Zenés színház

Bayreuth-ot meghódítják a korai operák

2013.07.07. 16:10
Ajánlom
Hiába a gondos tervezés, az utókor többnyire keresztülhúzza az alkotók számításait. Bár a bayreuth-i koncepció kezdettől fogva kifejezetten Wagner érett alkotásainak ünneplését szolgálta, a korai kompozícióknak mégis sikerült fellopakodniuk a fesztivál műsorára.

Július 7-én kezdődik a Bayreuthi Ünnepi Játékok "előfesztiválja", mégpedig éppen azokkal a korai művekkel, amelyeket a zeneszerző "kitiltott" a Zöld Dombról.

Bayreuth város kulturális tanácsosa és az ünnepi évad szervezői ugyanis úgy vélték, a bicentenárium művészi jelentőségét tekintve komoly mulasztás lenne megfeledkezni a fiatalkori alkotásokról. Ezért megállapodtak a Lipcsei Gewandhaus zenekarral és a szülőváros operaházával, hogy a télen és tavasszal bemutatott három operát most az Oberfrankenhalléban is előadják - áll a Bayreuthi Fesztivál szervezőinek hírlevelében.

Július 7-én és 10-én, valamint 13-án így a Rienzit játsszák, amelyet Matthias von Stegmann állított színpadra. A címszerepet Robert Dean Smith énekli, aki tavaly a Budapesti Wagner Napokon a Tannhäuserben lépett fel. Daniela Sindram lesz Adriano, Jennifer Wilson pedig Irene, az előadást Christian Thielemann vezényli. Július 8-án (majd 11-én és 14-én) az Aron Stiehl rendezte Szerelmi tilalmat láthatja a közönség Constantin Trinks irányításával, július 9-én pedig A tündéreket adják elő félig szcenírozott formában, Ulf Schirmer vezényletével és Renaud Doucet rendezésében. A tündérkirályt Igor Durlovski személyesíti meg.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Boros Misi: „Minden egyes hangra érdemes odafigyelni”

Nyaralásról, fociról, gyakorlásról kérdeztük Boros Misit, beszélgetésünk során a Bogányi Gergellyel közös Arénakoncert is szóba került.
Színház

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.
Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Vizuál

Drótmese – Nézze meg online a fiatal magyar alkotó díjnyertes animációját!

Pataki Szandra stop motion animációja egy drótszálakból felépített világban játszódik, ahol senki sem vonhatja ki magát az egymásnak feszülő erők hatása alól.
Zenés színház

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Zenés színház palotakoncertek

Kalocsai Zsuzsa: „A szívünk-lelkünk benne van”

Kalocsai Zsuzsa született díva, igazi primadonna, aki nem csak csodás hangjának, hanem belső eleganciájának, királynői megjelenésének köszönhetően érdemelte ki a Budapesti Operettszínház közönségének szeretetét.