Zenés színház

Annyira ironikus lesz az Operettszínház, ami még nem sértő

2016.04.13. 14:52
Ajánlom
Titkos jelszóval lehetett bejutni A chicagói hercegnő hangulatát idéző pesti bárba, ahol a Budapesti Operettszínház várta a sajtó képviselőit. A vendégek a Bródy Stúdió kopottas, romkocsma hangulatot idéző udvarán szemtanúi lehettek Mary Lloyd amerikai milliárdosnő és Borisz Alex sylváriai nagyherceg első találkozásának.

A chicagói hercegnő, Kálmán Imre a műfaj keretein túlmutató, a klasszikus operett hangzást a jazz-zel és magyar népzenével ötvöző műve nyolcvannyolc év után kerül ismét hazai színpadra Lőrinczy Attila új librettójával és dalszövegeivel. A premiert április 22-én és 23-án a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében tartja a Budapesti Operettszínház.

A chicagói hercegnő stábja

A chicagói hercegnő stábja (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

Béres Attila, az előadás rendezője a sajtóeseményen elmondta, hogy arra törekedtek: formailag és színészi kifejezési eszközökben valami fajta kísérlet jelenjen meg az előadásban. „Nem tudom, sikerült-e, hogy a nitrogénbomba felrobban-e majd, de az biztos, hogy összeöntöttünk egy csomó színházi gondolkodást, sok-sok műfaji követelményt, sőt, műfaji ellenkövetelményt is. Megpróbáltunk annyira ironikusak lenni, ami még nem sértő, és annyira cinikusak lenni önmagunkkal, amennyire csak lehet”. Lőrinczy Attila dramaturg úgy látja, hogy az embernél csak a szöveg változik gyorsabban, ezért a 90-100 éves történeteket újra kell gondolni, „ha tényleg igaz, hogy a színház a pillanat művészete”, majd arról beszélt, hogy megpróbálták egy picit elvadítani a történetet, kicsit elvinni a groteszk és az abszurd irányába.

Fischl Mónika, Bársony Bálint és Bordás Barbara

Fischl Mónika, Bársony Bálint és Bordás Barbara (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

A Bródy Stúdió rendhagyó sajtótájékoztatójára Velich Rita jelmeztervező ruhakölteményeiben megérkeztek a várva várt „amerikaiak”: a milliárdosnő (Fischl Mónika és Bordás Barbara) és barátnői (Szulák Andrea, Nádasi Veronika, Zábrádi Annamária). A vad macsót, a sylváriai trónörököst Homonnay Zsolt és Dolhai Attila alakítja; ők a sajtóeseményen és Ökrös Tibor cigányprímást segítségül híva mutatták meg, mi az igazi, férfias virtus. A nagyhercegnő Kalocsai Zsuzsa lesz, a szubrettek Szendy Szilvi és Dancs Annamari, a táncoskomikusok Kerényi Miklós Máté és Laki Péter.

Dolhai Attila és Homonnay Zsolt

Dolhai Attila és Homonnay Zsolt (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

Az előadás zenei világáról Bolba Tamás gondoskodik, mellette karmesterként vesz részt a produkcióban a színház zeneigazgatója, Makláry László. A különböző zenei stílusokhoz igazodnak a koreográfiák is, így rendhagyó módon három koreográfus felel a táncokért. Lénárd Gábor, a színház saját nevelése a néptáncokat, a társulathoz újonnan érkezett Hajdú Anita a sztepptáncokat álmodja meg, az egész produkciót pedig Béres Attila egyik állandó alkotótársa, az Operettszínház régi munkatársa, a jól ismert színházi koreográfus, Bodor Johanna fogja össze. A díszlettervező Horesnyi Balázs.

Lőrinczy Attila A chicagói hercegnő sajtóeseményén

Lőrinczy Attila A chicagói hercegnő sajtóeseményén (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

Lőrinczy György főigazgató a sajtóeseményen elmondta még, hogy az előadásban szerepet kap egy valódi flippergép, melyet a színház a Flipper Múzeumtól kap kölcsönbe.

Programkereső

Legnépszerűbb

Tánc

Szergej Polunyin elvesztette a józan eszét?

Először a mellkasára tetováltatta egy politikus arcképét, majd homofób és kirekesztő üzeneteket posztolt Instagram oldalán. A táncvilág komoly aggodalmát fejezte ki a táncos mentális állapota miatt.
Vizuál

Pont a Mona Lisánál nem működik a Mona Lisa-hatás

Leonardo da Vinci híres portréjához számos rejtély kapcsolódik a hölgy személyétől a mosoly okáig. Az egyik legutóbbi kutatás annak járt utána, tényleg követi-e a tekintetével a titokzatos asszony a nézőit.
Tánc

25 éve halt meg Róna Viktor, aki még Nurejevvel is jó barátságot ápolt

Adottságai egyáltalán nem predesztinálták a balettművész-pályára, szorgalmának köszönhetően mégis világhírnévre tett szert az 1994. január 15-én elhunyt Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas balettművész, aki Rudolf Nurejev pályájának is meghatározó alakja volt.
Klasszikus

Nem gyöngyszem, gyémánt – 25 éve hunyt el Cziffra György

Huszonöt éve, 1994. január 15-én hunyt el meg Franciaországban Cziffra György zongoraművész, akit gyakran emlegetnek Liszt Ferenc méltó, sőt egyetlen igazi örököseként.
Klasszikus

Gilbert Varga debütáló koncertje

Vezető karmesterként első alkalommal dirigálja a Pannon Filharmonikusokat a Maestro január végén a Müpában.

Támogatott mellékleteink

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház premier

A Liliomfi zenés változatát mutatja be a Madách

A Liliomfi musicalváltozatát mutatja be március 23-án a Madách Színház. A zenés komédiát Szigligeti Ede műve alapján Szente Vajk írta, zenéjét Bolba Tamás szerezte.
Zenés színház gyász

Elhunyt a világhírű Wagner-énekes, Theo Adam

A német operaénekes, korának egyik nagy Richard Wagner- és Richard Strauss-előadója 92 éves volt.
Zenés színház magazin

Ma ünnepeljük a magyar musical napját

Azért esett a választás erre a napra, mert 1961. január 12-én mutatta be a Petőfi Színház az első magyar musicalt, az Egy szerelem három éjszakáját.
Zenés színház opera

Megházasodott Jonas Kaufmann

Elnézést a bulvárhírért, de sok Jonas Kaufmann-rajongó olvas minket, ezért nekik fontos lehet. A világhírű tenor elkelt!
Zenés színház magazin

Egy női párbaj és egy gyorsan megírt operett története: Luxemburg grófja

Újra látható az Operettszínházban Lehár Ferenc klasszikusa, a Luxemburg grófja, főszerepben Fischl Mónikával. Az ünnepelt énekesnőről és az öregecske udvarlójáról, és persze az igaz és nem annyira igaz szerelemről és a nagy tévedésekről szóló operett, a műfaj egyik legmulatságosabb története.