Zenés színház

Angela Gheorghiu: "A Solti Györggyel való találkozás fordulópont volt"

2015.02.14. 09:39
Ajánlom
Angela Gheorghiu operaénekesnek a legendás magyar karmesterrel, Solti Györggyel való találkozás fordulópont volt az életében, nemcsak a karrierjében, de a művészetben is magasabb szintre tudott lépni. Erről a világhírű énekes, a szombati Faust bál sztárvendége pénteken Budapesten, a bál előestéjén nyilatkozott magyar újságíróknak.

A román szoprán kiemelte: bár 1994-es találkozásukkor Solti 82 éves volt, ő pedig még karrierje kezdetén állt, a magyar dirigens egyenrangú partnerként kezelte, amikor rendezésében a La Traviata Violettájaként énekelhetett a londoni Covent Gardenben. Elmondta, hogy számos operaházzal dolgozik együtt, jelenleg, illetve a közeljövőben énekel a párizsi operában, a londoni Covent Gardenben és a New York-i Metropolitanben is.

 A bécsi Staatsoperben néhány hét múlva új szerepben, Jules Massenet Werther című operájának Charlotte-jaként mutatkozik be. Hozzátette, hosszú szünet után mostanában újra sokat dolgozik a bécsi dalszínházzal.

Angela Gheorghiu elmondta: bár sok nagy operaházhoz kötődik, talán a londoni Covent Garden áll legközelebb a szívéhez, ahol szinte az összes fontos szerepét elénekelte, és Solti Györggyel is találkozott.

A 49 éves énekesnő mesélt arról is, hogy nagyon szeret bálokba járni, a szép ruhák szerelmese, és szívesen táncol. Ezért is vállalta örömmel a bécsi operabál díszvendég szerepét, és most a budapesti Faust bál meghívását. „A budapesti operaház gyönyörű, különösen így feldíszítve" - jegyezte meg a már berendezett bálteremben tartott február 13-ai esti próba után.

Angela Gheorghiut először hallhatja énekelni a hazai közönség, a Faust bálon Gounod Faustjának ékszeráriáját, Puccini Gianni Schicchijéből Lauretta áriáját és Agustín Lara Granada című dalát adja elő a bálozóknak.

Programkereső

Legnépszerűbb

Könyv

Innentől nem a gyerek hibája lesz, ha nem olvas

Az irodalom a szabadságról szól. Ha ezt a szabadságot nem adjuk meg az oktatással, ha nem mutatjuk meg a gyerekeknek, hogy talán éppen az olvasás az, amire ebben a számára is megterhelő, felgyorsult világban szüksége van, akkor tényleg nem az ő hibája lesz, hogy nem olvas. VÉLEMÉNY.
Színház

Psotás fények és árnyak

Öt évvel ezelőtt, 2016. február 25-én, 86 éves korában hunyt el a magyar színházművészet egyik legegyedibb és utánozhatatlan alakja, Psota Irén, akinek neve már életében fogalommá vált. Utolsó éveiben visszavonultan élt, elzárkózott a nyilvánosság elől, emiatt is különleges ez a 2009-ben készült beszélgetés, amelyben bepillanthatunk egy nagy művész hétköznapjaiba. Egy valódi, megismételhetetlen legendára emlékezünk ezzel az írással.
Könyv

Tóth Krisztina és Az arany ember: Hogyan jutottunk idáig?

Be akarja tiltani Jókait? Ki a felelős azért, hogy most mindenki irodalom kapcsán „anyázik” az interneten? Megválaszolunk mindent, amit tudni akar, de eddig nem mert megkérdezni Tóth Krisztina és a Jókai-rajongók összecsapásáról.
Zenés színház

Óda a magyarokhoz – 240 éve mutatták be Joseph Haydn A hűség jutalma című operáját

1779-ben leégett a fertődi Esterházy kastélyhoz tartozó színház. E sajnálatos esemény nyomán azonban egy igazán különleges zenemű született: Haydn új nagyoperája, A hűség jutalma csendült fel először az újranyitott teátrumban.
Klasszikus

Szomorú nóta kíséretében hagyta el VII. kerületi próbahelyét a 100 Tagú Cigányzenekar

A zenekar tizenkét év után költözött ki az erzsébetvárosi próbahelyről, miután nem fogadták el a kerület vezetése által kínált megoldást – írta meg a Telex.hu.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Börtöndráma az Operaházban

A megrázó erejű Ments meg, Uram! (Dead Man Walking) című Jake Heggie-operával folytatódik az Opera Otthonra fizetős streamsorozata. Az Almási-Tóth András rendezte produkció szombaton Meláth Andrea és Sólyom-Nagy Máté főszereplésével látható.
Zenés színház magazin

Óda a magyarokhoz – 240 éve mutatták be Joseph Haydn A hűség jutalma című operáját

1779-ben leégett a fertődi Esterházy kastélyhoz tartozó színház. E sajnálatos esemény nyomán azonban egy igazán különleges zenemű született: Haydn új nagyoperája, A hűség jutalma csendült fel először az újranyitott teátrumban.
Zenés színház interjú

„Az egyetemes Bóni-életérzést kerestem” – interjú Erdős Attilával

Erdős Attila operaénekesi feladatai mellett a Budapesti Operettszínházban táncoskomikusként is bemutatkozhatott, a Kékszakáll Popolanija után többek között a Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynő Bónijaként láthatta őt a közönség. Az indulásról, zenei kalandozásokról és az operett műfajának sokszínűségéről beszélgettünk.
Zenés színház hír

Először neveztek ki női zeneigazgatót Szentpétervár történelmi színházában

A szentpétervári Mihajlovszkij Színház zeneigazgatója lett Alevtina Ioffe, aki több rangos német színházban is bemutatkozott már. Ilyen magas pozíciót még nem kapott női dirigens Oroszországban.
Zenés színház hír

Whoopi Goldberg nélkül mutatják be az Apáca Show-t a West Enden

Nagy dobásra készült tavaly a West End: az 1992-es Apáca Show musical-változatának főszerepére a nagysikerű film Delorisát, Whoopi Goldberget kérték fel, aki örömmel vállalta, hogy ismét magára ölti az apácaruhát. Az előadásra a borsos jegyárak ellenére gyorsan fogytak a jegyek, a bemutató azonban a koronavírus miatt elmaradt, az új változatban pedig úgy tűnik, hogy hiába is keresnénk az Oscar-díjas színésznőt.