A rendezvénysorozatot az első Beatles-album megjelenésének ötvenedik évfordulóját idéző produkciók előzik meg március 25-én. A legendás együttes slágerei önmagukban és feldolgozások részeként egyaránt megszólalnak, zongorán és gitáron csakúgy, mint Csajkovszkij zenéjébe szőve, szokatlan ötlettel csúsztatva egymásra többféle zenei ízlés alapvetően eltérő fogalmazásmódjának sajátosságait. A nem mindennapi potpourrit a Magyar Nemzeti Balett művészeinek fellépése koronázza meg, akik Venekei Marianna koreográfiájára táncolnak Dénes István vezénylete alatt, Aczél András rendezésében.
A Krisztus szenvedéstörténetét zenei keretbe foglaló műveket elsősorban műalkotásként értelmező 21. században az egykor liturgikus használatra szánt passió-kompozíciók koncerttermek színpadán kezdtek új életet. Sőt, J. S. Bach Máté-passióját az idén az Operaház is műsorára tűzte, mégpedig az alkotást mintegy újra felfedező Mendelssohn átdolgozásában. Az Óbudai Danubia Zenekar, a Magyar Rádió Énekkara és Vashegyi György interpretációjához a március 28-i és 30-i estén vetítőfelületen megjelenített, animált képsorok, a mű szövegéből kiemelt szavak is társulnak M. Tóth Géza által tervezett, egyedi vizuális élményt nyújtva.
Ehhez az előadáshoz hasonlóan nagypéntek is a szakrális tartalom és a profán színházi valóság óvatos figyelemmel kidolgozott ötvözetével várja a közönséget, de jóval hagyományosabb szellemben: mint ezen a napon rendszerint, most is Wagner Parsifalja kerül színre - Mikó András 1983-as rendezésének Nina Dudek játékmester által felfrissített változatában, Stefan Soltesz irányításával és Heiko Trinsinger (Amfortas), valamint Eric Halfvarson (Gurnemanz) vendégszereplésével. Mint Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója hangsúlyozta, már csak azért is kitüntetett hely illeti meg a repertoáron a wagneri színházvallás nagyszabású főművét, mert az intézmény az elsők között mutatta be az operát, amikor Bayreuth monopóliuma, amelynek értelmében a Festspielhauson kívül csak koncertszerű formában szólalhatott meg a mű, 1914. január 1-jén megszűnt.
A feltámadást, húsvét vasárnapját Mascagni-művekkel ünnepli az Andrássy úti dalszínház. A verizmus híres gyöngyszeme, a Parasztbecsület mellett az olasz komponista egy kevéssé ismert alkotását, a húsvét tematikáját becsületgyilkossággal ellenpontozó operával csaknem egyidőben született Messa di Gloriát hallhatják az operalátógatók Bándi János és Fokanov Anatolij közreműködésével, Ács János karmesteri irányításával.
Ha nem is klasszikus utcabál, de ahhoz számos tekintetben nagyon hasonló rendezvény zárja az április eleji (a hányatott sorsú Stiffelio premierjét megelőző) programok sorát. Április 6-án a Verdi-bicentenárium tiszteletére rendezett, maratoni előadásfolyamra kerül sor az Operaházon belül és kívül egyaránt: a délután folyamán Verdi és Arrigo Boito levelezésének részleteibe avat be Ókovács Szilveszter előadása a Király Lépcsőnél, az e-moll vonósnégyes, illetve különböző Verdi-dalok szólalnak meg a Székely Bertalan-terem frízei alatt, este pedig a Rigolettóra kerül sor a színházteremben, miközben az Andrássy úton felállított színpadon délelőttől késő estig egymást érik majd a népszerű Verdi-operarészletek.