Andrew Lloyd Webber 1988-ban bemutatott musicaljét, Az operaház fantomját lekörözte a Disney Theatrical Productions közel másfél évtizede, 1997 novembere óta futó előadása, Az oroszlánkirály. A darab az 1994-es rajzfilm adaptációja - és sokkal sikeresebb, mint a moziváltozat -, amiért Julie Taymor felelt, akit két Tony-díjjal is elismertek a látványért, illetve a rendezésért. (Mint ismeretes, a rendezőnő a Pókember-musical kapcsán már közel sem volt ilyen sikeres.) A produkció igazi vizuális élmény, amelyben az élő- és a bábszínház közti határok elmosódnak, az afrikai állatvilág ily módon képes megelevenedni a színpadon.
Az oroszlánkirály jegybevételei a premier óta bruttó 853,8 millió dollárt tesznek ki, húsvét hetében mintegy kétmillió dollárt hagytak a jegypénztárban a nézők. (Összehasonlításképp a Webber-darabért "mindössze" 1,2 millió dollárt fizetett a múlt héten a közönség.) A Minskoff Theatre-ben alkalmanként 1621-en tekinthetik meg a produkciót, átlagosan 155,09 dollárért. Az előadást témája és népszerűsége miatt családi és turistaprogramnak egyaránt ajánlják, ezért is tudott jelentősen hozzájárulni a Broadway gazdasági válság ellenére is növekvő bevételeihez.
A Disney-musical New York mellett az európai musicalfellegvárban, a londoni West Enden is hasonló népszerűségnek örvend: a brit fővárosban a Lyceum Theatre-ben 1999 óta játsszák Szimba felnövéstörténetét, 2010-ben 34 millió font értékben adtak el rá jegyet, 2011-ben pedig az ötezredik előadást ünnepelték. Öt nyelven, tizenöt országban játsszák, köztük Spanyolországban, Németországban és Japánban, az Egyesült Államokban pedig Las Vegas-i produkció és több utazó előadás is fut Az oroszlánkirályból.
A produkciót fogyatékkal élők számára is elérhetővé tetté a szervezők. A 2011. októberi kísérleti előadás után a hálás családtagok lelkes levelekkel árasztották el a produkciót szervezőit: Az oroszlánkirály "autistabarát" bemutatása után mintegy 1500-an jelezték, hogy szeretnének hasonló előadásokat. Mint Victoria Bailey, a Theater Development Fund igazgatója elmondta: sok családnak szerzett nagy élményt, hogy az autista gyerekek szüleikkel és testvéreikkel, biztonságban tekinthették meg a produkciót. A következő ilyen előadásra 2012. szeptember 30-án kerül sor.
Andrew Lloyd Webbernek és producerének, Cameron Mackintoshnak azonban nem kell aggódnia a rekordok miatt. Még mindig Az operaház fantomja hozza világszerte a legtöbb bevételt - eleddig 5,6 milliárd dollárt - és büszkélkedik a legtöbb nézővel - körülbelül 130 millió fő -, amihez a Madách Színház előadása is hozzájárul.