Zenés színház

Az operaigazgatók is párbajoznak

2013.09.02. 14:26
Ajánlom
Mindenfajta együttműködést elutasít a Teatro Reallal a bécsi Staatsoper intendánsa. Dominique Meyer amiatt neheztelt meg, hogy a patinás madridi opera feje, Gérard Mortier katasztrofálisnak nevezte a bécsi ház műsorkínálatát."Nem áll szándékomban együttműködni Mortier-vel. A Teatro Reallal talán" - jelentette ki az EFE spanyol hírügynökségnek Meyer arra a kérdésre, hogy a madridi igazgató kijelentései miként hatottak a két operaház kapcsolatára.

Bár a bécsi intendáns kijelentette, hogy rajong Madridért, és szereti a spanyol kultúrát, mégis határozottan nemet mondott egy lehetséges együttműködésre mindaddig, amíg Gérard Mortier az illetékes a madridi ház művészeti kérdéseiben. Mortier ugyanis nemrég katasztrofálisnak nevezte a bécsi opera műsorkínálatát. Emellett mintegy kollegája munkáját lefitymálva arról beszélt, hogy Meyernek tulajdonképpen nincsenek nagy érdemei, mivel Bécsben hagyományosan eleve a legjobb énekesek lépnek fel, a programban pedig nem szerepelnek 20. századi művek.

Dominique Meyer ezzel szemben rávilágított, hogy az ő vezetése alatt indult egy Leoš Janáčeknek szentelt ciklus, amely még 2014-ben is folytatódik. Hangsúlyozta továbbá, hogy minden évben műsorra tűznek egy Bécsben még soha nem látott darabot is. "Néhányak számára talán túl lassan haladunk, de ha valaki azt mondja, hogy csak bel cantót játszunk, az nevetséges" - foglalta össze véleményét Meyer. Ezen kívül arra is rámutatott, hogy Antonio Morallal és Jesús López Cobosszal, a Teatro Real korábbi művészeti vezetőivel jó kapcsolatot tartott fenn.

Ugyanabban az interjúban, amelyben leszólta a műsorkínálatot, Gérard Mortier a Bécsi Filharmonikusok játékát is bírálta. A zenekarnak a Salzburgi Ünnepi Játékokon nyújtott teljesítményével kapcsolatban a fesztivál korábbi intendánsa felvetette: "Vajon mindig a legmagasabb színvonalon játszanak Salzburgban? Azt mondanám, nem". Szerinte az együttesben az utóbbi időben túl gyakran cserélődtek a tagok, és nem próbáltak eleget, ezért bizonyos karmesterek már nem is vállalják a zenekarral közös fellépést a játékokon.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Szabadon hozzáférhető Sára Sándor hét emblematikus filmje

A közelmúltban elhunyt Sára Sándor emléke előtt tisztelegve, hét emblematikus filmjét mától 20 napon át szabadon elérhetővé teszi a Magyar Nemzeti Filmalap.
Klasszikus

RENDKÍVÜLI: Ázsiai turnéra indulunk a Concerto Budapesttel

Három nagyvárosba, Bangkokba, Fucsouba és Sanghajba kísérjük el a világhírű magyar szimfonikus zenekart, amely többek között Bartók mesterművével, a Concertóval a bőröndben utazik.
Zenés színház

A János vitéz az Operettszínházban – negyven év után

Kacsóh Pongrác daljátéka, a János vitéz novemberben tér vissza a Budapesti Operettszínház színpadára. Szeptember 30-án sajtónyilvános olvasópróbával vette kezdetét a munka, ahol számos érdekesség kiderült az előadásról és az alkotógárdáról.
Klasszikus

Kicsoda Hildur Guðnadóttir, a Joker zeneszerzője?

Egy nő a férfidominálta zeneszerzőszakmában, aki a Chernobyl után a Joker eredeti filmzenéjével új színt hoz a film világába.
Zenés színház

A punktól az opera felé – Kérdések és válaszok az operajátszásról

Új sorozat indult az Opera Magazinban, amelyben a színházi szakma képviselői beszélnek arról, szerintük hogyan érdemes operát játszani, mitől jó egy előadás, valamint mivel lehet megszólítani a fiatalokat és megtartani az idősebbeket. Az első részben Kiss Eszter Veronika és Fáy Miklós kritikusokat kérdezték.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház videó

Gyerekek adják elő az István, a királyt

Elindult az „István, a király iskolába megy” program. A legendás rockopera emblematikus főszereplői – Varga Miklós, Vikidál Gyula, Feke Pál, Vadkerti Imre – kisfilmben biztatnak jelentkezésre.
Zenés színház interjú

A punktól az opera felé – Kérdések és válaszok az operajátszásról

Új sorozat indult az Opera Magazinban, amelyben a színházi szakma képviselői beszélnek arról, szerintük hogyan érdemes operát játszani, mitől jó egy előadás, valamint mivel lehet megszólítani a fiatalokat és megtartani az idősebbeket. Az első részben Kiss Eszter Veronika és Fáy Miklós kritikusokat kérdezték.
Zenés színház ajánló

A János vitéz az Operettszínházban – negyven év után

Kacsóh Pongrác daljátéka, a János vitéz novemberben tér vissza a Budapesti Operettszínház színpadára. Szeptember 30-án sajtónyilvános olvasópróbával vette kezdetét a munka, ahol számos érdekesség kiderült az előadásról és az alkotógárdáról.
Zenés színház hír

José Carreras lesz a miskolci operafesztivál díszvendége

José Carreras hangversenyével nyílik 2020-ban a 20. Bartók Plusz Operafesztivál Miskolcon, a rendhagyó koncert helyszíne a város jégcsarnoka lesz.
Zenés színház interjú

Egy pálya emlékezete – Ferruccio Furlanetto az Erkel Színházban

A világhírű basszus, Ferruccio Furlanetto tavasszal ünnepelte hetvenedik születésnapját. Szó sincs azonban lezárásról, helyette a jövőbe tekint, és eközben az Erkel Színházban felidézi pályája fő állomásait.