Zenés színház

Anna Nyetrebko: Azt akarom, hogy megmaradjak a legnagyobb nevek sorában

2018.02.16. 22:11
Ajánlom
Senkinek sem kell bemutatni a nemrégiben Budapesten éneklő Anna Nyetrebkót, aki egy friss interjúban elmondta, hogy hiába imádja Wagnert, nem akarja énekelni.

Fiatalabb korában voltak idoljai, most már nem, és azt sem kutatja, hogy énekeltek a régiek – mondta el egy orosz nyelvű interjúban Anna Nyetrebko. „Renata Tebaldi, Maria Callas, Mirella Freni... a férfiak közül pedig Domingo, Pavarotti” – sorolta a régi példaképeket. Egyébként azért sem rajongója a régi operafelvételeknek, mert az semmit nem ad vissza az élő előadás varázsából. „Számunkra, énekesek számára az élő produkciót kell hallgatnunk” – mondta Nyetrebko, bevallva, hogy egy-egy szerepre készülve viszont számos felvételt meghallgat.

Anna Netrebko

Anna Netrebko

Hogy milyen viszonyban van a szerepeivel? Tosca túl hisztérikus számára: „Soha nem voltam nagy rajongója a karakternek. (...) Ennek ellenére dolgozom rajta, szeretném a hősnőt minél meggyőzőbbre formálni.”

Akkor kik a kedvenc hősnői? – hangzik a kérdés, és a szopránénekesnő kis ellentmondásba keveredik magával:

Mindenki, akit eljátszok.

A közeljövőben a Turandot szerepében is újra színpadra áll, és nagy lelkesedéssel beszél az operáról: „Az utolsó duettet Puccini nem írta meg, egy másik világba távozott. De az In questa reggia alatt alig szól a zenekar, nincs semmi, amit túl kellene énekelni.” Elárulja, hogy Marton Éva előadása nagy hatással volt rá, a magyar énekesnő az egyik mintaképe a szerepben.

Az In questa reggia Nyetrebko előadásában:

Wagnerrel viszont szakít:. „Wagnert és Brittent már nem akarok énekelni, pedig őket szeretem a leginkább. Wagner zenéjében nem érvényesül különösebben a hangom. A bolygó hollandi? Miért énekelném? Millió más szoprán előadja ugyanolyan jól. Elzát imádom, ő sokkal, hogy is mondjam, olaszosabb, mint a többi szereplő. Ezt az egy operát megismétlem Bayreuthban.

A másik szerep, amit örömmel énekelnék, Izolda. De a többit egy sokkal masszívabb hangra írták (...). Inkább beülök az operába, és meghallgatom őket másoktól.”

Női történetek New Yorkból - Anna Netrebko

Női történetek New Yorkból - Anna Netrebko (Fotó/Forrás: MetOpera)

Természetesen Nyetrebkótól megkérdezik azt is, hogy áll a hírnévhez, miután neve egy sorba kerül Callasszal, Caballéval. „Sehogy” – felel az énekesnő egyszerűen. – „Kedves dolog, ha jót mondanak rólam, de semmi több. Az már sokkal fontosabb, hogy megmaradok-e a nagyságnak ezen a magas szintjén.

Úgy akarok énekelni, hogy az emberek azt mondják: »Emlékszem, hogy énekelt -- több volt másoknál«.”

(Voci dell'Opera.com)

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Jazz/World

A 88 éves Omara Portuondo fogja beragyogni a tavaszt

A Buena Vista Social Club egykori énekese, a kubai Edith Piafnak is nevezett örökifjú díva május 18-án és 19-én két koncertet is ad a MOM Sportban, Last Kiss turnéja keretében.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Könyv

Radnóti üzenetet küldött a Messengeren: Vesd le ruhádat, már esik is kinn ;)

Magyar költők verseinek részletei kerülnek plakátokra. Segít vajon a modernizálás a fiatalok irodalmi érdeklődésének felkeltésében?

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Zenés színház opera

Vízzel árasztják el a színpadot a Gioconda premierjén

Meg a többi előadáson is. Velence csatornái vizes valójukban elevenednek meg Almási-Tóth András rendezésében, amely Ponchielli legsikerültebb művét állítja színpadra 2019. február 22-én az Erkel Színházban.
Zenés színház kritika

„Mindig ott van a Callas, akinek meg kell felelnem”

Itthon is vetítik a Maria Callasról szóló dokumentumfilmet. Kiderül, hogy a díva közelebbről is díva, a végzetnél pedig nincs hatalmasabb.