjával ad koncertet az Óbudai Társaskörben Dinyés Soma, akit régizenei munkásságáról és karnagyi tevékenységéről is sokan ismernek. A művész a koncert kiinduló ötlete mellett az utánpótlás-nevelés kérdéseiről és a kóruséneklés fontosságáról is mesélt

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

„A humor a legszebb eszköz a sötétség ellen” – interjú Dénes Viktorral

Számos operettben bizonyított már táncoskomikusként, ezúttal azonban Rozsda Lovag bőrébe bújik Dénes Viktor a Budapesti Operettszínház zenés mesejátékában, a Rozsda Lovag és Fránya Fridában. Az újrahasznosított főhősről, a környezettudatosságról és a commedia dell’arte darabbéli megjelenéséről beszélgettünk.
Zenés színház hír

Különleges produkcióval álltak színpadra a Madách Színházban a Baltazár Színház művészei

Rendhagyó előadással tisztelgett a Madách Színház december 2-án a sérült emberek előtt a fogyatékossággal élő emberek világnapja alkalmából. A Szerencsejáték Zrt. „Tarts velünk egy akadálymentes jövőért!” kampányának részeként ugyanis a Mamma Mia! egyik betétdalát az előadás szereplői a Baltazár Színház színészeivel közösen adták elő.
Zenés színház kritika

A mitológiai szörnyek valósága

Eötvös Péter-ősbemutatót tartott a Berlini Állami Opera. A zeneszerző Sleepless című opera-balladája Jon Fosse Trilógiája alapján készült, Mundruczó Kornél állította színpadra.
Zenés színház hír

Polyák Lilla 20 év után távozik a Madách Színházból

A színésznő a hírt Facebook-oldalán jelentette be, köszönetet mondva a színház dolgozóinak az eddigi közös munkáért.
Zenés színház interjú

Régi-új mesék – Beszélgetés Székely Krisztával

A Hoffmann meséinek van terjedelmes mennyiségű hiteles kézirata, kritikai kiadása, de nincs definitív verziója. Fodor Géza „ismeretlen remekmű”-nek nevezte Offenbach befejezetlenül maradt operáját, amelyre – szintén Fodort idézve – önmagában nem, csak interpretációtörténetileg tekinthetünk. Ezt a történetet írja tovább az Opera előadása, amelyet Székely Kriszta rendez.