Zenés színház

Annyira ironikus lesz az Operettszínház, ami még nem sértő

2016.04.13. 14:52
Ajánlom
Titkos jelszóval lehetett bejutni A chicagói hercegnő hangulatát idéző pesti bárba, ahol a Budapesti Operettszínház várta a sajtó képviselőit. A vendégek a Bródy Stúdió kopottas, romkocsma hangulatot idéző udvarán szemtanúi lehettek Mary Lloyd amerikai milliárdosnő és Borisz Alex sylváriai nagyherceg első találkozásának.

A chicagói hercegnő, Kálmán Imre a műfaj keretein túlmutató, a klasszikus operett hangzást a jazz-zel és magyar népzenével ötvöző műve nyolcvannyolc év után kerül ismét hazai színpadra Lőrinczy Attila új librettójával és dalszövegeivel. A premiert április 22-én és 23-án a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében tartja a Budapesti Operettszínház.

A chicagói hercegnő stábja

A chicagói hercegnő stábja (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

Béres Attila, az előadás rendezője a sajtóeseményen elmondta, hogy arra törekedtek: formailag és színészi kifejezési eszközökben valami fajta kísérlet jelenjen meg az előadásban. „Nem tudom, sikerült-e, hogy a nitrogénbomba felrobban-e majd, de az biztos, hogy összeöntöttünk egy csomó színházi gondolkodást, sok-sok műfaji követelményt, sőt, műfaji ellenkövetelményt is. Megpróbáltunk annyira ironikusak lenni, ami még nem sértő, és annyira cinikusak lenni önmagunkkal, amennyire csak lehet”. Lőrinczy Attila dramaturg úgy látja, hogy az embernél csak a szöveg változik gyorsabban, ezért a 90-100 éves történeteket újra kell gondolni, „ha tényleg igaz, hogy a színház a pillanat művészete”, majd arról beszélt, hogy megpróbálták egy picit elvadítani a történetet, kicsit elvinni a groteszk és az abszurd irányába.

Fischl Mónika, Bársony Bálint és Bordás Barbara

Fischl Mónika, Bársony Bálint és Bordás Barbara (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

A Bródy Stúdió rendhagyó sajtótájékoztatójára Velich Rita jelmeztervező ruhakölteményeiben megérkeztek a várva várt „amerikaiak”: a milliárdosnő (Fischl Mónika és Bordás Barbara) és barátnői (Szulák Andrea, Nádasi Veronika, Zábrádi Annamária). A vad macsót, a sylváriai trónörököst Homonnay Zsolt és Dolhai Attila alakítja; ők a sajtóeseményen és Ökrös Tibor cigányprímást segítségül híva mutatták meg, mi az igazi, férfias virtus. A nagyhercegnő Kalocsai Zsuzsa lesz, a szubrettek Szendy Szilvi és Dancs Annamari, a táncoskomikusok Kerényi Miklós Máté és Laki Péter.

Dolhai Attila és Homonnay Zsolt

Dolhai Attila és Homonnay Zsolt (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

Az előadás zenei világáról Bolba Tamás gondoskodik, mellette karmesterként vesz részt a produkcióban a színház zeneigazgatója, Makláry László. A különböző zenei stílusokhoz igazodnak a koreográfiák is, így rendhagyó módon három koreográfus felel a táncokért. Lénárd Gábor, a színház saját nevelése a néptáncokat, a társulathoz újonnan érkezett Hajdú Anita a sztepptáncokat álmodja meg, az egész produkciót pedig Béres Attila egyik állandó alkotótársa, az Operettszínház régi munkatársa, a jól ismert színházi koreográfus, Bodor Johanna fogja össze. A díszlettervező Horesnyi Balázs.

Lőrinczy Attila A chicagói hercegnő sajtóeseményén

Lőrinczy Attila A chicagói hercegnő sajtóeseményén (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

Lőrinczy György főigazgató a sajtóeseményen elmondta még, hogy az előadásban szerepet kap egy valódi flippergép, melyet a színház a Flipper Múzeumtól kap kölcsönbe.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Angyallal a vállán – Hajduk Károly a Kult50-ben

Hisz benne Hajduk Károly, hogy a színész, amikor valami igazán lényegit érez meg szerepében, akkortól az a nehezen megmagyarázható „valami” kisangyalként ül a vállán, és játéka minden egyes pillanatában a fülébe sugdos. Hajduk Károly alakítását látva, minden bizonnyal ezt a segítséget is megkapta, amikor az Akik maradtak című, számtalan rangos elismerést begyűjtő film főszerepét forgatta.
Vizuál

Átadták a legjobb magyar filmelőzetesnek járó díjakat

Az idei Arany Blende a zsűri szavazatai szerint A létezés eufóriája-trailerhez került, míg a közönségdíj az Apró mesék előzeteséé lett. Mutatjuk a nyertes videókat!
Vizuál

Akár telefonról is bejárhatóak a Nyitott Műhelyek az idei Budapest Design Weeken

Online cukorvirág-készítés, környezettudatos esőkabát előállítás, vicces kerámiák vagy kézműves cipők műhelytitkai. Az idei Design Hét félig a netre költözött, így a nyitott műhelyekbe akár otthonról is bepillanthatunk! Mutatjuk, hogyan!
Klasszikus

Arany Oroszlánt nyert a Concerto Budapest koncertfilmje Velencében

Szabó Stein Imre koncertfilmjét díjazták a Velencei TV Fesztiválon, amely májusban debütált a Mezzo TV-n. A Concerto Budapest és Gidon Kremer közös hangversenyét örökítette meg a felvétel.
Színház

Kiosztották a MOST FESZT díjait

A legjobb monodrámát, stúdiószínházi előadást és a legjobb alakítást ismerte el a zsűri, de a közönségzsűri is osztott ki díjat.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

Elhunyt Christiane Eda-Pierre neves francia operaénekesnő

A karibi Martinique szigetén született nő egyike volt az első fekete operacsillagoknak Franciaországban.
Zenés színház hír

A New York-i Metropolitan Operaház lemondta az egész szezont

Közel 140 éves történelmében először lemondta egész szezonját a New York-i Metropolitan Operaház (Met), amely csak jövő szeptemberben nyitja meg ismét kapuit a közönség előtt.
Zenés színház interjú

„Káros az elitizmus” – interjú Philipp Györggyel

Philipp György a zenés színházi élet megkerülhetetlen kakukktojása. Formabontó és gondolatokat provokáló előadásaival a partvonalról céloz a dolgok közepébe. Karmester, énekes és rendező. Októberben az Artus társulattal készült Minden (is) című produkciójához zeneszerzőként járult hozzá.
Zenés színház interjú

„Szeretem az életem úgy, ahogy van”

Mozgalmasan kezdődik az évad Jónás Andrea számára. Próbál a Furcsa pár női változatásban és mindemellett önálló esttel készül. Október 3-án várja a közönséget Élek! címmel a Gaál Erzsébet Stúdióban.
Zenés színház hír

Tapssal tüntettek a nem biztonságos körülmények ellen a madridi operaházban

A Teatro Real közönsége úgy vélte, túl közel ültették őket egymáshoz, tapssal jelezték elégedetlenségüket. Addig-addig, hogy az előadást el sem lehetett kezdeni.